Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-855 Review

eth0stack 31 juli 2009, 2.326 views

D-Link DIR-855

Pluspunten

• Snelheid
  • Snelheid
  • uhh..snelheid?
  • Stabiel
  • Fancy LCD (Leuk om je internet up/down op te kijken enzo)
  • Gigabit poorten voor LAN en WAN

Minpunten

• Wlan bereik is niet geweldig voor de prijs. Andere budget WLAN routers doen het net zo goed.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 2
Prima router, draait 24/7 en hoeft nooit gereset te worden. Heb hem nu ong 4 maanden en nooit problemen mee. Veel features die ik eigenlijk niet gebruik maar het kan altijd handig zijn. Ook zit mijn printer er op via de USB interface. Werkt zeer goed en print meteen zonder vertraging. Beste van deze router is de snelheid en het slechte punt vind ik de wlan bereik.

De web interface werkt zeer snel. voor b.v port forwarding hoef je ook de router niet opnieuw op te starten. Dat vind ik persoonlijk ook erg handig zodat mijn internet niet elke keer weg valt.

Heb jij ook een D-Link DIR-855?

Nou bij werkt die Shareport Network USB utility van D-link dus niet. Proggie installeren is geen probleem en alles lijkt te werken, maar Vista ziet mbv shareport de USB stick/USB HD niet. Heel soms wel maar zodra ik de schijf of stick wil benaderen is de connectie weer verbroken.

Zal van de week de helpdesk van D-link maar bellen.
Router zelf is heel goed. Bereik (vooral de 5Ghz, maar das logisch) is wel minder dan verwacht. Router is stabiel (nog geen vastlopers gehad) en max. doorvoersnelheid ook (bij mij wireless 130mbps, soms 170mbps).
ik heb dit probleem ook
bij mij kan chareport de router totaal niet zien.
en dus ook niet de HDD's.
in het voorbeeld zie je dat de router word weer gegeven. met zijn ip nummer.
boven het menutje dat naast je klokje tevoorschijn komt als je de chareport icoon met de rechte muis knop aan tikt.
maar bij is dat niet het geval en shareport ziet mijn usb HDD dus ook niet.

weer iemand een oplossing???
Wellicht een beetje een late reactie, maar bij mij werkt een oudere versie wel:
ftp://ftp.dlink.ch/dir/dir-855/driver_software/

117 heb ik. ;)
Kort maar krachtig zou ik zeggen... :Y)
Idd, wist verder ook niet wat ik er nog meer in zou kunnen zetten. Je kan de router trouwens ook als een nas gebruiken!

Gewoon een usb hubje kopen en dan gooi je er een paar externe HDD's aan. De snelheid zal wel niet mega goed zijn maar heb je toch een beetje een soort van "poor man's nas" gemaakt :9
Dag Slayerduck,

Hoezo de snelheid met een paar externe harde schijven zal niet mega goed zijn? Ik deze router in bestelling en verwacht hem eerdaags. Ik heb deze juist aangeschaft om mijn harde schijven zowel via mijn laptop alsook mijn mediaHDplayer te kunnen benaderen. Zowel mijn laptop als de router maakt gebruik van de zgn. 11n technologie en de mediaplayer is voorzien van een Gb-netwerkkaart en sluit deze weliswaar bedraad aan. Naar mijn weten. dit na enige studie moet de transfer qua snelheid gelijk zijn aan de snelheid alsof je gebruik maakt van het Internet. Omdat je ook met deze router op HD kan streamen ?!

Gelieve alleen tekst te plaatsen door gebruikerservaringen !
Nou, de snelheid baseer ik op de router's performance. Deze router heeft iets van een 400Mhz cpu en daar zul je nooit echt super snelheden mee gaan halen natuurlijk.

Zelf denk ik dat je prima een DVD kunt streamen maar HD ben ik niet helemaal zeker van.

Niet te vergeten dat je hem niet aan je mediaHDplayer kunt hangen want je moet een tool gebruiken van D-link om toegang te krijgen tot je externe HD's. Het is jammer genoeg ook niet mogelijk om met 2 pc's tegelijke tijd er op te zitten.

De tool van d-link (sharepoint) maakt een virtual usb interface aan waardoor de pc denkt dat de hd/printer/webcam etc gewoon normaal aangesloten zit.

[Reactie gewijzigd door eth0stack op 8 augustus 2009 00:43]