Gogloo 5 Multi-color Review

wesspk 11 april 2016, laatste update op 11 april 2016, 735 views

Gogloo 5 Multi-color

De Gogloo 5 is een prima action cam voor mensen die hem lang willen gebruiken. Denk aan wintersport, paintball, airsoft. Ben je iemand die hem voor kortere periodes wil gebruiken, ga dan voor iets meer beeldkwaliteit en een mindere accuduur. Leuke cam!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • WIFI
  • Geleverd met waterproof case

Minpunten

• Gemiddelde beeldkwaliteit
  • Slechts 30fps HQ

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 5

Welkom bij deze review van de action cam Gogloo 5! Ik heb inmiddels meerdere action cams gereviewed en zal nu mijn eerste action cam review maken voor Tweakers! Laat gerust wat van je horen in comments over de review, het product of wat dan ook! :)

Inhoudsopgave

Introductie

Let's go! Ik ben verfijnd fan van action cams. Ik gebruik ze opzich niet mega veel, maar ik vind het een super tof idee dat je gewoon first person kunt filmen in mooie kwaliteit. Aangezien ik niet het volle bedrag aan een Go Pro wil besteden, kies ik steeds vaker voor een Chinese cam. Ik heb al meerdere action cams in mijn bezit gehad. Begonnen bij SJ4000, daarna Xaomi Yi cam, daarna SJ4000 wifi en nu dus de Gogloo 5! Van mijn vorige action cams heb ik de Xiaomi Yi zelf in gebruik.

Ik heb de Gogloo 5 action cam besteld bij www.gearbest.com voor het mooie bedrag van $66,94 wat ongeveer neerkomt op een kleine ¤59. Het mooie is, dat dit product beschikbaar is voor die prijs in het EU warehouse van Gearbest. Daardoor is de verzending supersnel en betaal je bovendien nooit invoerrechten! Het EU warehouse van Gearbest is gelegen in Engeland. Verzendkosten zijn 7.11$, een bedrag van ¤6,30 ongeveer.

Daardoor kom je op totale kosten van: ¤65,10 voor deze mooie cam! Intresse, je kunt hem hier bestellen.

Specs

De Gogloo 5 is een 1080P Full HD action camera. Om het gemakkelijker te maken zal ik alle specs hier beneden even op een rijtje zetten:
  • 173 graden view lens
    2.0 inch 16:9 LCD scherm
    WIFI tot 30 meter
    Video resolutie: 1920 x 1080 at 30fps, 1280 x 720 at 60fps, 848 x 480 at 60 fps, 640 x 480 at 60fps
    Foto resolutie: 12M (4032 x 3024), 10M (3648 x 2736), 8M (3264 x 2448) en lager
    Novatek 96655 chip
    geheugenkaarten ondersteund tot 64GB
    Waterproof in case tot 40 meter diepte
    3.8V 1050mAh 4.0Wh batterij
    Accuduur 130-150min at 1080P 30fps
    Oplaad tijd van 2 uur
    Geleverd met een hele lading accessoires
Het is jammer dat de Gogloo 5 slechts in 1920 x 1080 30fps kan filmen. Concurrenten op de markt bieden camera's in de zelfde prijs klasse aan die wel al 60fps filmen in die beeldkwaliteit (FPS betekent 'frames per second', oftewel beelden per seconde. Hoe hoger het FPS, hoe vloeiender het beeld zal lopen bij beweging).

Qua beeldkwaliteit leggen de specs het ook af tegen sommige concurrenten. Zo schiet de Xiaomi Yi al foto's in 16MP 4608 x 3456 kwaliteit, terwijl dit bij de Gogloo 5 dus nog 12M 4032 x 3024 is. Echter zijn deze stats allemaal op papier, en kan er in de realiteit nogwel verschil in zitten. Lees verder om daar achter te komen!

Verpakking en Kleur

De Gogloo 5 wordt standaard geleverd met waterproof case! Dit is een enorm pluspunt, aangezien je dit bij concurrenten vaak los moet kopen. Verder zitten er 2 instructieboekjes bij, 1 Chinees en 1 Engels! Verder krijg je uiteraard de camera zelf en zit er een hele stapel mounts bij. Deze mounts kun je gebruiken voor bijvoorbeeld op je helm, fiets of auto.

De Gogloo 5 is leverbaar in diverse kleuren. Ik heb gekozen voor camouflage, aangezien je dit niet vaak ziet! Een hele handige kleur voor als je bijvoorbeeld aan airsoft of paintbal doet. De overige beschikbare kleuren zijn: wit, zilver, geel, goud en zwart.

Camera

Zoals voorheen aangegeven komt de Gogloo 5 met waterproof case. Met de waterproof case om ben je nog steeds in staat om het apparaat aan te zetten en de OK knop te gebruiken.

Op de voorkant van de camera vinden we allereerst de Power knop. Hiermee zet je het apparaat aan en uit, en kun je switches tussen video/foto. Beneden de power knop zit de WIFI knop. Deze eventjes indrukken en de wifi springt aan. Bovenop de camera zit de OK knop. Hier mee start of stop je met filmen, en maak je een foto. Ook zit bovenop de camera de gaatjes die lijden tot de microfoon. Naast het beeldscherm op de achterkant van de camera zitten 2 pijltjes waarmee je naar boven of onder kunt, en dus bijvoorbeeld door de instellingen of foto's kunt navigeren. Daarbij zit er op de achterkant nog een indicatielampje of de camera wel aanstaat. Op de onderzijde van het apparaat zit het batterijklepje met daarin verwisselbare batterij. Je kunt voor een euro of 5 al een extra batterij scoren, super handig! Op de linker zijkant zit ook een klepje. Daaronder zit de ruimte voor alle connectiviteit (op wifi na). De Micro SD ingang zit er, tevens als de HDMI en Micro USB ingang!.

De batterij is echt goed! In mijn beleving heb ik nog geen action cam gehad die het zo lang vol hield. ik haal zeker 2 uur met 1 accu! Daar kun je alleen maar heel tevreden over zijn.

Video Kwaliteit

Ik moet zeggen dat de video niet tegen valt. Beelkwaliteit is echt mooi, dichtbij filmen is uiteraard lastig ivm autofocus. Maar zo op het eerste gezicht laat het magere 30fps geen problemen zien. Wellicht dat dit bij snelle beweging wel voor problemen kan zorgen. Om het beter te illustreren heb ik een video gemaakt en geupload. De video is zelfgemaakt bij omgeving de Musschenberg in Kessel-Eik, Limburg.

Foto Kwaliteit

Foto kwaliteit van de Gogloo 5 is ook in orde. Je kunt nu eenmaal geen haarscherpe foto's verwachten in deze prijsklasse. Maar ik denk dat voor dit bedrag Gogloo het prima heeft aangepakt. Hier beneden zie je een aantal zelf gemaakt foto's. Ook deze foto's zijn gemaakt bij de Musschenberg in Kessel-Eik, Limburg.

WIFI

Een van de super dingen die deze camera bezit is WIFI! Dit vind je niet altijd op een cam in deze prijsklasse! Wat kun je precies met WIFI? Met WIFI kun je de action cam op afstand besturen! Dus bijvoorbeeld als je de cam op een selfie stick zet, kun je via je telefoon een foto maken! Om de Gogloo 5 werkend te krijgen, moet je de App Wifi Action Camera van Fuqiang Wang downloaden (voor iPhone gebruikers). Allereerst zet je WIFI aan op je camera. Dan ga je met je telefoon naar WIFI netwerk kiezen, en kies je het netwerk van Gogloo. Het wachtwoord staat op je camera (12345678) en dan ben je connected! Vervolgens kun je naar de app gaan en voilá!

Naast foto's en video's maken met de App kun je ook alle instellingen wijzigen. Zie foto's hier beneden.

Heb jij ook een Gogloo 5 Multi-color?

Toffe review! :D Goed bezig. :D Mooie foto's zitten erbij.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 11 april 2016 15:34]

Thanks! Is stiekem ook aardig wat tijd in gaan zitten :P
Nette review, goede foto's erbij. d:)b