Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver Review

aehuizer 1 mei 2016, 279 views

Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver

Super mooie camera ter vervanging van mijn dSLR, zeer robuust, functioneel en snel mee te nemen.

Pluspunten

• hoge beeld kwaliteit
  • veel controle over instellingen
  • mooi design
  • verwisselbare lens
  • leuke pre-instellingen
  • een zoeker om door te kijken

Minpunten

• keuze menu kan efficienter

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Deze camera heeft mijn hard gestolen. Het design, de beeldkwaliteit en het gemak waarmee ik de afgelopen weken met deze camera de deur uitging, hebben mijn foto collectie aangevuld met prachtige beelden van mijn gezin en onze omgeving.

Wat me het meeste heeft verbaasd zijn de ongelofelijke hoeveelheid makkelijk te bedienen instellingen van de camera. Wanneer je zelf controle wilt hebben over de scherptediepte of belichting van een beeld, kun je in een handomdraai met de grote hoeveelheid draai wieltjes de juiste instelling maken. De kwaliteit van de afdrukken zijn bijzonder hoog te noemen en behoeven nagenoeg geen bewerking achteraf, wanneer het over helderheid of belichting gaat. Slechts wat compositie werk gebeurd nog met de computer, daarna kunnen ze direct naar de fotoprinter gestuurd worden.

Het openen van de afbeeldingen op een smartphone of tablet maakt deze PEN-F wel heel eenvoudig, door een WiFi connectie te maken. Je kunt bladeren door de afbeeldingen op de camera en snel deze overnemen op je device. Daarna is het delen met vrienden via diverse social media netwerken een peulenschilletje.

Ik ben trots om met deze camera op stap te gaan, hij ziet er goed uit en geeft me bij het fotograferen het juiste gevoel bij de beelden die ik wil schieten. De terugkeer van de zoeker op de digitale camera kan ik alleen maar toejuichen, je bent weer echt bezig met een beeld te schieten, in plaats van snapshots maken.

Heb jij ook een Olympus PEN F + 17mm f/1.8 Zilver?