Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Predator G9-591-7110 Review

Case_CTestpanel 25 april 2016, laatste update op 26 april 2016, 1.888 views

Acer Predator G9-591-7110 (Testpanel)

Naar mijn mening zet Acer hier een ijzersterk product neer, wat de meeste punten voor een gaminglaptop uitstekend toont. Met name naar mijn mening het strakke design en prima performance welke geleverd word onder koele omstandigheden.

Pluspunten

• Uitstekende bouwkwaliteit met een prettige materiaalkeuze.
  • Gewaagd maar zeer attractief design.
  • Toetsenbord heeft een prettige aanslag en veert niet door.
  • Temperatuur/koeling, het thermisch ontwerp van de laptop is uitstekend. Bij gaming geen moment gehad dat het toetsenbord ‘warm’ werd.
  • 'Frostcore' hotswappable, wanneer komt de 2,5" bracket?
  • Predator Sense, werkt prettig in gebruik en maakt een aantal functies makkelijk te vinden.

Minpunten

• Trage (write) M.2 SSD.
  • Zwaar, niet handzaam,het blijft natuurlijk een gaminglaptop.
  • Stofmagneet, de behuizing trekt redelijk makkelijk stof aan wat zich niet makkelijk laat afvegen.
  • Touchpad te stroef voor precieze navigatie, hoewel een muis bij een gaminglaptop eigenlijk een vereiste is. (Wellicht kan Acer deze aanbieden bij de Predator laptops, zoals dat ook bij de desktops gedaan word?)
  • Enkel een 'Frostcore' en Blu-ray drive.
  • Geen RGB keyboard, natuurlijk is dit geen punt om over te vallen. Maar in dit segment is het gebruik van RGB backlighting vaker standaard dan extra.
  • Accu word warm tijdens langdurig gamen zonder netstroom.

Voor het testpanel waren we als Tweakers uitgenodigd om bij Acer een kijkje in de keuken te komen nemen, en de nieuwe Predator line-up te testen.
Deze rondleiding draaide rond de nieuwe ‘mancave’ in het Acer gebouw waar we met het grootste deel van de Predator producten kennis konden maken. Deze variŽren van handhelds en laptops tot full size desktops. Dit heb ik erg prettig ervaren, en bij deze wil ik dan ook Tweakers en Acer bedanken voor de leuke avond. :)

Maar goed, verder met de daadwerkelijke review van de laptop. Deze is 2 weken in mijn bezit geweest om eens goed aan de tand te voelen. De laptop staat in de markt als een gaming-laptop die flinke performance neerzet, zonder overdreven poespas.
De laptop word goed verpakt in een forse kartonnen doos met daarop een impressie van het product wat er in te vinden is. Als demo-model is deze doos zo te zien aardig wat verplaatst, wat zich uit in slijtage op de doos.

Wanneer we de doos openen krijgen we zicht op de mat zwarte doos met in glimmend zwart ‘Predator 15’. Deze doos zit goed op zijn plek met op 4 hoeken hard piepschuim.
Naast de laptop zien we de doos met daarin de voeding en bijbehorende kabels. Niet zo heel spannend, interessanter is het kleine doosje wat tussen het piepschuim zat. Hierin vinden we een van de onderdelen die de laptop van de concurrentie onderscheid, de ‘Predator Frostcore’. De werking hiervan en het nut in de praktijk zullen we later in de review bekijken.

Op de site van Acer vinden we een uitgebreide specsheet welk elk aspect van de laptop beschrijft. Deze is echter iets te algemeen en uitgebreid om hier neer te zetten. Om deze reden heb ik hier een gecomprimeerde variant van gemaakt zonder alle onzinnige overige informatie.
De laptop rondom bekeken
Aan de voorkant van de laptop vinden we geen aansluitingen. We zijn hier de 2 speakers gesitueerd die naar mijn mening toch een prima geluid laten horen.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6gX1qQma3nuZ.jpeg

Aan de linkerkant van de laptop vinden we 2 USB 3.0 aansluitingen, de 3,5mm microphone en headphone jackplug, powerconnectie, SD-card reader en de hotswappable blu-ray drive.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6gXmNNXQvGfe.jpeg
Deze bay is uit te wisselen met de 'Frostcore' die een extra fan toevoegd aan de laptop. Dit om de laptop extra koeling te bieden.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6mO3K5qsjEEo.jpeg
Wanneer we de bay leeg halen ziet dit er als volgt uit.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6gXeo0qyYX5n.jpeg
Achterkant van de laptop, met naar mijn mening de zeer geslaagde aankleding van de rear-exhaust. Verder vinden we hier geen aansluitingen of overige I/Ohttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6gX3nOcFumiW.jpeg
Aan de rechterkant van de laptop vinden we allereerst een Thunderbolt 3/USB Type-C, 2 USB 3.0 aansluitingen, HDMI, DP-port en Killer-LAN connector https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AU6gX2O5CUmcZn.jpeg

Exterieur

Bouwkwaliteit en Ergonomie
De laptop is opgebouwd uit een zeer stevig plastic wat erg prettig aanvoelt. Deze afwerking is rondom gelijk en laat nergens tekortkomingen zien. De achterzijde heeft met zijn grill een wat agressievere uitstraling, volledig in lijn met de "gaming" feel die de laptop moet geven. Gelukkig is dit niet over de gehele laptop terug te vinden, en is de rest stijlvol afgewerkt met hier en daar rode accenten. Daarbij mogen we natuurlijk niet het rood oplichtende Predator logo vergeten op de achterzijde van het scherm.

De laptop heeft door zijn scherpe lijnen en hoeken een lichtelijk onprettige rustpositie tijdens het gamen. Wanneer je hand langer rust op de WASD toetsen is de behuizing naar mijn mening iets te scherp. Deze hoeken doen het natuurlijk uitstekend op zicht, maar voor het fijne had hier iets van facet in mogen zitten.
Toetsenbord
Het toetsenbord van deze laptop licht iets verdiept in de body, naar de ‘palmrest’ en touchpad toe loopt het geheel wat omhoog om de toetsen niet boven de body uit te laten steken. De aanslag is vrij nauwkeurig en heeft geen extreme travel-time.

Het toetsenbord veert totaal niet door, wat bij sommige laptops nog wel eens een probleem is. Het geheel voelt solide aan, en nodigt uit tot typen.

De WASD alsmede de pijl-toetsen zijn voorzien van een rode rand rond de toets, dit puur cosmetisch detail laat zien welke toetsen waarschijnlijk het meest gebruikt zullen worden.
De verlichting van het toetsenbord is een vrij simpele opstelling, het is verdeeld in 4 delen waarbij de kleuren vastgesteld zijn op rood en blauw. Blauw voor het numpad, en rood voor de overige toetsen. De enige optie die je hierbij hebt is het aan, of uitzetten ervan. Een klein minpuntje gezien de meeste laptops van dit kaliber toch een full-RGB keyboard hebben.

Persoonlijk til ik hier niet zwaar aan, gezien ik meer waarde hecht aan de kwaliteit van de toetsen, en de wat minder ‘flashy’ uitstraling van het geheel.
Touchpad
De touchpad ligt verdiept in de palmrest van de laptop, in mijn ogen een voordeel tegenover een vlak touchpad wat nauwelijks randen heeft. Hierdoor loop je niet het risico dat je vingers van de touchpad afdwalen.

Bij het touchpad heb je de mogelijkheid om middels een knop rechts ernaast het uit te schakelen. Dit wanneer je gebruik maakt van een muis, en bij het typen/gamen niet per ongeluk je muis wil bewegen. Een erg prettige toevoeging.

Bij langer gebruik van het touchpad ben ik tot de conclusie gekomen dat met name het klikken of scrollen veel fijner gaat met een muis. Het touchpad reageert moeilijk op ‘klik’ bewegingen, en daardoor moest ik regelmatig de linker-muis knop van het touchpad indrukken.

Opzich functioneert het prima, en doet het wat het moet doen. Voor 99% van de tijd zal je met een gaming-notebook toch gebruik maken van een gaming-muis. Daarbij ook het vraag-teken waarom die niet bij de laptop zit, zoals de Desktops in de Predator series.
Scherm
Het scherm is een mat 15,6” IPS paneel wat maximaal draait op 60 Hz. De aansturing hiervan is met de GTX970m geen probleem, en zal de meeste triple-A games dan ook op de hoogste settings vloeiend kunnen afspelen.

De kijkhoeken zijn zoals je van een IPS scherm mag verwachten erg goed. Kleuren worden wat dieper, maar verschieten niet. Hoewel dit bij een laptop iets minder belangrijk is wanneer je toch meestal recht voor het scherm zit.

Reflectie is aanwezig, maar doordat het een mat scherm betrefd niet hinderlijk. Bij het maken van de foto's moest ik in sommige gevallen achteraf overnieuw beginnen, omdat een andere monitor toch als reflectie zichtbaar bleek.

De foto's zijn hier per situatie met dezelfde instellingen genomen. (vaste sluitertijd en ISO)
Kijkhoeken Scherm Kleur

Backlight bleeding is bij dit scherm eigenlijk geen probleem, in de linker bovenhoek is het iets zichtbaar maar niet storend. Een prima resultaat naar mijn idee.
Backlight licht
Speakers
Het geluid komt uit een 2.1 systeem geregeld door Dolby Audio, wat uitstekend uit de verf komt. De naam van het systeem Predator SoundPound is wellicht minder mooi, maar de implementatie des te meer. Onder de laptop vinden we de ‘subwoofer’ die het geluid de extra punch moet geven tijden het gamen. De afwerking van de "subwoofer" is ook zeker niet op beknibbeld, hoewel je deze helaas niet te vaak zal zien.
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AUMwJ3YN6grnrS.jpegEen van de twee speakers, aan weerzijde van de voorkant van de laptop.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AUMwJ3bQwdgNxI.jpeg
Daar moet ik eerlijk toegeven dat het voor een klein systeem toch goed geluid weet te produceren. Maar wat mijn mening daar voor waarde heeft als non-audiofiel mogen jullie zelf bepalen.

Interieur

CPU
De i7-6700HQ is een prima mobiele CPU die de meeste gaming gerelateerde taken met gemak aan moet kunnen. De processor heeft beschikking over 4 cores, en 8 threads door hyperthreading welke met redelijk gemak op 3Ghz draaien.

De temperatuur van de CPU is sterk afhankelijk van de belasting. Zo blijft deze tijdens gaming rond de 50 Š 60 graden. Wanneer we kijken naar een CPU belastende benchmark valt op dat de temperatuur een stuk hoger uitvalt, en direct naar de 70 graden schiet. De ventilatoren op de laptop reageren hier gelijk op, en weten ervoor te zorgen dat de temperatuur niet verder stijgt.
GPU
De grafische kaart betreft een GTX970m met 3gb aan GDDR5. Op het gebied van prestaties weet deze kaart zich al te meten met een GTX770, en daarom ben ik ook zeer geÔnteresseerd of de prestaties mijn desktop kunnen overtreffen. De kaart is geclocked op 1038mhz. De temperatuur blijft door het efficiŽnte ontwerp van de koeling altijd netjes onder de 60ļ, en thermal throttling is tijdens de benchmarks niet waargenomen.
RAM
De laptop schijnt plaats te bieden aan 4 SODIMM sticks, 2 slots daarvan zijn achter het onderhoudsklepje te vinden. Deze zijn leeg om ruimte te houden voor een upgrade. Echter rijst hier de vraag waar de overige 2 slots zijn te vinden, en welke sticks hierin zitten.

Doordat de volledige backcover zich lastig laat verwijderen heb ik dit uiteindelijk niet gedaan, maar via referenties op het internet heb ik gezien dat de RAM-slots niet op de achterkant van het bord zitten. Dit maakt het zelfstandig upgraden van het geheugen op deze laptop een lastige zaak, gezien er niet duidelijk is welke sticks al in de laptop zitten.
Opslag
Waar de duurdere variant van deze laptop een NVMe drive heeft, moeten we het hier stellen met een M.2 (Sata) schijf. Deze laat prima lees-snelheden zien, maar laat zich toch kennen op de snelheid waarmee bestanden weggeschreven kunnen worden. Een jammer punt, maar als boot-drive zullen we hier minder last van ondervinden dan op een bulk-opslag drive.

Gesproken over bulk opslag, die heeft de Predator 15 in de vorm van een 2,5” WD 1TB drive. Een prima schijf met redelijke read/write prestaties, welke behoorlijk wat games kan huisvesten. Wanneer deze niet bevalt is hij overigens ook vrij eenvoudig te vervangen door een ander type opslag.
Accu
De Accu is een 6000mAh li-ion battery-pack die zich rechtsonder het toetsenbord bevind. Hoe ben ik daarachter gekomen? Niet door het openschroeven van de behuizing, maar door de temperatuur tijdens het gamen zonder net-stroom. Dit is wel erg jammer voor een laptop die zich presenteert als koele oplossing voor mobiel gamen.

Om te testen wat de capaciteit is van de accu heb ik ook gebruik gemaakt van de laptop zonder netstroom. Hierbij is geen gebruik gemaakt van power-saving, totdat deze met een halfuur resterende stroom aanschoot. Daarbij lukte het mij zonder grootte problemen tot anderhalf uur te gamen in Metro Last Light.

(Geen powersaving, tot 30 min resterend accuverbruik) Metro Last Light: 1:35
Up en downgrades
Onderhoud aan de laptop kan door het verwijderen van klepje in de onderzijde. Dat gaat middels het losdraaien van 2 schroefjes, welke vast blijven zitten na het losdraaien. Hier dus geen risico op het kwijtraken van montagemateriaal! https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AUXGgPXcvX6mXK.jpeg
Wanneer we het klepje verwijderen krijgen we zicht op het ‘geheugen’ component van de laptop. Met name de M.2 SSD en de Western Digital 2,5” HDD. Daarnaast zijn er ook 2 lege slots te vinden, om de RAM capaciteit uit te breiden. Volgens de specificaties heeft de laptop de mogelijkheid om uit te breiden tot 64gb. Dit zie ik echter niet gebeuren zonder de volledige laptop uit elkaar te halen. Op navraag bij Acer blijkt ook dat de overige 2 ram sloten aan de onderkant van het moederbord zitten. Dit betekend dat het volledige bord uit de behuizing verwijderd moet worden alvorens je bij de overige 2 sloten komt. Een vrij onhandige opbouw, wat betekend dat je voor een upgrade naar 64gb beter naar Acer kan bellen.
Interessant om te zien is de extra slot boven de M.2 drive, hier lijkt ruimte te zijn voor een upgrade. Op navraag bij Acer blijkt dat dit slot daadwerkelijk actief zou zijn, en geschikt is om een geheugen upgrade uit te voeren. Een puntje van aandacht, en de reden dat dit geen specifiek pluspunt is in de review: Er zijn voor zover gevonden nog geen M.2 22110 SSD's te verkrijgen, dit zal wellicht nog veranderen in de toekomst maar momenteel heb je vrij weinig aan dit slot.
Wanneer we verder willen kijken dan ‘slechts’ het geheugen komt er meer kijken dan slechts een paar schroeven. Zo’n 16+ schroeven van variŽrende lengte moeten we hiervoor verwijderen voordat de achterkant los kan. Hier heb ik uiteindelijk vanaf gezien nadat ik eerst onderzoek had gedaan naar de hardware die dan zichtbaar zou worden.

Ben je toch geinteresseerd naar de binnenkant? Dan is er hier een review te vinden die wel verder kijkt.
Back to the top!
De ‘Frostcore’, die is ontworpen in samenwerking met Coolermaster zorgt ervoor dat de laptop een extra toevoer krijgt van verse lucht. Of dit een impact kan maken op de fps in de benchmark zie je hieronder in de benchmarks. Maar de conclusie daarvan kan ik al wel verklappen, de Frostcore maakt geen tot nauwelijks merkbaar verschil voor de prestaties van de laptop. Wel is er een duidelijk er verschil in temperatuur van de core te merken. Afhankelijk van de situatie kon dit verschil oplopen tot 2ļC verschil, niets schokkend maar minder temperatuur is altijd mooi meegenomen.

Verder is het concept uitstekend uitgevoerd, alleen de variatie tussen een blu-ray drive of extra fan ietswat jammer. Bijvoorbeeld een 2,5" bay.
De Frostcore is te wisselen middels een switch op de achterkant, het schuiven hiervan zorgt ervoor dat de Frostcore of Blu-ray drive uit de bay komt.

Back to the top!

Om de laptop te testen zijn er verschillende benchmarks uit de kast getrokken. Ter vergelijking zet ik de resultaten direct tegenover mijn desktop [i7-4770k, GTX770 2g] waarmee we kunnen zien hoe een hedendaagse gaming laptop verhoud tot een 3 jaar oude mid-range PC.

De onderdelen waarop een benchmark is uitgevoerd zijn als volgt; CPU, GPU en opslag.

De GPU-benchmarks worden uitgevoerd op 2 resoluties, 1080p en 1440p widescreen. Dit om te testen of het extra geheugen op GTX970m veel verschil maakt ten opzichte van de GTX770.

Daarnaast bekijken we hoe de laptop presteert met en zonder Predator Frostcore. Dit doen we middels het vergelijken van scores in benchmarks, temperatuur bij de benchmarks en temperatuur bij gaming. Dit werd overigens vrije snel duidelijk dat het toevoegen van de extra fan geen winst opleverde in de vorm van FPS, wel werd de laptop iets koeler. Maar dat zien we niet terug in de benchmarks.
Synthetische benchmarks
Firestrike en Cinebench resultaten van de Predator 15:
Predator 15 FirestrikeCinebench
Games
Metro Last Light,
Thief,
Tomb Raider,
Bij de games is het opvallend te zien hoe weinig verschil de CPU maakt op de prestaties tussen de laptop en PC. Daarnaast weet de GTX970m zich ook uitstekend te meten tegen de GTX770. Opvallend is dat op hogere resoluties echter nauwelijks tot geen verschil zichtbaar is, waar het extra geheugen van de GTX970m wellicht winst kon opleveren. Belangrijk te vermelden hierbij wel is dat op hogere resoluties de GTX770 veel meer framedrops liet zien dan de Predator 15. Dit resulteert over het algemeen in een veel prettigere speelervaring, en de laptop laat hier dan ook goed zien waar hij voor bedoeld is!
Opslag
De harde schijven zijn getest met CrystalDiskMark, verder is hier weinig mee gedaan. Wanneer ik nog een m.2 2280 had liggen had ik nog willen testen hoe het extra m.2 slot zou presteren, helaas was dit niet het geval.

De Lite-On m.2 SSD laat prima reads zien, helaas zien we dit niet terug in de schrijfsnelheden. Een punt waar wel rekening mee gehouden kan worden is dat dit nog wel sneller is dan de WD schijf, en dit onderling geen bottleneck zal geven.
De Western Digital 2,5"

Back to the top!
Acer levert een variatie aan software mee met de laptop die het gebruik ervan moeten bevorderen. Hier bekijken we wat er op de laptop te vinden is, en wat de toevoeging is aan de laptop.
Predator Sense
De Predator Sense software van Acer is een handige toevoeging waarmee centraal een aantal functies van de laptop zijn te regelen. Denk hierbij aan 'macro' switches, lighting zones en dergelijke. Een positief punt van de software is een switch die de dedicated GPU altijd activeert. Erg handig voor games die zonder reden op de internal graphics van de i7 willen draaien. Een van de minpunten in deze software is wel het ontbreken van instelbare fan-profiles, iets wat je bij een high-end apperaat als deze laptop wel zou mogen verwachten. Tijdens het event heb ik mij wel laten vertellen dat Acer aan het werk is om ook deze funcitonaliteit er in te implementeren, dat wachten we dus af.
Acer Care Center
Bij de laptop word de Acer Care Center software meegeleverd. Dit programma is een vrij veelzijdige tool van Acer waarmee je de status van je laptop in de gaten kan houden. Systeemspecificaties bekijken, gezondheid van hardware checken, drivers updaten etc.

AC Rec AC Up AC tune Ac sup AC checkup
Dustdefender
De DustDefender is een simpel tooltje van Acer wat de fans om de 3 uur een korte periode in de andere richting laat blazen. Dit om eventueel opbouwend stof uit de machine te blazen. Hoeveel dit op de lange termijn scheelt was in 2 weken moeilijk te testen. Maar aangenomen dat stofopbouw in laptops een bekend probleem is, zie ik hier de meerwaarde wel van in.http://static.tweakers.net/ext/f/ijGQPBWZEThQYwXmF986HHhi/full.png
Dolby Audio
Een simpel stukje software waarmee je de instellingen van de speakers kan regelen met vooraf ingestelde settings. Of wanneer je het helemaal naar je zin wil maken, elke slider kan instellen. Ergens had het een mooie toevoeging geweest wanneer dit programma geintegreerd zou zijn in 'Predator Sense', dat scheelt ook weer een tabje op je bureaublad of een wildgroei aan 'apps'.
XSplit - Gamecaster
De naam zegt het eigenlijk al, XSplit is een streamingsoftware waar je bij aanschaf van de laptop de eerste 6 maanden gratis gebruik van kan maken. Persoonlijk heb ik vrij weinig met het zelf streamen van games, en ben dan ook niet bekend in de betreffende software. Maar wanneer ik dat zou zijn, koop ik niet deze laptop om die software. Leuk dat het er bij zit, maar nee bedankt.

Back to the top!
Bijna was ik vergeten om nog iets over de prijs te zeggen. Gezien we het toch over een product hebben wat voor §1700,-! over de toonbank gaat. Dat is niet een bedrag wat ik zomaar uit zou geven, en vind ik de laptop het dan ook waard na 2 weken testen?

Die vraag laat zich lastig beantwoorden, omdat er verschillende aspecten in meespelen. (Heb ik een desktop vervangende laptop nodig, heb ik het geld over, heeft de laptop de juiste specificaties enz.) Wanneer ik er voor het gemak van uitga dat ik een gaming laptop van dit formaat wil en kan kopen rijst de vraag; Wat kan ik nog meer voor dit geld krijgen? Nu wil ik jullie pricewatch zoek plezier niet verpesten, maar dat valt toch tegen met deze specifieke specs. (i7-6700HQ, ~15,6" IPS, GTX970m)

De Predator 15 is dan zeker geen gekke optie wanneer we vanuit dat perspectief kijken.

Back to the top!
Time to come to a conclusion. Na 2 weken spelen met de laptop lijkt het mij wel een goed moment om een beoordeling op te maken, dit natuurlijk ook omdat hij helaas weer terug moet. De laptop zelf is een goed gebalanceerd apparaat, alle aspecten die je in een gaming laptop verwacht zitten er wel in. Sommige beter uitgewerkt dan andere, daarbij kijk ik naar de afwerking, robuustheid, schermkwaliteit en performance. Andere punten lopen dan weer iets acher zoals, geen full-RGB keyboard, ergonomie en het upgradegemak (RAM). Acer heeft met de Predator series laptops een sterk product neergezet met een klein aantal "tekortkomingen", over het algemeen genomen is het een uitstekende laptop die doet wat hij beloofd: Een gaminglaptop die onder stress koel blijft!

Nawoord:
Daarnaast ben ik ook tot de conclusie gekomen dat 2 weken redelijk snel voorbij kunnen gaan, en een uitgebreide review zonder vaste randvoorwaarden en referenties vrij veel tijd in beslag kan nemen. Niet alles wat ik met de laptop wilde doen is daardoor gelukt. Toch kijk ik er tevreden op terug, en lijkt het mij zeker leuk om vaker deel te mogen nemen aan een testpanel.

Heb je vragen of wil je een specifiek deel van de laptop zien hoor ik het graag, ik heb de laptop nog 1 dag in mijn bezit waar. Dan probeer ik de review nog aan te vullen op punten die ontbreken.
tweakers - nomineer voor review van de maand

Heb jij ook een Acer Predator G9-591-7110?

super review. goede foto's en goed geschreven. Alles goed uitgelegd. Dank je hiervoor.
Super!
Wow, wat een goede review! +3 _O_
Bedankt :) , van te voren ook niet bedacht dat het zo'n gigantisch verhaal zou worden.
+3 van een concurrent uit het acer testpanel, moge de beste winnen!
Je hebt natuurlijk mijn review ook al gezien dus je weet waar je het voor doet ;)

Heel klein verbeterpuntje: voeg alt teksten toe aan je images,dan heb je bij de ImageViewer onderaan ook nette titels!

EDIT: Ik dacht dat de ImageViewer dan ook die titels kreeg maar dat is niet zo :(

[Reactie gewijzigd door GerhardBurger op 26 april 2016 11:34]

Bedankt, zal vandaag nog even kijken naar die 'alt-teksten' dat ziet er zeker net uit.

Hopelijk krijgt de winnaar wel een exemplaar met iets minder backlight bleed, dat valt wel heel erg tegen. Je zou toch verwachten dat ze voor die prijs wel aan cherry-picking doen?

En natuurlijk moge de beste winnen :) .
Wow, weer een klapper van een review in het panel.. man man, ik ga alvast in het stof bijten :+

Nog een +3 van een concurrent _/-\o_
Bedankt, moet wel zeggen dat alle reviews die ik tot nu toe ervan heb gezien allemaal erg goed zijn.. (Minstens +2 en +3) Dat houd het spannend :) .

Jouw vergelijking van je eigen PC met de Acer is overigens ook erg mooi. Maar een klein verschil in afmeting natuurlijk :+ .
Heb je toevallig ondertussen het 2e M2 slot al in gebruik genomen?
Ik heb dezelfde laptop aangeschaft en wil graag een 2e SSD erin plaatsen maar kan inderdaad ook geen SSD van de juiste lengte vinden.

Mocht je nog op zoek zijn, je kan dit bracket gebruiken.