Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson W302 Zwart Review

sahin_monserez 30 juli 2009, 420 views

Sony Ericsson W302 Zwart

Pluspunten

• Design en vormgeving
  • Licht en dun
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • microSD van 512MB standaard meegeleverd

Minpunten

• Ietwat korte accuduur
  • Aansluiting via DCU

Ik zocht een Gsm die niet duur was en tegelijkertijd een zeer mooi design had!
Ik liep wat winkels af en toen zag ik de Sony Ericsson W302 in zwarte uitgave! Hij stond in de rekken voor 76 euro... Ik vroeg de verkoper om advies en hij wist me te zeggen dat er weinig van deze telefoons terugkomen voor reparaties en herstellingen, wat dus al een duiding geeft van kwaliteit...

Eem mooie metalen afwerking siert de voorkant, alsook een helder scherm en mooi gepositioneerde knoppen. Hoewel deze niet erg groot zijn, ondervind ik er geen problemen mee! Als je dikkere vingers hebt is het waarschijnlijk dat deze functionaliteit eerder een belemmerend effect teweegbrengt.
Ook is de telefoon zeer licht en dun, alsof hij niet in je zak zit: Daar hou ik wel van ;)

Ook een 2Mp camera is aanwezig, hoewel de kwaliteit ervan niet subliem is zeker niet bij sobere lichtinval, vind ik dat maar een klein minpuntje. Ik ben namelijk niet de persoon die veel foto's trekt met zijn gsm daarvoor heb ik een camera... Ook kan je niet voor die prijs verwachten dat je uitstekende foto's kan maken...

Deze telefoon biedt ook een walkmanfunctie, wellicht een reden om deze telefoon aan te schaffen, maar alweer niet voor mij! Daarvoor heb ik mijn Zen Mozaic! Ik heb dus van deze functie nog geen gebruik gemaakt. Maar ik vermoed dat hetzelfde geldt als voor de camera :)

Er is ook standaard een 512 MB microSDtje meegeleverd, wat ik zeer mooi vind voor die prijs. Anders moet je vaak nog een nieuwe kopen omdat er veelal een kaartje inzit waarvan de capaciteit niet naar wensen is... Als je deze Gsm aanschaft omwille van de walkman applicatie dan kan je natuurlijk altijd een 4GB kaartje kopen.

De interface werkt niet heel snel maar voldoet zeker aan mijn normen. Net als de features. Ze zijn eerder beperkt, maar wees eerlijk de meeste features gebruik je toch niet: gewoon de standaard en die zijn aanwezig!
Wel jammer is de aansluiting via DCU, dit geldt ook voor de walkman oortjes. Daarbij verkoos ik toch een mini usb aansluiting en een gewone 3.5 mm jack.

Ik doe ongeveer twee dagen met een volle accu! Dat is niet erg veel, maar de gsm wordt wel vaak gebruikt dan denk ik aan: +-10 min gesprekstijd/dag en +-10 berichten/dag. Daarbij komt ook nog dat ik deze gebruik als stopwatch tijdens het lopen!

Als algemeen besluit kan ik zeggen dat het een zeer degelijke telefoon voor zijn prijs. Plus dat hij er nog eens geweldig uitziet :D

Ps. Nog een belangrijk puntje: De gsm toetsen lichten rood op (dat staat nergens bij de specificaties :P).

Heb jij ook een Sony Ericsson W302 Zwart?

Mooie eerste review maar misschien is het slim om het in hoofdstukken op te delen (accuduur, mediaplayer prestaties etc.), dat leest toch wat sneller weg ;) .
@ sh1nigami ik heb deze telefoon ook en ik kan toch echt ongeveer 150 berichten in de inbox en ook ongeveer zoveel in de verzonden item box, kan komen omdat ik erg veel crap eraf heb gegooit, spelletjes enzo en ik heb de normale uitvoering dus niets van vodafone dus dat scheelt ook al wat
Nu vraag ik me af hoe het sms'en er bij jou aan toe gaat.
sms inbox was bij mij in het begin na 53 smsjes al vol, later konden er ineens 100 in, maar nooit significant veel..
De sentbox is bij mij al bij 10 smsjes vol dus heb ik die feature maar uit gezet.
Kan je dat bij jouw handmatig wijzigen ofzo waar die het opslaat?
(paar maanden geleden heb ik mijn review hier gezet)