Nvidia Shield Android TV 16GB Review

kameel30 20 april 2016, laatste update op 20 april 2016, 2.454 views

Nvidia Shield Android TV 16GB

Sinds een paar maanden heb ik deze Nvidia Shield in gebruik, in de hoop dat ik hiermee de ultieme mediaspeler te pakken heb. Ik heb een bundel met controller en remote in een actie aangeschaft via een duitse webwinkel. Hierdoor viel de prijs enigszins mee, maar goedkoop is anders.

Pluspunten

• Enorm snel in laden, navigeren etc.
  • Zeer uitgebreid qua opties en aansluitingen
  • Beste Kodi player (out of the box)
  • Controller en remote opladen via micro usb
  • Remote erg prettig en degelijk (vele malen beter dan Nexus Player)
  • Ik wist niet dat Netflix zo snel kon zijn

Minpunten

• Controller en remote vrij snel leeg (paar weken)
  • Ik mis wat 'gemist' apps (NPO enzo) maar dat is een Android TV probleem

Geluidskwaliteit Score: 5
Vorig jaa rben ik van een ATV2 overgstapt naar de Nexus Player in de hoop dat ik hiermee een complete mediaplayer in huis zou halen. Helaas viel dit toch wat tegen en ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Een tijdje gezocht en getwijfeld over de voor mij ideale mediaspeler. De chromebox heeft het net niet gehaald omdat ik hier toch wel wat onvolkomenheden in ontdekte, geen dedicated remote is al een hele simpele, maar in de praktijk toch merkbare beperking. Ik vind zelf een specifieke remote wel prettig. Dus toch verder gezocht en uiteindelijk kwam ik uit bij de Nvidia Shield TV. Eigenlijk alles wat ik zocht en meer (controller = bonus) en dat voor ongeveer dezelfde prijs als een chromebox. Dus, hoewel het niet goedkoop is, vond ik het wel behapbaar, mede vanwege een bundelactie waar je de remote er gratis bij kreeg. Zo gezegd zo gedaan en voor ik het wist had ik mijzelf voorzien van een mooi kerstcadeau. :*)

Ik moet zeggen dat, na een paar manden gebruik, erg tevreden ben. Hij is ontzettend snel, hapert niet en zowel de controller als de remote werken uitstekend. Zelf gebruik ik de Shield voornamelijk voor het streamen van allerlei media vanaf een centraal punt in huis. Daarnaast speel ik wel eens wat spellen, zoals Asphalt, werkt lekker met die controller.

Wat mij erg aansprak in de Shield is dat alle mogelijkheden en aansluitingen voor nu en de nabije toekomst aanwezig zijn (4K usb, ethernet, ir, sd card etc). Je kan dus altijd nog allerlei randapparatuur aansluiten of je geheugen (inmiddels ook intern) uitbreiden via sdcard. Gelijk maar een sdcard van 64g besteld, voor 2 tientjes heb je een behoorlijke opslag (sandisk ultimate class 10), werkt zonder problemen.

Kortom, Ik kan hem iedereen aanraden die het maximale zoekt voor Kodi, maar nog net geen volledige dedicated HTPC wil samenstellen en/of iemand die wel van een spelletje houd, maar niet zodanig dat je er een Playstation of Xbox voor aanschaft.

Heb jij ook een Nvidia Shield Android TV 16GB?

Vraag verwijderd, in verkeerde recensie geplaatst, sorry

[Reactie gewijzigd door Cath22 op 7 juli 2016 00:03]