Specificaties Small form factor, 9 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Raijintek Styx Window Zilver Review

Foritain 12 april 2016, laatste update op 26 mei 2017, 4.696 views

Raijintek Styx Window Zilver

De Styx is een knappe aluminium behuizing voor een nette prijs. Je kan er een pittig game-pc'tje in kwijt, maar je hebt toch duidelijk iets 'anders'. Inbouwen is een eitje, maar kabelmanagement is weinig meer dan kabels in een hoekje verstoppen (buiten je zicht). Al met al een leuk alternatief.

Pluspunten

• Chique uitstraling
  • Eenvoudig inbouwen
  • Genoeg inbouwruimte voor menig consumenten- of game-pc.
  • Indien gewenst is een optische drive mogelijk zonder dat het je uitsraling kost.
  • Genoeg koelmogelijkheden, inclusief (240mm) waterkoeling.
  • Leverbaar in zes kleuren en met/zonder venster.
  • Prima prijskaartje

Minpunten

• Weinig ruimte achter je moederbord. Kabelmanagement is een kwestie van kabels in een onzichtbare hoek proppen.
  • Relatief dun gebouwd. Je ziet er weinig van, maar het zou een tikkie dikker mogen.
  • Zou met meer dan één so-so ventilatortje mogen komen.
  • Voor 80 euro koop je ook staal+plastic cases met meer features of ruimte.

Review: Raijintek Styx

- Inbouwen & Kabelmanagement
- Koeling & Geluidsproductie
- Conclusie

Productpagina @ Raijintek

Één van de behuizingen van de laatste 2.5 jaar die mij goed bij bleef was de Raijintek Metis, een klein en compact aluminium kastje waar je voor iets meer dan 50 euro toch een chique ITX buildje mee kon maken. Op Computex vorig jaar liep ik bij de Raijintek stand al tegen de Styx aan, de micro ATX variant, maar het duurde nog even voordat deze werkelijkheid zou worden. Inmiddels is het zo ver en staat de Raijintek Styx op tafel.

De Styx is verkrijgbaar in zes kleuren: zwart, zilver, blauw, rood, groen en goud, en is tevens leverbaar in gesloten versie of met een venster. De prijs lijkt met ca 85 euro niet noemenswaardig te verschillen tussen de modellen. Wij gaan naar de zilveren variant met venster kijken.

De features en specificaties van Raijintek:

De Styx is een micro ATX behuizing op basis van een stalen frame met volledig aluminium panelen aan de voorkant, zijkanten, en bovenkant. Met 3,8 kilo is het geen zwaargewicht zoals gewoon bij aluminium kastjes, al zijn de afmetingen ook niet overdreven groot. Met 360mm diepte, 335mm hoogte en 210mm breedte is het een prima modelletje voor op een bureau bijvoorbeeld. Twee USB 3.0 poorten sieren de bovenzijde.

Toch zien we aardig wat inbouwopties, van een standaard ATX voeding tot videokaarten van 280mm lang, en zelfs met ruimte voor een 240mm radiator. Ook 180mm voor de processorkoeler is erg ruim. Wat opslag betreft kan je maximaal drie 3.5” HDD’s aanvullen met twee SSD’s, of één 3.5” HDD aanvullen met 4 SSD’s, en daarbij is er ruimte voor een slim-line optical drive (slot loading). Wellicht geen DIY NAS maar voor de meeste toepassingen toch een flinke collectie.

De verpakking is eenvoudig maar prima stevig karton. Intern zit de behuizing, een wat so-so geschreven handleiding en alle schroefjes gezamenlijk in één zakje. Het kan ermee door.

De Styx zelf is een prettig zich om te aanschouwen, al steek ik mijn liefde voor aluminium behuizingen zelden onder stoelen of banken. Ondanks een redelijk no-nonsense vormgeving valt er genoeg te zien, van de aantrekkelijke ‘brushed’ uitstraling van het aluminium, het aantrekkelijk aan-/uit knopje voorop, en het zichtbare maar niet overdreven aanwezige Raijintek logo. Over de afwerking van de randjes is ook geen slecht woord te zeggen, het ziet er allemaal uitstekend uit. Hetzelfde gaat op voor de audio aansluitingen en USB poorten en het uitneembare stoffilter bovenop. Het aluminium is uiteraard niet zwaar, en als je de Styx oppakt voelt het ook niet heel indrukwekkend aan, maar daar zie je weinig van.

Aan de linkerkant zien we een vlak aluminium zijpaneel, aan de rechterkant zien we een verticale lijn voor een slim-line slot-loading optical drive en het venster. Opvallend aan het venster is de relatief kleine uitvoering, veel meer dan je processorkoeler of case-fan zal je niet zien, en het feit dat deze op de behuizing zit geschroefd. Niet vreemd want in een dunne laag aluminium zijn de opties beperkt, maar het is duidelijk dat de ‘window’ uitvoering niet meer is dan het gesloten paneel met een vierkant eruit gezaagd. Wat afwerking betreft wederom geen klagen.

Onderop zien we dat de ATX voeding verticaal wordt geplaatst en de lucht naar beneden weg drukt, en eventueel nog een plekje voor een extra ventilator. Vier eenvoudige rubberen voetjes zorgen voor wat vrje ruimte.

Zijpanelen komen er met vier schroefjes eenvoudig vanaf, wat toegang geeft tot het binnenwerk. Bij de panelen valt op dat ze echt licht zijn, en het niet fijn vinden als je ze probeert te buigen (gewoon niet doen…).Een flink bracket die gebruikt wordt voor o.a. HDD montage maakt duidelijk waarom het venster relatief klein is gebleven; die willen we tenslotte niet zien. Strikt noodzakelijk is dat bracket niet, want zoals je straks ziet is er ook ruimte voor SSD’s aan de andere kant.

Zonder het bracket resteert een lege ruimte waar we eenvoudig in kunnen werken. We zien de 120mm stock fan, wederom een ruimte voor een HDD op de onderkant, en aan de voorkant de plek waar je een optische drive kwijt kan.

Aan de andere kant van binnen zien we ruimte voor cpu koeler backplates, enkele SSD montage plekken, en wat gaten voor kabelmanagement zonder rubberen grommets. De ruimte voor kabelmanagement achter het moederbord is echter minimaal, prima voor de kabels naar de SSD’s, maar een dikke 24-pin kabel wordt erg krap, zeker omdat het zijpaneel met een drukpunt in het midden wel degelijk te verbuigen is.

Inbouwen stelt ondanks de compacte afmetingen weinig voor. Een ATX voeding past eenvoudig voorin en met de doorluskabel sluit je deze van onderen aan. Hou er wel rekening mee dat als je een hele grote voeding koopt je ruimte voor je grafische kaart weg gaat snoepen, maar deze compacte Cooler Master V750 laat genoeg ruimte vrij. Hoewel je een micro ATX moederbord kwijt kan gebruiken wij hier een Mini ITX model, de MSI Z97 ITX Gaming AC, wat ruimte of inbouwgemak betreft maakt dat niet uit. De stock ventilator maakt plek voor een LED model van Corsair.

De keuze voor een AIO koeling, in dit geval de bloedmooie (‘bloedrooie’) Raijintek Triton helpt het inbouw gemakt wel vanwege de ruimte die je houdt rondom je processor. Een gigantische 180mm luchtkoeler past wel, maar dan moet je wel zorgen dat je vooral alle kabels aansluit. De Triton past uitstekend in deze Styx, en de breedte van de behuizing zorgt dat de slangen van een AIO eenvoudig om een grafische kaart heen kunnen. Wel zien we dat gebruik van een water gekoelde oplossing voorkomt dat we twee grafische kaarten kunnen gebruiken, al vraag ik mij af of je dat zou willen gezien de opzet van de airflow. Radiator montage is vanaf boven in elk geval een eitje, en toont wederom hoe tof de Styx en Triton eruit zien.

Grafisch kaartje erin, in dit geval heeft de MSI Twin Frozr IV koeler meer dan genoeg ruimte zowel richting de Triton als de V750 voeding, Triton inmiddels gevuld met rode kleurstof, kabels aangesloten, en we hebben een werkend systeem! Een (semi) modulaire voeding is wel aan te raden ondanks dat je nog aardig ‘kabeldump’ ruimte hebt boven de voeding. Van achteren houdt het simpelweg niet over wat ruimte betreft, en met het kleine venster zie je niets van de ruimte boven de voeding. Daarbij kan je met de relatief dunne panelen die met vier schroeven vastzitten ook kabels nauwelijks aandrukken, want dat zie je aan de buitenkant aan je case. Oftewel het afwerken van de kabels is niet helemaal chic, maar het gaat alsnog vlot (omdat er weinig anders te doen is dan drukken) en je ziet er toch niets van. Althans ik ben in dat opzicht makkelijk (uit het zicht hè..), maar voor OCD types is het wellicht efkes slikken.

Smaak blijft subjectief, maar persoonlijk waren wij hier heel erg te spreken over hoe de build in de Styx naar voren kwam. Hoewel we eerst nog even een LED-strip hadden toegevoegd hebben we die wel weer verwijderd, want een enkele LED ventilator en de LEDjes in de Triton zijn m.i. genoeg voor een leuk maar niet overdreven resultaat. Wel kan je de gaten voor de HDD montage onderop eventueel gebruiken om de Styx van onderen van verlichting te voorzien. Feit blijft wel dat je uiteindelijk met een klein venster blijft zitten, wat ook een kwestie van smaak zal zijn.

En de kleine was ook onder de indruk van de Styx en de Triton!

Wat niet direct duidelijk is is wat nu een ideale manier is om de airflow in te stellen. De standaard stock ventilator drukt naar achteren, de voeding drukt naar voren en beneden, en de grafische kaart blaast een beetje om zich heen. Een dikke luchtkoeler werkt dan direct tegen de voeding in, al zal de kast een natuurlijke ‘pull’ naar beneden krijgen vanuit de bovenkant. Eventueel een extra ventilator aan de bovenzijde zal dan helpen, zeker ook omdat de bovenzijde de enige gefilterde opening is. Hoewel het aantrekkelijk lijkt om de stock ventilator om te draaien als intake is de kans groot dat die stof gaat happen van achter je computer, zeker als deze onder een bureau staat. (Al kan je losse filters kopen).

Wij besloten het standaard filter te benutten, de Triton ventilatoren naar beneden te laten trekken, en zowel de voeding als 120mm ventilator als outtake neer te zetten. Nu lijkt dat wellicht wat onhandig om de lucht van je processorkoeler eerst langs je systeem te laten gaan, en iedereen snapt dat warme lucht liever omhoog wil, maar in de praktijk, en zeker bij game-systemen, is dat gunstiger dan dat je een behuizing aan drie kanten probeert uit te laten ademen. Daarnaast is de natuurlijke kracht ‘omhoog’ in een verder redelijk gesloten en ‘gestuurde’ opzet niet zo relevant als de druk van je ventilatoren.

Raijintek zet met de Styx aantrekkelijke plaatjes neer, zo veel is duidelijk. Traditioneel is Raijintek ook een bedrijf die niet de hoofdprijs vraagt voor hun producten, en ook hier lijkt de vraagprijs van iets boven de 80 euro niet onredelijk. De 60% meerprijs ten opzichte van de kleinere ITX variant, de Metis voelt nog wel fors, maar als we kijken wat we daar nu voor terug krijgen lijkt de Styx, mits je de ruimte hebt, een beter alternatief. De koelmogelijkheden zijn duidelijk verbeterd, er is meer ruimte voor al je componenten, en een game systeem met dikke GPU en waterkoeling is geen enkel punt. Daarbij is de kans groot dat je met een micro ATX moederbord in plaats van een ITX model die 30 euro al terug hebt.

Inbouwen is prima te doen, al moet je de kabels wel gewoon intern wegproppen in plaats van ‘mooi’ wegwerken, maar door dat kleine venstertje (wat je dan weer mooi moet vinden) zie je er toch niets van. Inhoudelijk valt er vrij weinig op de Styx aan te merken, maar het is wel duidelijk een behuizing met één focuspunt: de uitstraling van het aluminium. Puur op inhoudelijke features zijn er tal van alternatieven, maar als je een voorliefde voor geborsteld aluminium hebt is de keuze aanzienlijk beperkter. Dat gaat zeker op als je ook niet te veel uit wilt geven en toch ruimte wilt hebben voor een pittige grafische kaart, een collectie SSD’s of HDD’s en/of een 240mm waterkoeling. Kwalitatief lijkt het ook absoluut een aantrekkelijke kast om te aanschouwen en hij voelt met je vingers er over heen chic aan, maar het is allemaal niet extreem stevig of uitzonderlijk geproduceerd. De indrukken zijn uitstekend en of een dikkere kwaliteit een meerprijs zou goedpraten laat ik in het midden. De positionering van de Styx op de markt als een betaalbare aluminium oplossing waarbij je eigenlijk weinig tot niets merkt van de iets dunnere uitvoering is m.i. dan ook meer dan prima.

Ik zou wel graag zien dat Raijintek hun stock koelers nog wat kan verbeteren, of wellicht de Styx van een tweede zou voorzien wat de airflow wel ten goede zou komen (De Aeneas kreeg er bijvoorbeeld gewoon vier bij). Tevens is er nog wat ruimte voor verbetering in de gebruikservaring: De handleiding is wat knullig en het komt het gevoel van luxe ten goede wanneer schroefjes zitten voorgesorteerd, en niet allemaal in één zak tezamen zitten. Kleine dingentjes die ik even aan wil halen, maar uiteindelijk niets af doen aan de Raijintek Styx als aantrekkelijke alleskunner voor een even zo aantrekkelijke prijs. Dat je vervolgens ook nog uit zes kleuren kan kiezen en varianten zonder venster maakt het feestje mooi compleet.

tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res foto’s voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een Raijintek Styx Window Zilver?

Wederom mooie review, maar als voormalig bezitter van deze Styx toch nog een paar kritische kanttekeningen bij deze behuizing. De ssd's die aan de achterkant gemonteerd worden zijn alleen te vervangen of los te halen als het moederbord verwijderd wordt, zeer omslachtig dus. Bij plaatsing van een harde schijf in het brackett ontstonden er trillingen in het zijpaneel. Dikkere en betere rubber ringen om de trillingen op te vangen pasten echter niet omdat het zijpaneel strak tegen het brackett zit. Plaatsing van een hdd op de bodem is bij gebruik van een luchtkoeler vrijwel onmogelijk. Bijgeleverde schroefjes voor de zijpanelen zijn geen geweldige kwaliteit. Paar keer los schroeven en sporen zijn zichtbaar. Zijpanelen zijn eigenlijk ook alleen veilig (zonder gevaar voor krassen etc) te verwijderen als de kast op op zijn zij ligt. Airflow is bij gebruik van een luchtkoeler en een grafische kaart puzzelen. Mijn Scythe Mugen koeler die in een Antec Sonata vrijwel onhoorbaar was kreeg in de Styx een irritante toonhoogte (niet perse luider!) vermoedelijk door de dunne zijpanelen.Toegegeven de Styx is voor een aluminium kast niet duur maar ik vond het geheel tegenvallen en heb de kast verkocht.
Wij hangen overal standaard een WD Green in om te controleren of er iets vibreert, daar was geen sprake van. Dat is wel een belangrijke 'test', want vibraties zijn hinderlijk, maar is helaas sterk afhankelijk van het type HDD waardoor zekerheid gewoon onmogelijk te geven is. Welke HDD heb jij?
Samsung 500GB/7200rpm. De trilling was heel licht, maar voelbaar. Verder niet storend.
Meest irritante was de toonhoogte van het geluid van de Scythe Mugen. Mijn dochter was de eerste die er iets over opmerkte. Na verloop van tijd ga je er dan steeds meer op letten, het was te opvallend om het te "vergeten".
Welke Mugen hebben we het over btw, want ik zie het verband niet tussen de Styx en de toonhoogte van een Mugen fan, daar is ook weinig reden voor, anders dan -heel misschien- dat de ventilator zich vaak in een specifieke positie inwerkt, waarbij je wel wat kan horen als hij later wordt verplaatst e.d. Sonata was overigens wel een stevige behuizing, zou nog kunnen zijn dat die net wat dempte waardoor je het niet hoorde.

Die sleeve bearing fans van Scythe zijn in princiepe bij aanschaf op lage RPM onhoorbaar, maar na verloop van tijd ga je ze toch horen vanwege de so-so interne kwaliteit. Als hij een tijdje mee gaat, zeg uit het Mugen 2 tijdperk komt, dan zal de oorzaak echt in de fan zitten. Er is simpelweg geen goede reden om een hoorbare koeler te hebben in de Styx, zelfs niet met de fan tegen de PSU in.
Was een Mugen 4 pcgh uit 2014. Een van de fans van de Mugen heb ik gebruikt als intake op de plek van de oorspronkelijke outtake fan van de Styx (aanbeveling uit een Duitse review). De fan op de Mugen trok de lucht door de koeler. De fan van de voeding fungeerde als outtake. Met het geluid van de Mugen was op zich niks mis, maar in combinatie met de Styx vond ik het niet fijn. Zal toch met de mate van demping te maken hebben van de Styx. Andere verklaring kon ik niet vinden.
Doe mij de groene maar :) ! +3
Damn binnen 1 minuut dat de review geplaatst is een reactie volgens mij hebben we een stalker :+
eerder een fanatieke aanhanger :) :9 :Y)
:> 8-)

Zitten inderdaad een paar speed readers tussen :D
Mooi pics, welke camera gebruik je daarvoor?
Het oordeel klinkt enigszins tegenstrijdig- de prijs is prima/netjes, maar de kast is eigenlijk te dun/te iel gebouwd voor deze prijs :?

Is dit een betaalde review?

Geborsteld alu ziet er strak uit idd, maar iel is een no-go imo. :)
D5100 +18-105mm

De prijs/prestatieverhouding is m.i. prima, de meeste alu concurrenten (bijv Lian Li) die ik in deze prijsklasse voorbij heb zien komen doen het niet beter / zijn ook erg licht. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 'is wat dun / licht' vervolgens ook niet als kritiekpunt aanhaal, even goed als ik dat bij die anderen zal doen. Het is een beetje de consequentie van betaalbare alu cases. 'iel' (zeker met -te- erbij) is wellicht niet het goede woord als dat de indruk geeft dat het op één of andere manier niet voldoet, als dat zou zou zijn zou ik zeker niet positief hebben afgesloten. Maar goed, net als hierboven, volgens mij moet je een duidelijk beeld kunnen halen uit de conclusie, ik schrijf daar namelijk: "een betaalbare aluminium oplossing waarbij je eigenlijk weinig tot niets merkt van de iets dunnere uitvoering is m.i. dan ook meer dan prima.", dat lijkt mij vrij duidelijk.

En 'betaalde review', ik hoor graag waar ze betalen voor reviews, ik ben in elk geval nooit betaald om een review te maken / voor een review.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 11 mei 2016 00:50]

Trek je er niets van aan, Foritain. Er zijn tegenwoordig veel gasten die roepen dat een review gekocht is als ze het er niet of niet helemaal mee eens zijn.

Gelukkig weten wij wel beter :)
Ik roep niet dat de review 'gekocht' is, dat maak jij er zelf van.
De reviews van Fortain lees ik graag, tegelijkertijd denk ik bij iemand die >250 reviews schrijft, dat daar een zekere beloning tegenover staat- of koop je zoveel hardware voor jezelf? Kan natuurlijk, maar ik zou het uitzonderlijk vinden (niet zo gek gedacht, denk ik?) Een beloning hoeft ook niet per se in geld uitgekeerd te worden o.i.d., alleen kan dat mogelijk wel de objectiviteit beïnvloeden, zoals je wellicht begrijpt. Vandaar mijn (gezonde kritische) vraag, of auteur (op enige wijze) beloond wordt voor het schrijven van de review.

No offense, maar dat mag toch wel gevraagd worden? :S
(No offense taken, daar doen we niet aan :) )

Sterker nog, ik denk dat kritisch zijn zelfs cruciaal is. De manier van vragen laat soms (niet specifiek hier hoor) wel eens wat te wensen over, maar dat gaat voor meer reacties op het internet :D Ik ben ook kritisch als ik andere reviews beoordeel, om maar een recent voorbeeld te noemen:

Optimel limoen: PEN F kado bij pakje boter?

Ik zou het echter omdraaien, en denken dat iemand die 250 reviews maakt van tig merken minder gebaat is bij subjectiviteit dan iemand die een handje vol maakt van één merk (partner), of een nieuwe account die ook eens wat schrijft. Ik hoop althans genoeg leesvoer te hebben gegeven dat je inmiddels een inschatting kan maken of je de reviews kan vertrouwen of niet. Of dat je inmiddels wel wat producten uit die lijst zelf hebt getest/gekocht/ervaren/etc om een idee te hebben of jouw ervaring overéén komt. Uiteindelijk moet je, of het nu een 'user' betreft of een website als Tweakers (elke grote site overleeft enkel dankzij commercieele partners), de reviewer vertrouwen of niet, een keuze die je zelf moet maken.

Maar nogmaals. Ik ben nog nooit voor een review betaald, en het hele review gebeuren kost mij aanzienlijk meer harde cash dan welk sampletje dat af en toe niet terug hoeft dan ook oplevert. Als je overweegt wat reviews te maken voor centjes stel ik voor om schoenen te maken in vietnam, uurtarieven technisch pakt dat gunstiger uit :D Dat of wellicht wat Chinese clubs benaderen, die staan soms open om geld te betalen voor het vertalen van hun marketing geblaat over een meuk product :D
Sorry dat ik meteen van het slechtste uit ging. Komt simpelweg omdat ik regelmatig reviews van Tweakers.net zelf lees waarbij er regelmatig gasten zijn die roepen dat de review gekocht is. Jouw opmerking kwam wellicht daardoor ook zo op mij over.

Mea culpa :P
Ik lig gelukkig (bijna) nergens wakker van ;) Daarnaast, we gaan ook al weer eventjes mee hè. Worden oud etcetera.

De discussie over pluspunten/minpunten/eindscores wordt echter wel wat vermoeiend, niet dat ik dat iemand kwalijk ga/kan nemen die die discussie voor het eerst wil aanhalen, maar in 250 reviews denk ik dat ik hem zeker 20-30 keer heb gevoerd :D (Toevallig dan 2x in deze review :D, dus ik val in herhaling: ik zie minpunten meer als overwegingen waarbij iedereen zelf mag uitvogelen of ze hem voor hunzelf relevant vinden of niet). In dat kleine blokje bovenaan kan je het toch nooit goed doen, of je zet er te veel in (je spreekt jezelf wel een beetje tegen! of Dit is geen minpunt / pluspunt!) of te weinig (dit is wel een minpunt hoor!), maar in geen geval krijg je een balans die iedereen aanspreekt. Ik denk dat het een onredelijke verwachting is dat je een goed beeld kan vormen op basis van die puntjes.

Wat mij betreft mikken we dat hele blok weg, en houden we het minimaal bij de conclusie :D Scheelt weer tijd = meer tijd om lekker aan content te knutselen. Morgen ochtend weer! :)

[Reactie gewijzigd door Foritain op 11 mei 2016 01:20]

Voor 80 euro koop je ook staal+plastic cases met meer features of ruimte.
Waarom zou je staal+plastic als plus punt zien, en ruimte?

Ik zou absoluut geen kast van staal+plastic meer willen, eerst staat is VEEL zwaarder, en plastic ziet er erg goedkoop uit, (wat het ook is trouwens), en al je meer features of ruimte wou had je voor een grote kast moeten gaan, en jij bent JUIST voor een kleinere kast gegaan, snap dus niet dat je het als min punt neer zet hier, heel raar.

Verders een hele mooie en duidelijke review.
Dank :)

Helaas kan ik geen 'neutrale' punten opsommen, dus moet het onder 'min'. Niet te nauw nemen als minpunt, maar het is wel een overweging dat je voor hetzelfde geld ook (zeer solide) behuizingen kan kopen met meer opties voor opslag of andere componenten. Ik vind dat ik er niet om heen kan in een review te zeggen dat je voor hetzelfde geld ook gewoon genoeg andere knappe cases kan vinden als je niet per se alu wilt.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 10 mei 2016 23:45]

Nou dan moet je weer gaan voor plastic en staal, en dat zie ik helemaal niet als pluspunt, meer een minpunt, mensen weten toch als ze een kleinere kast kopen dat er minder optie is voor opslag en ruimte, dat is toch gewoon logica.

Ik ga toch ook niet zegger als ik een mini auto koop dat je voor iets meer of bijna het zelfde een grotere auto kan kopen met meer opties en ruimte?
Als ik naar een TT kijk heb ik wel persoonlijk wel vlot de gedachte dat je voor hetzelfde geld een snelle A6 kan halen ;)

Maar goed, de discussie komt geregeld op. Ik hou het erbij dat ik 'minpunten' liever als 'overwegingen' lees. Ik schrijf ze op, iedereen mag zelf bepalen hoe je ze weegt. Ik heb niet de illusie dat alle plus- of minpunten voor iedereen relevant zijn, of dat zoiets mogelijk is.
OK dan, jammer voor je dan dat je een verkeerde kast gekocht heb en daar een review van gemaakt heb, aangezien jij zelf zeg dat voor de zelfde geld je een grotere kast kon nemen en dan meer ruimte en features had, en dat het niet uitmaakt of je aluminium neem of staal met plastic.

Maar nogmaals een erg mooie review :) ;) :P
En het familiebedrijf R. Eview is een feit!
Toppertje
Ohh yes. En volgende week gaan we uitbreiden! :D
Wederom een heldere review met duidelijke inzichtelijke foto's!

Het frontpaneel ziet er inderdaad sober en mooi uit met dat geslepen facet rondom.
Voor de dunne zijpanelen: is er ruimte om daartegen aan een plaat van bijv. 5 mm (met de juiste uitsparingen uiteraard) aan te lijmen met 2-componentenlijm oid, zodat de panelen stijver zijn en bestendiger tegen uitbuigen door het "kabelmanagement"?
Die extra platen zouden evt. aan geluiddemping kunnen bijdragen.
Ik vraag me ook af wat die dunne panelen doen tegen het fangeluid. Waarschijnlijk zeer weinig tot niets?

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 12 april 2016 15:09]

Dank je :)

Mbt verstevigen, dat is totaal niet nodig, sterker nog die 2mm minder zal niet prettig zijn voor de kabels naar je SSD bijv. Je moet enkel geen dikkere kabels wegvoeren dan dat. Zolang je alles netjes boven de voeding weg stopt is er niets aan de hand.
Denk je dat er nog 2x 3.5" bij past? :)
Zonder GPU en waterkoeling kan je er misschien nog wat extra in bouwen als je handig bent?
Ik dacht eerst dat het om een review van een cajon ging. B)

Topreview wederom! _O_
Ik moest cajon even googlen :D Het heeft er wel iets van weg eh