Kingston DataTraveler 100 G3 8GB Zwart Review

Derice 30 april 2016, 158 views

Kingston DataTraveler 100 G3 8GB Zwart

In vergelijking met échte USB3.0 sticks, stelt deze helemaal niets voor.

Pluspunten

• Compact
  • ¤3,50 voor 8GB

Minpunten

• Ontzettend traag met schrijven

Leuk dat je er 8GB op weg kunt schrijven, maar daar moet je wel erg veel geduld voor hebben. Toegegeven, het gaat een stuk vlotter dan wanneer je dit op 1.44MB FDD's moet doen. ;)

Getest op een USB 2.0, USB 3.0 én USB 3.1 poort, het maakte allemaal niets uit in snelheid voor deze stick.
Lezen ging wel wat vlotter dan schrijven.
Ook het bestands systeem FAT32 of NTFS levert geen enkele snelheidswinst op.

Getest met ISO bestand van 3,5GB

SSD->USB: ~5 MB/sec
USB->SSD: ~60 MB/sec

Ter vergelijking, mijn Sandisk Extreme USB 3.0 stick deed over datzelfde bestand:
SSD -> USB: ~97 MB/sec
USB -> SSD: ~210 MB/sec

Kortom, deze stick kan ik eigenlijk alleen aanraden voor wie snelheid niet belangrijk vind.

Qua prijs voor nog geen ¤4 heb je denk ik dan ook niet veel te verwachten van een dergelijke stick.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 100 G3 8GB Zwart?