Specificaties 2.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Onkyo LS3100 Zwart Review

watje65 13 april 2016, 253 views

Onkyo LS3100 Zwart

Ik heb deze inmiddels meer dan een jaar. In de winkel klonk het echt fantastisch. Thuis valt hij echter toch tegen...

Pluspunten

• Mooi en robuust gebouwd
  • Geweldig mooi geluid (in de winkel)
  • Voldoende aansluitmogelijkheden
  • Compact
  • Draadloze subwoofer

Minpunten

• Geen mooi geluid (Thuis)
  • Loopt wel eens vast
  • Bluetooth koppel perikelen

Geluidskwaliteit Score: 3

Thuis valt hij echter tegen: De harde vloer maakt dat de bassen er doorheen dreunen. Met iets dempend materiaal eronder (en de bas-instelling minimaal) gaat het wel beter.

Liever zag ik een uitgebreidere klankregeling om de bas aan te passen en evt andere patronen zoals je die op heel veel apparaten aantreft: Vlak, Loudness, Jazz, Dance etc. Helaas allemaal niet aanwezig. Wel is er de beperkte keuze voor de "Normaal" of de "Automatic Gain" instelling: die laatste vliegt echt uit de bocht in het volume.

Ophangmogelijkheden voor de speakertjes zijn mooi: Staan en hangen: het is allebei mogelijk. Set ziet er mooi uit.

De aansluitmogelijkheden zijn voor mij optimaal: Optisch, 3,5mm en Bluetooth voor de mobiele apparatuur.

Bluetooth koppelt makkelijk. Het is wel zo dat van het device dat het laatst gekoppeld was, de Bluetooth uitgeschakeld moet worden voordat een ander apparaat weer kan koppelen. Da's wel eens lastig met 3 iPad's en drie telefoons in huis ;-)

Heb jij ook een Onkyo LS3100 Zwart?