Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium Review

angela1991Newbie 9 april 2016, 86 views

Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium

Gebruiksgemak van laptop in de vorm van een tablet. Er makkelijk bij de windows 10 is het touchscreen scherm. Model is compact en daardoor makkelijk mee te nemen. Grootste nadeel is dat in de slaapmodus de accu net zo snel leeg lijkt te gaan als in actieve modus.

Pluspunten

• Compact
  • Helder scherm
  • Stevige behuizing
  • Windows 10
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Accu snel leeg in slaapmodus
  • 1 USB poort

De surface 3 nu een aantal weken in huis en lekker aan het uitproberen geweest. Tot nu toe bevalt hij erg goed. Ik gebruik de surface 3 met name voor schoolwerk. Ik doe en post bachelor opleiding sport podotherapie waarbij ik veel aan thuis studie moet doen. Doordat de surface 3 compact is kan ik deze makkelijk overal mee naar toe nemen. Hierdoor kan ik ook op mijn werk of op andere locaties mijn laptop meenemen zodat ik overal kan studeren. Wanneer ik teksten of PowerPoint presentaties moet leren gebruik ik de tablet modus. Voor het maken van verslagen klik je snel en gemakkelijk een toetsenbord aan waardoor ook het typen van teksten erg gemakkelijk gaat.

Ik heb ook een surface pen bij de surface 3. Deze heb ik echter nog vrij weinig gebruikt. Wat ik wel makkelijk vindt van de pen is dat je stukken tekst makkelijk en secuur kan arceren. Over de andere opties kan ik nog weinig vertellen.

Nadeel van de surface 3 is dat deze in slaapstand net zo snel leeg lijkt te lopen als in actieve modus. Ik heb nu 2 keer gehad dat ik de surface 3 s´nachts in slaapstand heb laten staan en dat de volgende dag mijn accu volledig leeg bleek te zijn. De laptop moet dan eerst een aantal minuten aan de oplader liggen voordat je deze weer kan opstarten en gebruiken. Een ander nadeel is dat er maar 1 usb poort op de laptop zit. Hierdoor kan je niet tegelijkertijd een muis en een ander apparaat koppelen. Het is wel fijn dat er wel een usb poort aanwezig is wat niet bij elke tablet gebruikelijk is.

Heb jij ook een Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium?