Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

hcderaad 30 juli 2009, 809 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• De router werkt in bedrade situatie als een zonnetje....

Minpunten

• Betrouwbaarheid, actualiteit firmware voor EU, slecht bereik wireless (als het al werkt).

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 2
Dit apparaat heeft op papier een uitstekende featureset, echter na bestelling en levering begon de ellende al snel.
De wireless radio wil niet starten, pas na een firmware update naar US firmware (aangezien de EU firmware door d-link niet actueel gehouden blijkt te worden) heeft het voor korte tijd gewerkt.
Echter hiermee was mijn garantie vervallen.
Een dagelijkse restart (koude stroomonderbreking) heeft enige tijd gewerkt, dit apparaat doet nu enkel bij mij nog dienst als 4poort router.

Een absolute afrader.

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Meer advertenties

Als ik jou was zou ik hem terugflashen naar EU firmware en hem proberen RMA te sturen.
Heb je de helpdesk van D-Link al gesproken?
Welke firmware stond erop (EU) en welke draai je nu (US)?

Volgens de site is de laatste firmware (EU) v1.21b05.

Mocht je hem nog kunnen ruilen ik heb zelf veel plezier van mijn Sitecom WL-306, lees ook mijn review

[Reactie gewijzigd door l.degroot01 op 30 juli 2009 18:40]

Ik heb het idee dat D-Link nogal een boel defecte rommel ertussen heeft zitten.
Mijn Dir-655 heeft het ook nooit goed gedaan.

Ik heb hem nu opgestuurd naar D-link voor garantie (11jaar)
En ik hoop dat ik een nieuwe krijg.
Als die het dan wel doet dan wordt mijn vermoeden bevestigt.(of als ie het niet doet hebben ze heel veel defecte apparaten/ liegt de halve wereld)

Bij mij was ie trouwens erg onstabiel bedraad en draadloos.

Oh BTW ik heb wel eens de MD5 hash uitgerekend van de 1.03 firmware van dlink.nl en van de 1.03 firmware van US.
Die waren gelijk dus het flashen van 1.31 uit de US zal niet echt voor problemen moeten zorgen?

En inderdaad terug flashen en rma.

[Reactie gewijzigd door itarix op 30 juli 2009 18:41]

Volgens mij heb je gewoon bad monday product :/ , die van mij draait sinds ik hem heb als een zonnetje zonder ook maar 1 keer te rebooten dan wel te resetten. :*)
- als review is dit nogal matig, het is meer een klacht... Geen benchmarks o.i.d., geen beschrijving van de featureset (die "op papier uitstekend is").

- Waarom vervalt je garantie daarmee? Je kunt toch gewoon de originele firmware terug erop zetten?

Ik heb ditzelfde model, en met de firmware die er opstond (1.20eu) werkte alles prima, ik heb hem alleen ge-update om de optie beschikbaar te maken van het aansluiten van een usb-apparaat erop.

De bovenstaande problemen zijn voor mij niet herkenbaar (we hebben zelfs laatst tijdens een lan-party hier met een paar man wireless erop gezeten, naast een hoop bedrade "gasten", en dat was ook geen probleem. Is er niets hardwarematigs aan de hand? Ik zou hem toch echt eens terugsturen (evt. na de originele FW erop te hebben gezet), want dit klinkt niet als het uitermate stabiele ding dat ik hier heb staan (na 1,5 maand een keer moeten herstarten omdat de snelheid opeens erg was afgenomen, toen meteen ook weer in orde, nu inmiddels 2 maanden geleden denk ik).

Succes ermee in ieder geval!

[Reactie gewijzigd door Masterlans op 30 juli 2009 18:46]

Draai hier v1.32NA final. Draait perfect, die 1.21b05 (eu) draait niet lekker.
Draadloos is echt om te janken, maar de medewerker van DLink had hem zelf ook en die kon tot de andere kant van de straat :/ Ik kan niet eens buiten zitten :| De standaard antennes zijn goed zegt ie, merk het -_-. Mijne gaat ook terug, moest hard-reset doen van Dlink en nu geen bereik meer op zolder :(

Rest staat wel in de dir-655 topic
Mijn D-link draaid wel toppie!
Nog nooit zo'n goede router gehad :)
Hartstikke stabiel, zou op dit moment geen andere willen!
Voorheen Asus routers in bezit gehad...