Asus O!Play HDP-R1 Review
Algemene beoordeling: goed De verpaking ziet er goed uit. Ook de spullen zijn goed verpakt. ook de eerste indruk van de O!play is goed, het voelt degelijk aan. Featureset: Zeer goed Speelt na genoeg alles, zelfs een ISO dvd file. en dat gaat zelfs heel soepel. Al staat dit niet in de specs. Enige wat deze speler niet speelt is een iso file van een AVCHD. Ook een webserver heb ik ontdekt. Deze kan je niet instellen. De webpagina die je ziet is een "A simple html+cgi example". Ook telnet draait er op. login: root en geen password. help geeft je de commandos die je kan geven. Wat je wel meschien mist is plugins voor bv. youtube en appeltrailers. enz. Een kopieer functie om vanuit de O!play om van en naar je netwerklokatie te...
Pluspunten
Speelt bijna alles af, zelfs iso dvd files. Snel, met de menu en afspelen. ziet er stark en slim uit. zuinig 10W en still (geen fan) in de toekomst verwacht ik meer features (telnet, webserver, plugins) beeld en geluids kwaliteit prijs
Minpunten
interne hardisk optie geen gigabit ethernet afstandsbediening AVCHD iso support (is nu wel supported maar geen menu) audio en video aansluitingen wat beperkt MKV (geen support voor "header removal compression". )
Eindoordeel
De verpaking ziet er goed uit. Ook de spullen zijn goed verpakt. ook de eerste indruk van de O!play is goed, het voelt degelijk aan.
Featureset: Zeer goed
Speelt na genoeg alles, zelfs een ISO dvd file. en dat gaat zelfs heel soepel. Al staat dit niet in de specs.
Enige wat deze speler niet speelt is een iso file van een AVCHD.
Ook een webserver heb ik ontdekt. Deze kan je niet instellen.
De webpagina die je ziet is een "A simple html+cgi example".
Ook telnet draait er op. login: root en geen password. help geeft je de commandos die je kan geven.
Wat je wel meschien mist is plugins voor bv. youtube en appeltrailers. enz.
Een kopieer functie om vanuit de O!play om van en naar je netwerklokatie te kopieren. niet van af je PC!
En geen gigabit, dat zou de kopieer aktie versnellen.
Maar ik denk dat er meer inzit en verwacht wel binnen 3 a 6 maanden een geheel vernieuwende
dingen.
een interne harddisk zou leuk zijn geweest als dat een optie was.
Beeld & geluid: goed
Geeft beter beeld en geluid dan mijn HTPC met een 3200IGP en een audigyse.
Het beeld is scherper en het geluidsbeeld is dynamischer.
Gebruiksgemak: goed
De O!play is simpel aan te sluiten heeft maar 2 video en 2 audio aansluit mogelijkheden.
1 composite video en 1 hdmi
1 stereo tulp (cinch) en 1 SPDIF TOSLINK
Wat voor de meeste mensen genoeg moet zijn, maar kan me voorstellen dat het toch wat karig is om je TV en reciever aan te sluiten.
Menu is simpel.
Instellingen zijn redelijk makelijk te maken alleen wel wat basis kennis vereist van audio en video.
daarom de beoordeling "goed".
Design: goed
De O!play ziet er stark en slim uit en komt in alle kleuren als het maar zwart is.
Er zitten geen knopjes of schakelaars op. alleen 2 status leds voor power en storage
Enige minpunt is dat de connectors verzonken zijn. Mijn TOSLINK kabel heeft wat dikkere connector en klikt niet goed vast, maar doet het wel. allen bij het verplaatsen laat deze kabel los.
Bouwkwaliteit en afwerking: goed
De O!play voelt stevig aan, de connectoren zitten stevig vast.
Geen metale behuizing daarom de beoordeling "Goed"
Alleen de afstandsbediening voelt en ziet er goedkoop uit. maar werkt wel goed
Prijs: goed
voor wat deze speler kan is dit een prima prijs voor wat je krijg.
Update 27-07-2009 :
-subs zijn wel te verplaatsen + groote aanpassen met de directions keys! (uitzondering, dvd in map of iso)
- torrent client (nog niet actief, heb geen ext HD) http://ipadresO!play/cgi-bin/webtorrent.cgi
Bugs:
-bij het afspelen willen spelen van een video bestand via het netwerk te snel op "ok" drukt, crashed deze speler. Dit komt dat deze speler elk bestand via het netwerk de snelheid checked vsan het netwerk.
-MP3 afspelen of video bestanden met een mp3 stream doet de audio het niet van als je spdif ingesteld heb staan op "spdif raw". Waarschijnlijk komt dat mijn reciever geen mp3 code ondersteund waardoor ik bij deze bestanden de audio setting op "spdif LPCM" moet zetten om geluid te hebben.
Update 21-08-2009
nieuwe firmware.
birds scene loopt nu wel goed via netwerk
bug fix menu te snel op ok drukken crashed de O!play niet meer
MP3 bug is nog aanwezig
bij vooruit spoelen reageert de remote veel beter.
Update 18-09-2010
Firmware 1.28 (1.30 is er al)
Crashes zijn er nu niet meer.
Het grootste probleem wat ik nu heb is het MKV bestanden niet herkent word of dat je geen beeld heb maar wel geluid. zie:
http://www.bunkus.org/vid...eader_removal_compression
Dit is zeker een gebrek dat ik de speler niet zou kopen als ik dat toen wist. Daar voor heb ik dus de rating aangepast
Reacties (60)
Nog een vraagje of twee :
- hij gaat wel goed om met avchd-files in de folder
- hetzelfde eigenlijk voor de video_ts folder van de dvds
Beide worden goed afgespeeld of moet je specifiek de juiste vob's opstarten?
Alvast bedankt.
ga ik straks uitproberen.Leuke review van een heel leuke speler, zeker voor dit geld.
Nog een vraagje of twee :
- hij gaat wel goed om met avchd-files in de folder
- hetzelfde eigenlijk voor de video_ts folder van de dvds
Beide worden goed afgespeeld of moet je specifiek de juiste vob's opstarten?
Alvast bedankt.
15:51 : net wat getest. AVCHD-files. in een folder pakt hij niet als video bestand.
je moet naar de stream dir gaan om de mts2 bestand af te spelen.
video_ts dir. dit kan beter. als je in de dir komt dan moet je gelijk op play drukken anders pakt deze de menu niet. eenmaal gebrouwst in de folder moet je uit de video_ts en weer terug er in om de dvd met menu af te spelen
[Reactie gewijzigd door Master_duck op 25 juli 2024 21:00]
Het is dus nog niet ideaal maar mogelijk met een firmware update wordt het beter, daar kan ik voorlopig wel mee leven.
We disliked:
Streaming from a Windows PC was an impossibility. The documentation suggests it was designed to work mainly with Windows XP which seems utterly bizarre.
Verdict:
The Asus O!Play HDP-R had so much potential but ultimately, you'd be mad to buy one until the serious flaws have been addressed.
Streaming zou onmogelijk zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?
Als zij niet snappen hoe het werkt dan moeten ze niet het product afkraken. Bij mij was het inpluggen, 3x klikken en spelen maar.
Zo'n opmerking mogen ze echt niet plaatsen, zonder een klein beetje onderzoek te doen. Geen idee hoe bekend die site is, maar dit doet schade aan de verkoop van de player.
(Kan de externe disk natuurlijk ook aansluiten op het apparaat maar geen zin om steeds met dat ding te sjouwen en achter de tv te kruipen om stekker etc. erin te doen!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 21:00]
je kan daarvoor een scart adapter voor kopen (max 5 euro) en dan kan je dat in je tv stoppen. het is dus geen RGB signaal en geeft dus niet zo goed beeld als een media speler die wel een RGB scart of component uitgang heeft.
het delen van een externe schijf aan je PC zou moeten kunnen.
De vraag is dan staat je pc dan altijd aan? Je zou later dan ook voor een NAS kunnen gaan zodat je niet met je HD moet leuren of je pc aan moet zetten als je iets wil gaan kijken.
Ik heb zelf een tv met HDMI aansluiting en ga het voornamelijk gebruiken om series en films te kijken. Echter hebben we in de woonkamer nog een oude televisie waarop ik ook makkelijk een film wil kijken. (apparaat aansluiten en netwerk kabel erin)
- Ondertiteling te verplaatsen?
- DTS downmix?
- 24p output?
- Beeldkwaliteit realtek vs sigma chip?
ondertiteling is niet te verplaatsen.Hoe zit het met:
- Ondertiteling te verplaatsen?
- DTS downmix?
- 24p output?
- Beeldkwaliteit realtek vs sigma chip?
DTS downmix zou moeten werken (niet getest)
24P output optie is aanwezig in het instellingen menu. (kan het niet testen)
beeldkwaliteit, heb geen vergelijkings materiaal. maar is zeker een dikke voldoende
zou je dat wellicht kunnen onderbouwen? wat is je precieze probleem ermee?
Ik vind de support van asus slecht. Trage soms onbereikbare site, wordt niet gereageerd op emails etc etc
Ik zit er ook aan te denken deze player aan te schaffen.
- Krijg je ook gewoon een menu zoals je dat van een dvd gewend bent of speelt hij telkens maar een vob bestand af? Hier ben ik benieuwd naar omdat de WDTV van een maat van mij alleen maar steeds 1 vob bestand afspeelt en hij daarom altijd overal een iso bestand van moet maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus O!Play HDP-R1 omdat deze een netwerk aansluiting heeft (ook al is dit niet de snelste, lijkt mij toch een meerwaarde)
Alvast bedankt!
Groet,
John
Heb m ook maar gekocht.
Ik heb m dit weekend binnengekregen, apparaat ziet er solide uit zo op het eerste gezicht. inmiddels aangesloten, utp kabeltje ook erin en draaien maar, dacht ik...
Hoewel de setup goed verloopt en de DHCP-optie werkt, kan ik vervolgens geen mappen openen die wel gedeeld zijn in het netwerk. Enig idee wat ik fout doe?
gr chris
netwerk centrum en dan bij delen en verkennen "met wachtwoord delen"
uitschakellen
Zoek eigenlijk een hdmi-speler die de media van de pc wireless (Linksys WRT160N) op de hdtv kan afspelen. Liefst met een usb-busje en uiteraard moet ie alles kunnen afspelen
Edit: Na beter lezen zag ik het al: geen WLAN...of gaat dat simpel met een usb-antenne?
[Reactie gewijzigd door jarno1974t op 25 juli 2024 21:00]
Een vreemd verschijnsel: midden op de afstandbediening zit een knop waarmee je via een shuffle-mode audio kunt draaien. Hoewel ik MP3's afzonderlijk kan afspelen (via analoge uitgang, SPDIF RAW werkt nl niet) krijg ik bij shuffle de melding dat er geen audio file is?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn