Asus A8N-SLI Premium Review

_AvA_ 30 juli 2009, 374 views

Asus A8N-SLI Premium

Pluspunten

• Featureset
  • Kleurgebruik
  • Layout
  • Installatiehandleiding van goede kwaliteit
  • Support

Minpunten

• Vastgelijmde backplate maakte vervangen van ventilator minder makkelijk

Layout Score: 4
Destijds heb ik dit moederbord gekocht voor 120 euro in de Vraag & Aanbod hier op tweakers.net.
Toen ik het net binnen kreeg bleek het stuk te zijn: transportschade. Maar nadat ik Asus had ingelicht over mijn situatie, kreeg ik een nieuwe opgestuurd.

Het overklokken van de processor is voor dit bordje geen probleem, voor die tijd zat er een uitgebreide featureset op, met maar liefst 8 SATA aansluitingen en nog 2 PATA aansluitingen. Als ik te ver wilde overklokken werd dit altijd keurig opgevangen door de ingebouwde beveiligingen van dit bord. Ik heb met overklokken nog steeds niets gesloopt.

Ik heb het moederbord helemaal volgebouwd wat betreft insteekkaarten et cetera, maar daar heeft hij niets van. Alles is heel stabiel zolang het loopt. Mijn computer crasht namelijk wel eens, maar dat komt door een kapotte harde schijf.

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Premium?

ik heb 3 van deze bordjes draaien in mijnservers. er is veeeeel meer over dit bord te vertellen, breid het nog wat uit:).
Dat heb ik overwogen. Maar aangezien je dit moederbord niet meer nieuw kunt kopen moet je mijn review maar een beetje als een uitgebreide betrouwbaardheidsenquete zien.
Heb dit bord 1 jaar gehad. Nooit geen 1 probleem. Door gegeven aan een huisgenoot. Heeft toen 1 jaar 24/7 gedraaid (Mediacenter) en nu is het waarschijnlijk wel overleden. Dus mooi leventje gehad :P

maar er valt idd veel meer over te vertellen.
Er is veel meer over te vertellen inderdaad. Er zijn heel veel reviews van dit moederbord te vinden. Beschouw mijn review maar als een soort betrouwbaarheidsenquete.