Specificaties externe geheugenkaartlezer - Bekijk alle specificaties

Transcend RDP9 USB 2.0 OTG Card Reader Review

makaa 20 april 2016, laatste update op 21 april 2016, 341 views

Transcend RDP9 USB 2.0 OTG Card Reader

Goed werkend apparaat voor een klein bedrag. Doet wat hij moet doen, en is relatief snel ondanks zijn USB2.0 aansluiting. Voor foto's/video's en muziek bestanden een perfecte apparaat!

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Compact en klein
  • Snel (icm USB 3.0 stick)
  • Mogelijkheid om fotos van je SD kaart direct op je phone/tablet te zetten

Minpunten

• USB2.0 dus snelheid is niet supersnel

Inleiding:

Ten eerste wil ik graag benoemen dat dit me eerste review is en sta daarom open voor feedback.
Ik schrijf deze review omdat ik graag mijn eigen gebruikservaringen met het product wil delen en tevens dat er nog geen review bestond over dit product.
De reden waarom ik het product het gekocht heeft 2 redenen, ten eerste heeft mijn telefoon (Samsung Galaxy S6) geen optie om een SD kaart in te stoppen en met 32 gig zit deze vrij snel vol (vooral wanneer ik film op 4K), met dit product kan ik snel en makkelijk videos/fotos kopiŽren naar me USB stick. De tweede reden is dat ik een digitale camera heb waar geen wifi op zit. Wanneer ik op reis ben kan ik me SD kaart uit me digitale camera halen en zodoende in de Transcend RDP9 doen om me foto's te kopiŽren naar me telefoon om deze gelijk te delen met de wereld d.m.v. bijv. facebook, instagram etc.

Product specificaties:

Prijs (moment van schrijven 20-4-2016):§ 14,30 (goedkoopste in prijswatch)
Afmetingen:40.8mm x 40.8mm x10.4mm
Gewicht:17 gram
Interface:Micro-USB
Kleur:Zwart
Certificaten:CE, FCC, BSMI
Type geheugenkaarten:microSD, microSDHC, microSDXC, SD, SDHC, SDXC, USB geheugen stick / drive (een usb drive werkt alleen wanneer deze een externe voeding heeft)
Bijzonderheden:- De lezer ondersteunt geen gelijktijdige plaatsing van twee kaarten.
- Systeemvereisten van tablet of mobiele telefoon met een micro-B USB aansluiting en ondersteuning voor USB OTG host functie.
- Vereisten voor de Transcend Elite App: Android 4.0 of hoger.

Benchmarks:

Ik heb getest hoe snel het product is m.b.t. het kopiŽren van bestanden.
Dit heb ik op verschillende manieren gedaan:

- Van de telefoon naar een USB stick (Sandisk Ultra USB3.0 64 GB).
- Van de telefoon naar een SD kaart (Sandisk 32GB Extreme SDHC U3/Class 10).
Dit heb ik ook andersom gedaan dus van de USB stick/SD kaart kopiŽren naar de telefoon.

Om te voorkomen dat de USB stick of SD kaart de bottleneck vormt qua snelheid zijn deze snel genoeg met respectievelijk:
USB stick: Lezen 80MB/s, Schrijven 55MB/s
SD kaart: Lezen 90MB/s, Schrijven 40MB/s

Kanttekening erbij vermeld worden dat de Transcend RDP9 USB2.0 bevat dus deze zal sowieso niet de snelheden halen van USB3.0.

Ik heb een tweetal test uitgevoerd.
1. Het kopiŽren van 1 groot bestand van 2 gig.
2. Het kopiŽren van 100 mp3 bestanden van ongeveer 8mb per stuk (850MB totaal).

Zoals je kunt zien zijn de snelheden i.c.m. de USB stick goed te noemen, echter is de SD kaart langzaam.

Conclusie:

Het apparaat doet waar hij voor gemaakt is. Hij is klein, weegt niets, en is makkelijk te gebruiken (plug and play). Voor mensen die op reis zijn en snel data willen backupen of hun telefoon verhogen is dit een uiterst geschikt product.

Hier onder nog wat benchmark screenshots en fotos:

Heb jij ook een Transcend RDP9 USB 2.0 OTG Card Reader?