WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart Review

Sjoerdos 23 juli 2009, 352 views

WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Passief gekoeld
  • Weinig geluid
  • Weinig warmteproductie
  • Style

Minpunten

• Geformatteerd op FAT32
  • Lomp ding
  • Ziet er niet robuust uit

Mobiliteit Score: 3
Een tijd geleden begon de interne schijf wat vol te raken, dus ik zocht een oplossing voor extra ruimte. Toen vond ik deze WD schijf. 1 TB, destijds nog 130 euro, maar ik vond het waard, en dat bleek ook zo te zijn.

Het ontwerp van de schijf, alle externe WD schijven trouwens, vind ik zeer mooi. Het is zeker geen lelijk eendje. De My Book doet wel zijn naam eer aan, want als je er naar kijkt is het ook echt een boek.

De geluidsproductie is zeer laag, dit komt vooral omdat er veel gaten, de bekende morse code (http://en.wikipedia.org/w...igital_My_Book#Morse_code) in zitten is er geen fan nodig. Wees niet ongerust, de schijf raakt niet oververhit en heeft altijd naar behoren gewerkt.

Het aantal aansluitingen is wat karig (alleen USB), maar dat mag je ook verwachten voor de prijs, er zijn duurdere modellen met meerdere aansluitingen; het is maar net wat je nodig hebt.

Hij komt binnen geformateerd op FAT32, dit heeft zo zijn voordelen namelijk dat het herkend wordt door Mac en PC. Toch is het aan te raden de schijf te reformatteren voordat je alles over gaat zetten aangezien FAT32 geen bestanden boven de 4GB aan kan (in RARS e.d. wordt per bestand in de RAR gerekent). Dit is niet echt handig voor HD films e.d.

Dit apparaat is vrij lomp vergeleken met andere externe schijven, maar dat iets dat je moet opbrengen voor de passieve koeling. En erg robuust ziet hij er niet uit. Zolang het apparaat niet overal heengesjouwd wordt is hij perfect:

Stil, relatief goedkoop en Style

Heb jij ook een WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart?