Specificaties Reiniging - Bekijk alle specificaties

Lenspen Elite Original Review

CChristian 25 april 2016, 302 views

Lenspen Elite Original

Ideaal product om vet en vuil van je lens elementen te krijgen. Ook ideaal voor op reis. Ging voor mij zo'n 150 schoonmaakbeurten mee.

Pluspunten

• Krijgt praktisch al het vuil van je lens af
  • Klein
  • Wordt niet vies bij opbergen

Minpunten

• Gaat niet zo lang mee als geclaimd

Wie reviewt er nou zoiets simpels als een product om je camera mee schoon te maken? Ik zou het ook niet doen voor normale doekjes en dergelijke, maar over de lenspen valt meer te zeggen dan over de meeste andere camera schoonmaakproducten. Bij deze dus even een korte beoordeling.

Als je je camera gebruikt, laat staan hem mee op reis neemt, dan gaat hij zonder twijfel vies worden. Hoewel voor de body van je lens en camera vaak een doekje wel volstaat, is het schoonmaken van je oculair en glas wat lastiger. Mijn persoonlijke ervaring is dat doekjes op je lenselementen gebruiken vooral mooie nieuwe strepen geeft, dus vermijdt ik dat zo veel mogelijk. Daarnaast heb ik ook nogal eens de nijging om vette vingers op mijn glas te zetten.

De lenspen is hiervoor ideaal. De pen bevat 2 uiteinden om je spullen mee schoon te maken. De ene kant bevat een borsteltje om stof mee weg te borstelen, de andere een schoonmaakkussentje van vilt. Het vilten gedeelte is het inventieve, je krijgt er de smerigste dingen mee van je glas af. Ik heb er vet, strepen, zand, water en ander ondefinieerbaar vuil mee weg gepoetst.

Lenspen claimt dat de pen zo'n 500 schoonmaakbeurten mee gaat. Inmiddels heb ik de pen zo'n 150 keer (elke dag, ben een beetje een neatfreak) gebruikt, en begint hij aardig op te raken. Het vilt laat wat los, waardoor er stukjes van op de lens komen, maar vlekken wegpoetsen gaat nog steeds wel. Ook is het borsteltje wat vet geworden, waardoor hij vetsteken maakt. De claim van 500 lijkt me dus overdreven.

Kortom, een erg handig product voor 10, voor degenen die vaak hun lenzen vies maken.

Heb jij ook een Lenspen Elite Original?