Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

PearZeaL 18 april 2016, 307 views

LG V10 Zwart

De LG V10 is een mooie telefoon die stevig gebouwd is en het lijkt erop dat hij wel een stootje kan verdragen. Het scherm is mooi en groot. De camera's zijn uitstekend. Audio DAC is groot pluspunt. Accuduur is wel matig.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Mooi scherm
  • Camera
  • 32bit DAC
  • Verwisselbare accu
  • SD-card

Minpunten

• Accuduur
  • Backlight zichtbaar icm weinig licht
  • 32bit DAC werkt alleen met LG muziek app

De LG V10 is een zeer robuuste telefoon die wel een stootje kan verdragen. Het is een mooie telefoon om te zien en straalt ook uit dat hij stevig gebouwd is met de rubberachtige achterkant en de RVS randen aan de zijkanten.

Ik kom van een Samsung Galaxy Note 3 en zocht een upgrade voor deze telefoon, na lang zoeken is het de LG V10 geworden. De telefoon is gewoon heel goed en bevalt mij prima.

Het scherm ziet er mooi uit en is met 5.7" groot genoeg. De kleuren zijn prima en de helderheid is ook voldoende. Ik had dus een Note 3 en deze had een Amoled scherm, de diepe zwart waarden van deze telefoon mis ik wel bij deze LG. Ook is het jammer dat bij weinig licht de backlight goed zichtbaar is vooral bij het tweede scherm. Deze blijft branden om de tijd en notificaties te tonen maar bij weinig licht is de bleeding wel degelijk aanwezig en zelfs een beetje storend.

De camera van deze telefoon is in een woord fantastisch. De foto's die gemaakt worden zijn van zeer hoge kwaliteit en je kunt erg veel zelf instellen. Van de wit balans tot het zelf scherp stellen van de camera. Ook video ziet er goed uit alhoewel ik dit niet vaak gebruik. Er is ook een manual video modus en dit is ook erg handig, je kan zelfs instellen welke microfoon het geluid moet opnemen en in welke mate. De LG heeft 2 front camera's: Een normale 5mp camera en een wide angle camera. Ik gebruik alleen de laatste. Je ziet meer van de omgeving en je hoofd is minder prominent aanwezig in de foto :+

De audio kwaliteit is gewoon prachtig. De reden dat ik deze telefoon gekocht heb is voor de 32Bit Sabre DAC. Dit is echt fantastisch op een setje shure oordopjes.(SE535) Ook als ik het afspeel via mijn hoofdtelefoon klinkt het geluid erg vol en met 0 ruis. Er zit ook een goede versterker in.

Er zit ook een vingerafdrukscanner op, deze werkte tot de update van Marshmallow matig. Hij was niet super snel en gaf ook wel eens een foutmelding. Dit is sinds Android 6.0 wel verleden tijd, dus deze kan van het lijstje minpunten af.

Als Europeaan voel ik me wel een beetje benadeeld aangezien in de USA voor hetzelfde geld je een 64GB versie krijgt met een 128(!) SD kaartje. Hier in Europa moeten we het doen met de 32GB versie en zonder het meegeleverde SD kaartje.

De mindere punten:

De accuduur is oké maar ook niet meer dan dat. Het scherm kan zon 4 tot 4,5 uur aan staan en dan is de accu goed leeg. Ja er zit fast charge op maar toch. De accu is gelukkig wel verwisselbaar.

De snapdragon 808 is geen hoogvlieger. Mijn note 3 met de Snapdragon 800 was eigenlijk wel net zo snel in dagelijks gebruik en qua gaming misschien wel sneller. Dit waarschijnlijk ook omdat de Note een 1080P scherm heeft en deze een 2k scherm, die extra pixels kosten nu eenmaal rekenkracht. Ik had liever de 820 gezien maar ik vind de LG G5 een gedrocht. En de prijs van de losse DAC 'Friend' van de G5 is ook niet om over naar huis te schrijven.

Het is een LCD scherm dus zwart is niet echt zwart, maar dit weet je voordat je de telefoon koopt. Ik hoop dat de opvolger van de V10 geen lcd meer gebruikt :D

Ik heb de telefoon nu zo'n 3 maanden en hij bevalt nog steeds uitstekend ondanks de minpunten.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie