Specificaties Soundbar - Bekijk alle specificaties

Sonos Playbar Review

jordiv30 16 april 2016, laatste update op 28 juli 2016, 316 views

Sonos Playbar

Prachtig product! Hij ziet er mooi uit en de app werkt makkelijk. Jammer dat hij geen DTS ondersteunt, dit is toch wel jammer bij een set van 2400 euro (i.c.m. Sub en 2x Play 1's)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ziet er mooi uit
  • Handige app

Minpunten

• Ondersteunt geen DTS

Geluidskwaliteit Score: 3
Na veel wikken en wegen, alternatieven gekeken en geluisterd naar de set gegaan voor een Sonos Playbar i.c.m. Een Sonos Sub en 2 Play 1's. Het feest begint al bij het uitpakken. De speaker zit mooi verpakt en alle kabeltjes zitten erbij. De installatie ging zeer makkelijk. Een kwestie van stekker in het stopcontact steken en op de knoppen drukken. Binnen 15 minuten was er geluid.

Dan maar eens luisteren. De set klinkt goed, maar voor deze prijs is beter te krijgen Je koopt Sonos dan ook vooral voor het gemak en niet voor de geluidskwaliteit. Wij zijn geen audiofielen en horen dan ook geen negatief verschil met onze vorige set.

De TV staat bij ons altijd over de speakers en daarbij hoor je zeker een verbetering T.o.v. De normale speakers (Philips TV). Zeker met de Sub erbij hoor je duidelijk verschil. De IR-sensor is erg handig. Je hoeft nu niet elke keer naar de app om het volume te regelen.

Dan maar eens muziek. Wij luisteren vooral via Spotify en Tuneln. Tuneln werkt goed en er zijn duizenden zenders te luisteren. We luisteren nu veel meer internetstations dan eerder.
Spotify werkt, maar de interface is niet zo goed als in de Spotify app. Muziek toevoegen aan een afspeellijst doe ik nog altijd via de "echte" app. De interface van Sonos gebruik ik alleen om muziek te luisteren. Met beide diensten heb ik nog geen storing gehad.

Het enige echte minpunt is dat de Playbar geen DTS ondersteunt en de beperkte poorten. Je kunt nu alleen een optical out aansluiten. Voor muziek ben je aangewezen op de app.

Al en al zijn we tevreden over de Playbar.
Voor nu geef ik de Playbar 4 sterren. Wanneer Sonos met een software-update komt waarmee DTS wordt ondersteunt krijgt de Playbar 5 sterren. Toch heeft het gemak van de app ons verbaasd. Uitbreiding naar een andere kamer staat al op het programma!

Heb jij ook een Sonos Playbar?