Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver Review

raffelw 1 mei 2016, laatste update op 3 mei 2016, 2.058 views

Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver

Het is een uitstekende powerbank met een goede bouwkwaliteit, hoge capaciteit voor een erg mooi prijsje.

Pluspunten

• Veel capaciteit
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen!

Navigatiesoftware Score: 5
De ingebouwde batterij van mijn Nexus 5 voldeed niet als ik een langere tijd van huis was. Daarom ging ik op zoek naar een externe batterij en zocht eigenlijk zoveel mogenlijk capaciteit voor een zo laag mogelijke prijs.

Ik heb enigzins slechte ervaringen met merkloze Chinese elektronica omdat de kwaliteit vaak te wensen over laat. Na veel reviews gelezen te hebben over de Xiaomi 10.000 mAh was ik er van overtuigd dat dit wel degelijk product was. Uiteindelijk heb ik hem gekocht tijdens een sale van GearBest.com voor zo'n 12,80.

Na 2-3 weken kan je de postbode aan de deur verwachten met een envelopje uit China. De Xiaomi! Het product zit verpakt in een klein wit doosje met daar op een soort zegel en een nummer. Aan de hand van dit nummer kan men controleren of het product 'genuine' is. Helaas is er erg veel namaak in omloop dus ik raad aan om het bij een fatsoenlijke toko te halen, zoals GearBest. In het doosje zit een kabeltje van zo'n 30 centimeter en natuurlijk een powerbank.

Het product is gigantisch makkelijk in gebruik. Kabel in de powerbank, kabel in je telefoon en voila: je telefoon laadt op. Waar de grote knop precies voor dient weet ik niet precies. De telefoon laadt namelijk ook gewoon op, indien je deze knop niet hebt ingedrukt.

Op het apparaat zit 1 USB uitgang, die een maximale stroom van 2 ampere kan leveren. De nexus 5 wordt hiermee sneller opgeladen dan de meegeleverde opldader van LG.

Verder is er 1 micro-USB ingang aanwezig. Deze wordt gebruikt om de powerbank zelf op te laden. Hiervoor kan je een gewone smartphone oplader gebruiken dus.

Er zitten in deze powerbank 3 panasonic cellen die goed zijn voor 10.000mAH. Een kleine rekensom (10.000 / 2.300) leert dat ik mijn nexus iets meer dan vier keer kan volladen. In de pratijk haalt hij zo'n vier keer, dus dat klop ook wel. Tijdens het laden wordt de powerbank niet heet.

De bouwkwaliteit is boven mijn verwachting! Het apparaat voelt erg luxe aan omdat de mantel volledig van alluminium is gemaakt. Een beetje Apple-achtig mag het wel genoemd worden. Bovendien voelt hij ook gewoon erg stevig, ik heb niet het idee dat hij snel kapot gaat.

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver?

Meer advertenties

met de knop kun je checken hoe vol hij is als je hem niet gebruikt
Manier om echtheid te controleren is doormiddel van "passthrough" opladen. Wat je doet is powerbank in het stopcontact zetten, zodat de powerbank wordt geladen en ter gelijker tijd je telefoon aan de powerbank plaatsen om de op te laden. Werkt dit niet, dan is de powerbank een namaak.
Bedankt voor de tip ben van plan om hem aan te schaffen.
Top heb product sinds een week en heb er geen spijt van. Laadt snel is niet duur.