Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Blue switches - Bekijk alle specificaties

Gamdias Hermes RGB Kailh Blue US Review

Consigliere 21 april 2016, laatste update op 22 april 2016, 478 views

Gamdias Hermes RGB Kailh Blue US

Pluspunten

• 13 effecten en 5 profielen
  • Uitgebreide macro mogelijkheden
  • Heldere kleuren
  • Ligt stevig op het oppervlak door de rubberen voeten.

Minpunten

• Prijs is aardig hoog maar er zijn nog veel duurdere
  • Het bij leveren van een extra grote pols steun zou misschien wel erg van pas komen.
  • Zoals bij elke mechanisch toetsenbord heb je het harde klik klak geluid. dit had als het zachter kon veel beter geweest

De Gamdias Hermes RBG.
http://i.imgur.com/Z6m7dQr.jpgEen hele nieuwe gave ervaring rijker nu ik al een maand of 2 op dit toetsenbord aan het klik klakken ben. Elke dag is het weer een nieuwe beleving op dit toetsenbord.
Inleiding:
Het merk GAMDIAS . Is opgebouwd uit 2 delen GAM van Gaming Art in Motion. DIAS is het Latijnse woord voor god. Als we deze 2 delen bij elkaar voegen hebben we dus God Of Gaming. GAMDIAS is een gaming merk gebaseerd op de oude Griekse mythologie in combinatie met de visuele aantrekkelijke schoonheid. Met de obsessie om alles in 1 gaming product te krijgen. Alle producten van GAMDIAS zijn ook vernoemd naar Griekse goden.

Wat betreft de schoonheden van de producten en het op gaming gerichtheid moet ik ze inderdaad meer dan genoeg gelijk geven. Ik heb deze Hermes (god van de handel) toetsenbord mogen ontvangen en heb na wat strubbelingen met de FN key (zit links en de windows toets zit rechts) nog nooit zo een fijn toetsenbord gehad. Enige minpuntje wat ik dan ook maar kan vinden is dat hij zo een herrie maakt als je even lekker wil slapen op de bank en iemand anders is aan het chatten of mailen. Maar goed wat wil je anders met een mechanisch toetsenbord.
Buitenkant
Bij het bekijken van de doos zien we meteen dat het om een RGB-toetsen bord gaat. Het is een vrij standaard toetsenbord zo op de doos te zien met weinig toeters en bellen. Wat in mijn ogen weer aangeeft dat men goed over de onderdelen nagedacht hebben op functionaliteit i.p.v. op alleen de buitenkant. De buitenkant is mooi zwart met mooie duidelijke plaatjes en of tekst erop. Zo zien we aan de voorkant het grote plaatje met rbg accenten en het RGB-logo. Gevolgd door 4 kern punten die het keyboard aan moeten prijzen.

- RGB Backlighting
- Play Macro via FN+G1/G2
- 32 bit ARM Cortex M3 microprocessor
- HERA Software

De GAMDIAS Hermes RGB heeft aan boord een 32 bit Arm processor die alle licht effecten en macro’s kan verwerken. Het is voorzien van RGB Backlighting. Je kunt snel en eenvoudig macro’s opnemen. En je kunt speciale software van de site downloaden om het toetsenbord volledig te customizen.

Op de achterkant van de doos zien we in 8 talen wat er allemaal op en aan het toetsenbord zitten.

- 16.8 miljoen kleuren
- Mogelijkheid tot een opslag van 6 custom profielen
- Een ge´ntegreerde pols steun voor beter gaming performance
- Voorzien van een hoog reflecterende stalen plaat voor betere backlighting
- De windows key lock on/off indicator
- 4 hotkeys voor het regelen van het licht
- Mogelijkheid tot 13 !! verschillende licht effecten! en 5 achtergrond mogelijkheden
- WASD en pijltjes toetsen zijn omkeerbaar
- Je kunt je profielen saven om zo te kunnen delen met anderen.

Naast de features vinden we de Specificaties van het toetsenbord met daaronder de systeem vereisten en de inhoud van de doos. Waar ik op zie dat het een Key-puller is om de toetsen mee los te halen. Klinkt wel vreemd in het Nederlands. Een Toets trekker. Maar goed weten we dat ook weer.
Uitpakken

Als we de doos open maken treffen we natuurlijk netjes verpakt het zware toetsenbord aan met de mechanische toetsen op de Kailh Blue Switches. De lange kabel zit netjes met 2 binders vast i.p.v. bij vele merken met 1. Deze zijn voorzien van de naam van het merk.

De usb aansluiting is een vergulde aansluiting om zo beter contact te kunnen maken en volgens zeggen snellere reactietijden te kunnen halen als deze bv op een daar voorbestemde gaming poort op je moederbord zit aangesloten.

Onder het toetsenbord in de dubbele bodem ;) Komen we een zakje met accessoires tegen.
- Het boekje met een aantal talen.
- Stickers van het logo van Gamdias
- Het toetsen verwijderaar hulp stuk (geen idee hoe zoiets heet. Misschien weet iemand daar het antwoord op)

De doos waar alles in zit is lekker stevig en sluit goed af. Waardoor het allemaal veilig opgeborgen zitten.

Als we het toetsenbord vasthouden en een aantal keys eruit halen merken we dat het toetsenbord zelf flink zwaar is (heb meerdere toetsenborden vastgehad die net zo zwaar waren.) dus opzich niet heel schokkend. Bij het verwijderen van de keys wat overigens erg makkelijk gaat zien we de Blue Kailh switches wat ook bij elke toets staat aangegeven en een ledlampje om het allemaal mooi te kleuren. Na het aansluiten hebben we meteen een mooi en verlicht toetsenbord waar we al het een en ander aan kunnen passen met de FN-knop en de 6 knoppen boven de pijltjes toetsen.

Op de site meteen de software gezocht om te installeren en mee te kunnen spelen en instellen. Het toetsenbord ligt vlak en stevig op de tafel door de rubberen voeten onder het toetsenbord. Zelf heb ik alle toetsenborden die ik heb zonder de pootjes uitgeklapt staan omdat je anders te snel last kan krijgen van je polsen. De GAMDIAS HERMES is niet absurd hoog waardoor je makkelijk kan typen (deze review) en toch geen last van je polsen krijgt.

Zoals ik net al zei beschikt dit toetsenbord over de blue kailh switches die volgens de fabrikant 50 miljoen toetsaanslagen mee zou moeten gaan. Nu vind ik dat altijd een leuk gezegde want als je mee gaat tellen met iemand die snel kan typen ben je na een aantal wel de tel kwijt en weet je nooit welke toets er nu geraakt is. Het toetsenbord beschikt ook over de N-key rollover zorgt ervoor dat het niet mogelijk is om een lockdown te krijgen als je meerdere toetsen in 1 x in toets. En daarna nog een toets indrukt om te typen.
Software van de Hermes:
Downloadlink: Software
Productpagina: HERMES RGB

Wat zien we als we de software openen van het Keyboard. Allereerst zien we het laadscherm wat ik helaas niet optijd gecaptured krijgt. Maar daarna komen we in de HERMES RGB Softwareprogramma. Wat blijkt dit is een universeel programma voor meerdere devices die bij mij uitgegrijst zijn. Zie wel 2 andere keyboard vormen een headset en iets wat ik niet thuis kan brengen.
Links in beeld het menu. Die bestaat uit 7 tabjes.
Key Assignment:
Het woord zegt het al. Het toekennen van knoppen die op het toetsenbord zitten.

Macro Management:
Het menu om macro’s te maken en te beheren.

Keyboard Luminance:
Hier kun je alles vinden omtrent de verlichting en effecten. Je kunt kiezen voor 1 gehele kleur. Patronen; hier kun je alle toetsen een aparte kleur geven als dit wenselijk is. Als laatste optie kun je selecteren voor de effecten. 13 stuks maar liefst met nog een snelheid regelaar en een verlichting regelaar voor de intensiteit/ felheid

In de video hieronder zijn alle mogelijke effecten te zien met dit toetsenbord

Assign Sound&Timer:
Hier kun je een geluid instellen die door je boxen worden afgespeeld als je van profiel verandert. Zo ook een timer die ik zelf niet helemaal snap.

Sound file Edit:
Wat de naam al doet vermoeden kun je hier eigen geluiden opnemen om zo tussen je profielen te wisselen en bijvoorbeeld in te spreken om welk profiel het gaat. Gaming profiel of typ profiel. Of een specifieke game.

Timer Settings:
Het instellen van de timer waar je je macro in kan maken en zo ook alle gemaakte dingen beheren.

Update/Support:
Het updaten van de firmware van het keyboard en het updaten van HERA. Het programma om alles in te kunnen stellen en bijhouden. Zo kun je ook met 1 druk op de knop bij de supportpagina komen zonder dat je via de site moet gaan zoeken waar je moet wezen

Aan de rechterkant van het menu zien we in welke profiel we ons bevinden. Hier kun je makkelijk mee navigeren door op de desbetreffende profiel te drukken.

Hier nog een aantal High res foto’s voor de gŰinterreseerde:

Na zo een maand of 2 deze GAMDIAS HERMES RGB in bezit te hebben kan ik wel zeggen dat dit een goede stevig liggend keyboard is. De verlichting ziet er overal even goed en scherp uit en het toetsenbord biedt vele mogelijkheden met macro’s en verlichting effecten. Tijdens dit schrijven is dit pareltje te koop voor een slordige 119 euro (was 150 euro) Hiermee valt de GAMDIAS in het rijtje van de Corsair K70/ de Logitech G610 en de CM Storm Nova Touch. Mocht je interesse hebben voor deze RGB-versie van de Hermes en de mooie klik klak toetsen moet je dus wel aardig in de buidel tasten. Maar dan heb je ook een pracht van een toetsenbord die als een rots op je bureau ligt.

Heb jij ook een Gamdias Hermes RGB Kailh Blue US?

Keycap puller heet het dingetje 😉 ik weet het nederlandse woord niet (als die bestaat) goede review!
Bedankt man! Weer iets geleerd
En bedankt voor je antwoord