Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Review

_AvA_ 30 juli 2009, laatste update op 30 juli 2009, 300 views

Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer

Pluspunten

• Ergonomie
  • Batterijduur
  • Styling
  • Levensduur
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Scrollwheel klikt niet meer

In de zomer van 2005 kreeg ik deze muis cadeau van mijn ouders voor mijn verjaardag. Ik mocht er zelf een uitkiezen, dus was ik naar de winkel gegaan om een aantal modellen te bekijken.

De wireless intellimouse explorer viel mij meteen op door zijn ergonomische vorm. Vergeleken met de andere muizen die in het rek hingen, leek deze bijna buitenaards. Na een paar winkels af te zijn gelopen had ik er een gevonden in een mooie rode kleur. Voor 40 euro nam ik hem mee, en thuis aangekomen begon ik aan de installatie.

De installatie was simpel: Je plugt de ontvanger in, plaatst batterijen in de muis en je start de computer op. Even op de connect knopjes drukken van de muis en de ontvanger, en ze konden elkaar verstaan. Het muizen kan beginnen.

Deze muis heeft een scrollwheel die je in zijn geheel naar links en rechts kunt klikken. Je kunt dus niet alleen omhoog en omlaag scrollen, maar ook met stapjes opzij.

Met de eenvoudige Intellipoint software van microsoft kun je makkelijk je voorkeuren instellen. Zo kun je bijvoorbeeld van alle toetsen de acties bepalen. De twee zijknoppen kun je ook andere acties laten uitvoeren dan alleen voor en achteruit navigeren in de browser. De scrollwheel knop kun je ook verbinden aan allerlei acties.

De muis ligt erg goed in de hand. Ik muis nu al vanaf 2005 met deze muis, en als hij ooit stuk gaat, koop ik weer een zelfde.

Een heel groot voordeel is de batterijduur. Deze muis gaat bij mij minstens 3 maanden mee op de batterijen. Ik hoor overal verhalen om mij heen van mensen die hun muis elke nacht aan het infuus moeten leggen, maar dat is bij deze muis niet het geval.

De muis reageert overal goed op. Ook met gaming is hij snel genoeg om mee te komen. Eigenlijk is dit de beste muis die ik ooit ben tegengekomen. En omdat ik er zo tevreden over ben, heb ik zijn kleine broertje (bluetooth notebook muis) gekocht om te gebruiken in combinatie met mijn netbook.

Heb jij ook een Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer?