Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Raptor M45 Review

smallblock 27 april 2016, 194 views

Corsair Raptor M45

Voor het geld een heel redelijke muis maar de tracking raakt soms in de war.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Aantal knoppen
  • Instelbare DPI per setting
  • switches goede kwaliteit
  • Verlichting uit te schakelen

Minpunten

• Verliest zo nu en dan tracking
  • Antislipcoating op zijkanten slijt snel
  • Scrollwiel iets te zwaar lopend

Dit is meer een langeduurtest na een jaar intensief gebruik

Ik heb deze muis onder garantie gekregen ipv een Logitech 518. Bij Logitech muizen begeeft de linkermuisknop het bij mij na ongeveer een jaar intensief gebruik :(.

De Raptor is nu een jaar in gebruik. Voor mijn handen is de ergonomie dik in orde. Het scrollwiel loopt naar mijn smaak iets te zwaar maar het materiaal voelt goed aan qua stroefheid.

Het snoer is lekker lang en duurzaam door de braiding.

De software is makkelijk in gebruik en biedt ruim voldoende mogelijkheden.

De muisknoppen en microswitches hebben zich bewezen als zeer betrouwbaar en functioneren nog feilloos.

Helaas wordt de coating op de zijkanten vrij snel glad.
Het euvel dat me het meeste stoort is dat de tracking zo nu en dan de weg kwijt is en dan moet even met DPI up en down de sensor als het ware gereset worden. In een spel is dat heel vervelend. Ik weet zeker dat dit niet door stof of vuil wordt veroorzaakt. Ook een muismat biedt geen verbetering.

Heb jij ook een Corsair Raptor M45?