General Mobile Android One 4G Zwart Review

maartenverbaan 15 april 2016, laatste update op 30 december 2016, 399 views

General Mobile Android One 4G Zwart

Goede prijs, pure android, geen overbodige/dubbele apps. 2 jaar lang updates naar de nieuwste android. Soms problemen met Wifi, als ik bluetooth dan uitzet heb ik nergens meer last van. Nadeel van stock camera app; Je kan foto's niet op SDkaart op laten slaan.

Pluspunten

• Helder scherm, ook in zonlicht goed af te lezen
  • Scherp scherm.
  • Prijs is goedkoop
  • Nog geen enkele stottering tegen gekomen.
  • Ligt goed in de hand door plastic-leren achterkant
  • Camera app start snel

Minpunten

• Scherm soms automatisch té helder

- UPDATE

Nadeel van stock camera app; Je kan foto's niet op SDkaart op laten slaan.

Unified storage is daar geen oplossing, ik kreeg dan allemaal read/write errors.

Inmiddels speel ik er wel spelletjes op zoals Heroes charge HD. Hij is gevoelsmatig snel.

Nu dat de prijs lager is is het nogsteeds een goede deal.

Hij is vrij slijtvast.

-UPDATE:
Bij mij kwam er een beetje lijm los in de camera lens. Hiervoor heb ik hem RMA gestuurd naar coolblue, met de volgende extra klachten:
  • Wifi is niet stabiel met Bluetooth aan.
  • Het scherm staat standaard te fel als je hem op automatisch zet.
  • De telefoon loopt met enige regelmaat (wekelijks) vast.
  • De glans gaat van de randjes af.
Zij hebben deze naar een "erkende reperateur" gestuurd. 2 weken later kreeg ik hem terug;
  • Ze hebben volgens mij practisch de gehele telefoon vervangen behalve de achterkant/deksel.
  • De camera is uiteraard gerepareerd.
  • Het scherm is nu niet meer te fel op automatische helderheid
  • Wifi en bluetooth bereik is ten minste verdubbeld!
  • De behuizing is helemaal nieuw.

Heb jij ook een General Mobile Android One 4G Zwart?