Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Samsung Level Over (Zwart) Review

jmignolet 13 april 2016, laatste update op 13 april 2016, 599 views

Samsung Level Over (Zwart)

Ik was opzoek naar een draadloze koptelefoon, die voornamelijk een helder geluid produceert alsook comfortabel is tijdens het surfen op de computer. Uiteraard moest ie ook ideaal zijn voor mee te nemen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Heerlijk helder geluid
  • Touchfunctie ..
  • Top bouwkwaliteit

Minpunten

• .. Soms swipe je weleens verkeerd ( touchfunctie )
  • Geen plooibare functie van earpads

Wat als een groot bedrijf zoals Samsung probeert te concurreren met de - oh zo overhyped - Beats By Dr.Dre of ht merk van koptelefoons: Senheiser. Wel dan krijg je de Samsung Level Over.

Dit zijn mijn eerste bevindingen na een paar uren, updates volgen nog.

Mijn zoektocht ging voornamelijk uit naar een draadloos, comfortabel koptelefoon mt een helder geluid, die qua muziekgenre wat vanalles "aankan". Ik heb nl. een uiteenlopende muziekgenre, die van elektronische muziek kan gaan tijdens het sporten tot klassieke muziek bij het studeren. Na een paar youtube video's af te gaan van reviews, kwam ik uit op deze Samsung Level Over. Ik had er eerlijk gezegd nooit over gehoord, maar hij intrigeerde me. Het design sprak me aan alsook het lof over de bouwkwaliteit. En als je dan - gewoon puur uit interesse - naar de pricewatch kijkt, en zakt ie van 349,90 naar 199 .. Sjah, dan kon ik me nog minder inhouden.
Hier heb ik hem trouwens besteld: http://www.hifinesse.be/samsung-level-over.html.

Hier zijn we dan, een dag nadat ik mijn bestelling had geplaatst, zit de doos te glinsteren op mijn tafel. De doos heeft een fijn magnetische opening die echt premium aanvoelt. Niet dat we dit ongewoon zijn van Samsung, want tegenwoordig is de unboxing meer en meer een belangrijk aspect bij de aanschaf van product. Eens de doos open, vindt je er de koptelefoon, het koptelefoontasje, de audiokabel, de USB-kabel voor het laden en tenslotte de handleiding. Niet dat we dat laatste onmiddellijk zullen nodig hebben.

Je kan de koptelefoon op verschillende manieren verschuiven op de zijkanten en wat weer opvalt is dat dit stevig aanvoelt. Eens de koptelefoon op je oren, merk je ook onmiddellijk het effect van het leder kussentje aan de bovenkant van de koptelefoon. Niet alleen is deze bijzonder mooi om naar te kijken, het voelt ook zeer zacht aan. De earpads liggen lekker rond de oren en de koptelefoon voelt zeer licht aan op het hoofd. Ik gebruik een 3-jaar oude koptelefoon van Beats By Dr.Dre bij het sporten & deze voelt toch wat zwaarder aan. Indrukwekkend van Samsung.

Ik heb de koptelefoon allereerst gebruikt op mijn mac mini, die een ingebouwde bluetooth functie bevat dus ben ik onmiddellijk begonnen met het koppelen ervan. Het koppelen gebeurde feilloos & na een 5-tal seconden kon ik Spotify opstarten en de koptelefoon uittesten. Ik probeerde dit ook met mijn smartphone, Nexus 6P, maar de Nexus kon de koptelefoon niet detecteren. Update volgt nog indien dit me lukt.

De Level Over beschikt over een touchpad en dit aan elke kant. Wanneer je met je vinger naar boven swiped, verhoog je het volume en naar beneden verlaag je het volume. Swipe je naar links of rechts, shuffle je tussen de nummers. Het swipen is leuk, maar het is wat oefenen in het begin. Ik had helemaal geen last voor de volume te verhogen of te verlagen, eerder voor het swipen tussen nummers. Wanneer ik een nummer wou overslaan, verhoogde ik per ongeluk het volume, terwijl ik duidelijk een beweging naar rechts deed. Ook ondervond ik wat lag binnenin Spotify tijdens het swipen.

Eens je de batterij moet laden, kan je hem herladen via de USB-kabel onder de earpads of simpelweg de jack kabel aansluiten zodat je toch nog verder kan met het beluisteren. Wat een beetje jammer is is dat de earpads niet insluiten, waardoor ze minder "portable" zijn. Neem niet weg dat je ze gewoon in het koptelefoontasje kan steken, want je wilt ze beschermen.

Zoals hierboven vermeld, zocht ik naar een koptelefoon die me een helder geluid zou kunnen bezorgen, en niet een overflow aan bass. Eenmaal Spotify opgestart, was ik verrast van het geluid dat de Level Over produceerde. Eender welke genre: het klinkt geweldig. Ik ben geen expert hierin, maar het probleem die ik soms ondervond met de Beats bij het beluisteren van bv rockmuziek, is dat ik het gezang nauwelijks hoorde maar eerder de instrumenten. Logisch, de Beats focussen zich eerder op bass. Dus het was een verademing om dit wl te horen bij Samsung's koptelefoon, en elke dag geeft dit een prettig gevoel. De muziek, noten, voelen warm aan. Hier heeft Samsung duidelijk gescoord naar mijn mening.

De Level Over is een uitstekend koptelefoon en heeft alles wat ik zocht: helder geluid, comfortabel en qua looks prachtig. Hij is misschien niet even bekend als een Senheiser of Beats koptelefoon maar hij is het overwegen waard. Nu dat ie dan nog een forse daling kent in prijs, is de Level Over een uitstekend alternatief.

Updates volgen nog zoals autonomie.

Eerste review hier, ik aanvaard elke kritiek! :+

Heb jij ook een Samsung Level Over (Zwart)?

Goede review!

Paar vraagjes. :)
Bij BT verbinding vraag ik me meteen af of er merkbare delay is. Merk je dit?
Zijn de earpads afneembaar en zijn ze van plastic? Welke maat jack gebruik je als de batterij leeg is?
Dank je !

1. Bedoel je met delay als je bepaalde dingen utivoert? Swipen en volume bv?

2. Ze zijn van leder & ik heb alleszins niet gevonden hoe ik ze kan afnemen, dus ik betwijfel het dat je dit kan.

3. Het is een 3,5mm jack.
Thanks!

Ik bedoel de vertraging tussen je device (iPod, CD speler, of ander iets waar je je muziek vanaf speelt) en je headphones. Vooral belangrijk bij het spelen van electrische gitaar: je slaat de snaar aan en een fractie van een seconde hoor je het. Die vertraging.
Ik heb tot op heden geen vertraging gemerkt. Ik ga trouwens mijn review updaten want het pairen met mijn Nexus 6P is me gelukt. Ik ontdek elke dag soms wel iets met de headphone, erg leuk.
Hoi, mooie en goede review

Kun je ook iets zeggen over het Noice Cancelling effect (goed of niet goed), waar getest?

Alvast bedankt

N.B. Ik zie nu dat hij niet meer door Samsung geleverd wordt, kennelijk toch geen succes geworden of zo ?

[Reactie gewijzigd door Cath22 op 23 juni 2016 21:23]