Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 8.1 + stylus Aluminium Review

oneesars 10 april 2016, 157 views

Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 8.1 + stylus Aluminium

Pluspunten

• Snel
  • Formaat
  • Windows
  • Werkt vertrouwd

Minpunten

• Accuduur dit kan nooit genoeg zijn.
  • Pen en toetsenbord moet je los kopen

De Surface 3

Een van de krachtpatsers van Microsoft. Een tablet die je laptop kan vervangen. Of een laptop die je tablet kan vervangen?
Na verschillende Android tablets gebruikt te hebben, liep ik altijd tegen het probleem aan dat er geen Windows programma’s op ge´nstalleerd konden worden. Hier was altijd wel een omweg voor te vinden of een vergelijkbare app, maar dit is gewoon niet hetzelfde.

Het formaat is voor mij ideaal, het is een echt reis maatje geworden. In vergelijking met een laptop is de Surface erg licht. Of in nou carpool of met de trein ga, ik kan altijd nog wat leren of werken. Ook gaat de Surface mee naar school en mijn werk. De Surface is erg fijn als je de hele dag van lokaal naar lokaal gaat. Met de 4GB aan geheugen werken alle officeprogramma’s lekker vlot. De Surface kan ook gebruikt worden voor wat lichte spelletjes.

The toetsenbord werkt lekker, het kleine toetsenbord heeft grote toetsen. Blind typen met 10 vingers gaat zonder problemen (en ik heb grote vingers). De toetsen voelen ook stevig aan de verlichting onder de toetsen is een fijne aanvulling, zo kan je met weinig licht goed zien waar je met je vingers moet zijn. De track pad werkt net zo lekker zonder enige hapering schiet ik met de muis over het scherm. Via de track pad kan je ook scrollen naar rechts en links met twee vingers. Zet zo makkelijk als met je vingers over het scherm te swipen.

De pen werkt heel intu´tief, ik pakte hem op en gebruikte hem. Bijna net zoals de bekende muis, alleen dan in pen vorm. En daardoor kan je er veel makkelijker mee tekenen of foto bewerken. Je kan er ook mee schrijven en naar getypte tekst omzetten. Hiervoor staat er al een programma voor ge´nstalleerd op de Surface (Windows Journal). Geschreven tekst om zetten naar getypte tekst, is voor mij een hele opgave. Ik kan mijn eigen handschrift moeilijk lezen, dan kan ik dat ook moeilijk verwachten van de Surface. Mijn vriendin echter schrijft er zo een tekst mee, hoog uit vraagt de Surface bij 4 a 5 woorden naar de betekenis. Dat wordt gevraagd op dezelfde manier als de spellingcontrole.

Heb jij ook een Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 8.1 + stylus Aluminium?