Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N97 Wit Review

jrgerritsen 27 juli 2009, 695 views

Nokia N97 Wit

Pluspunten

• scherm
  • uiterlijk; mooi design, mooie toetsenbord verlichting als deze is open geklapt.
  • werkt prettig; touchscreen reageerd goed, toestel is best snel in gebruik

Minpunten

• jammer van de plastic achterzijde van het toestel.
  • heb negatieve ervaringen gelezen of lens kapje van de camera. Hoop dat dit toch netjes blijft. Afwachten
  • Gmail krijg ik nog niet netjes aan de praat.

Heb de Nokia N97 (wit) nu sinds afgelopen vrijdag (nu 3 dagen) en heb er dus een beetje mee kunnen spelen. Kan niet anders zeggen dat het tot nu toe een erg fijn toestel is.
Touchscreen werkt erg soepel. Soms nog even wennen aan de dubbele aanraking die nodig is om applicaties of programma's te openen. Ook de spatiebalk zit op een net iets andere plaats, maar merk dat ik deze al behoorlijk door heb bij het maken van berichten.

Hij heeft een zeer helder scherm. Als het erg zonnig is dan is het soms nog wel eens lastig af te lezen.

Internetten werkt prima. Tot nu toe nog weinig websites tegen gekomen waarvan onderdelen niet geladen werden of niet te gebruiken waren. Prima dus.

Batterij gaat bijna 2 dagen mee met behoorlijk gebruik. Hieronder valt; 20/25 smsjes per dag, keer of 5 bellen (a 5 minuten). Veel gebruik van Gravity (prima twitter applicatie voor de Nokia N97), 10/15 keer per dag. Behoorlijk internetten. Ook nog een stuk navigatie gebruikt (20 minuten). stuk of 10/15 foto's gemaakt.
Al met al dus nog best redelijk. Misschien dat het nog beter wordt, maar dat is even afwachten.

Heb ook wel wat nadelen ondervonden.
Zo krijg ik "Gmail" nog niet goed aan de praat op de telefoon. Hij wil niet alles synchroniseren via IMAP. Zo mis ik de nieuwste email berichten en krijg deze niet op mijn telefoon binnen.

Heb jij ook een Nokia N97 Wit?

Reviews door de redactie

Kan je misschien ook wat meer ingaan op de onderdelen?
kwa OS, applicatie's, etc ;)