Seagate Spinpoint M9T, 2TB Review

marelm 18 april 2016, 419 views

Seagate Spinpoint M9T, 2TB

De 2TB versie als externe USB3.0 2.5" disk voor ca. 89 gekocht (http://tweakers.net/pricewatch/445591/seagate-expansion-portable-2tb-zwart.html). Doel: de disk uit die behuizing verwijderen en via een drive-caddy als 2e disk plaatsen in mijn Dell laptop. De losse disk is namelijk duurder dan de versie die in deze externe behuizing is ingebouwd.

Pluspunten

• Rappe disk
  • 2TB op 9.5mm

Minpunten

• Losse disk duurder dan met behuizing

Voordat ik de disk heb verwijderd heb ik met H2Testw software nog wel een read/write test gedraaid op USB3.0 en daarbij een m.i. indrukwekkende 129 MB/s Writespeed en 132 MB/s Readspeed gelogd.

Het verwijderen van de disk uit de behuizing is helaas niet gelukt zonder de behuizing te beschadigen.
Het deksel zit namelijk vastgeklikt aan het deel waar de disk in zit: een aantal van die plastic klik dingetjes heeft die operatie niet overleefd.
De disk kon ik daarna eenvoudig verwijderen en na vier schroefjes los te draaien simpel overzetten in een drive caddy.
Ondanks het beschadigde deksel kan ik de 2.5" behuizing nog steeds gebruiken om er een andere 9,5mm disk in te plaatsen voor gebruik als USB3.0 externe disk.

Heb jij ook een Seagate Spinpoint M9T, 2TB?