Specificaties Small form factor, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool QS-240 Review

ACB2401 25 april 2016, 457 views

Aerocool QS-240

Leuke, erg compacte budgetkast van Aerocool.

Pluspunten

• Ziet er fraai uit
  • Ruimte voor onderdelen ondanks de afmetingen
  • (budget) Stoffilters
  • Bediening
  • Stevig
  • Erg compact

Minpunten

• Weinig ruimte voor overtollige kabels
  • Kleurverschil metaal/kunststof

Ivm de upgrade van een wat ouder systeem van een kennis uit nieuwsgierigheid deze Aerocool behuizing aangeschaft.
De behuizing is verpakt in een stevige doos en tempex en kwam daar ongeschonden uit.
Wat mij direct opviel is het kleurverschil tussen het metaal en het kunststof. Het metaal is richting antraciet waar het kunststof pikzwart is.
De zijpanelen zijn lekker stevig en passen uitstekend, iets wat ik bij Aerocool wel eens anders heb gezien.
Ondanks de compacte afmetingen is er voor onderdelen behoorlijk wat ruimte. Voor de 8 pins cpu kabel is er een uitsparing in de moederbordplaat en met een beetje goede wil past deze er nog doorheen ook. Achter het moederbord is net te weinig ruimte om de kabels netjes weg te werken waardoor je genoodzaakt ben een gedeelte daarvan in een bundeltje op de bodem voor de voeding op te bergen. Dat is jammer in een behuizing met raam waarin je zoveel mogelijk kabels uit het zicht wil hebben.
Standaard is de behuizing met één casefan uitgerust welke redelijk stil zijn werk doet. Als er een systeem met midrange videokaart in komt is het plaatsen van een extra casefan aan te bevelen. Aan de voorkant en bij de voeding zijn erg eenvoudige stoffilters geplaatst. Beter iets dan niets.

Heb jij ook een Aerocool QS-240?

Ik heb hem onlangs ook een x gebruikt met een budget build voor iemand en wat mij eigenlijk tegenviel was dat het raam aan de zijkant gewoon te laag zit.
Als ze dat raam iets hoger hadden geplaatst dan zie je de cpu koeler beter en de voeding/bodem minder.
Verder wel een oke kastje voor het geld.

[Reactie gewijzigd door calsonic op 26 april 2016 11:29]