Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2494HS Zwart Review

HenkEisjedies 27 augustus 2010, 2.687 views

Samsung Syncmaster 2494HS Zwart

Pluspunten

• switchen tussen apparaten met knop
  • 1080p voor een redelijke prijs

Minpunten

• dode pixel
  • geen echte knoppen, alleen een aanraakgevoelig gebied waar de functies op gedrukt zitten. Dit is slecht te vinden in een donkere kamer.

Mooi 1080p scherm die voldoet aan al mijn eisen. Eerst wilde ik voor een niet TN scherm gaan, maar dat werd me te duur. Na het apparaat uit de doos te hebben gehaald ben ik op zoek gegaan naar dode pixels en heb er één gevonden. :( Gelukkig is het een heel kleine en zie ik hem alleen met een gele en groene achtergrond. Verder vind ik het zeer handig dat ik met een knop op het scherm kan switchen tussen mijn server en mijn laptop, jammer dat er geen splitscreen modus op zit.

Kleine aanpassing: Als ik het scherm gebruik om een film te kijken, en het dus donker is in mijn kamer, is het zeer lastig om de touchknoppen te vinden. De functie zit namelijk gedrukt op de knoppen die iets gekanteld onder mijn scherm zitten. Het had handiger geweest als ze de functies op het vertikale deel van de lijst hadden gedrukt. Ik heb het nu opgelost met een paar kleine stikkertjes waarvan ik de volgorde ondertussen uit mijn hoofd ken. Dit had beter gekund.

update na een jaar:
Heb de monitor nu een jaar in gebruik en hij is defect. De touchgevoelige knopjes werken niet meer en op willkeurige momenten komt hierdoor het menu in beeld. Aangezien dit menu bovenop alle scherminhoud komt is hier niet meer mee te werken.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2494HS Zwart?

Kun je hier ook een koptelefoon op aansluiten?
Ik heb m ook staan, en ja dat kan, ma het stekkertje zit wel op een plek waar je niet zo makkelijk bij kan..