Asus Eee PC 701SD Zwart Review

TFT 12 april 2016, 192 views

Asus Eee PC 701SD Zwart

Het leukste computer( tje) wat ik ooit kocht.

Pluspunten

• Onverwoestbaar
  • Nog steeds goed voor muziek, radio en online tv
  • Speakertjes aan de voorkant

Minpunten

• Niet de snelste meer
  • Hobbelig toetsenbord

Mijn leukste computer(tje). Ik kocht hem 7 jaar terug bij een speelgoedwinkel, er zat een 25 G hard schijfje bij. Een processor met 900 mhz, en 512mb geheugen. Er kan 2048 mb in, nu zit er 1024 mb in. De ssd (!) van 8 G heb ik vervangen door eentje van 14 G. Het beestje is veel mee op reis geweest en bleek uitgerust met een uitstekende wifi- ontvanger. Netwerken van anderen op ruime afstand kon ik moeiteloos gebruiken mits openbaar. Het niet spiegelende schermpje doet het nog altijd prima. Na de dood van Windows XP staat er Lubuntu op. Nog altijd in gebruik voor online tv of muziek op zolder of buiten met die 2 speakertjes aan weerszijden van het beeld(je). Als dit oerlaptopje hard moet werken moet het geluid wat harder om het geknor van het ventilatortje te overstemmen.

Heb jij ook een Asus Eee PC 701SD Zwart?

de eerste serie netbooks, grappige dingetjes, alleen waren ze (toen al?) achterhaald
windows 7 kon er niet op draaien.. en de HDD was veel te klein..
gaat er gewoon een 2,5"schijfje in?