Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

Noahlvb 19 april 2016, laatste update op 19 april 2016, 452 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

De Nexus 5 is mijn favorieten telefoon tot nu toe binnen mijn prijs classe. Hij draait stock android en is super vlot. Ook met de batterij is niets mis ik haal er makelijk een dag mee. Alleen de camera is wat minder maar zeker niet onbruikbaar.

Pluspunten

• stock android
  • Super snel
  • mooi design
  • nfc(betalen, OV)
  • 4G

Minpunten

• Camera
  • Geen SD kaart slot

Na een lange tijd de Moto G te hebben gehad vond wou ik iets nieuws, voornamelijk omdat de G niet meer snel genoeg was voor me en geen nfc en 4g had. Omdat ik geen 500 euro wil besteden aan een flagship telefoon heb ik via V&A de Nexus 5 gekocht. ondanks zijn leeftijd is het nog steeds een zeer goede telefoon en kan op bijna alle vlakken mee doen met de huidige flagship telefoons.
Specs
De Nexus 5 heeft een Snapdragon 801 soc, 2Gb Ram, 16Gb Storage(ook 32Gb mogelijk), HD scherm, NFC en 4G. Met name omk die laatste twee dingen wou ik een nieuwe telefoon. De NFC is super handig om bijvoorbeeld te betalen als of je telefoon een pinpas is of rijzen met het OV. Ook met de 4g is niets mis ik heb in een test rond de 80Mb/s gehaald.
Camera
De camera is echter een klein stapje terug van mijn Moto G. De camera is gewoon niet erg bijzonder. Echter kreeg ik een tip van een vriend om HDR+ aan te zetten, hierdoor kreeg ik veel mooiere foto's. Voor hier en daar een foto of een zelfs je vakantie is die camera prima maar als je echt een foto iemand ben is deze camera niets voor je.

Met HDR+
Zonder HDR+
Performance/Software
De performance van deze telefoon is in mijn ervaring super. Alles is super snel en voelt vlot. Dit komt door een groot deel ook door de stock android waar geen zooi op staat en super ondersteuning heeft van Google. En over de software gesproken: GEWELDIG. Ondanks dat deze telefoon van 2013 is krijg ik nog steeds iedere maand patch updates maar ook gewoon major releases van android.
Geluid en Laden
De Nexus heeft slechts 1 echte speaker aan de onderkant wat prima is. Echter als de omgeving luider is hoor je al snel amper iets meer. Daarin tegen is de bel kwaliteit goed, gewoon niets op aan te merken. Ook heeft de telefoon Qi charging waardoor draadloos opladen mogelijk is wat in mijn ervaring super handig kan zijn.
Al met al is de Nexus 5 ondanks zijn leeftijd nog steeds een super telefoon die ik iedereen kan aanraden, tenzij je van foto's maken houd. Veder maakt de ondersteuning van google en stock android dit een super toestel. En oja hij haalt ook gewoon dik 24 uur bij zwaar gebruik.

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?

Nog steeds een betere telefoon dan de N5x helaas. Jammer dat het scherm van mijn n5 gebarsten is anders kon de 5x weer de kast in.