Specificaties Socket 1151 met Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z170A KRAIT GAMING Review

tjallo 7 april 2016, laatste update op 7 april 2016, 359 views

MSI Z170A KRAIT GAMING

Een erg goed moederbord voor iemand die graag een zwart/witte build wil, ben over alles heel erg tevreden, behalve over de manier waarop de SATA poorten zijn geplaatst, deze hadden angled mogen zijn. Voor de rest echt een aanrader voor iemand die een moederbord zoekt met een mooi strak design!

Pluspunten

• Strak Design
  • 2-Way SLI en reinforced PCIE slots
  • Super Easy BIOS/UEFI
  • PCIE 3.0 x4 M.2 slot
  • USB 3.1

Minpunten

• Plaatsing SATA poorten

Layout Score: 5

MSI Z170A KRAIT EDITION:

Een goed moederbord voor iemand die een clean zwart/wit moederbord zoekt.
Hij is erg stevig, het eerste wat mij opviel is eigenlijk hoe zwaar dit moederbord is. Maar toen kwam ik erachter dat de heatsinks compleet van ijzer waren, erg goed voor de hitte disapatie! Verder ziet het moederbord er ook erg strak uit, mooie witte accenten maar niet te veel ook de compleet zwarte PCB stel ik zeer op prijs! Dan over de features het is een prima moederbord voor overclocken, ik kon mijn i7 6700K stabiel op 4,6 GHz krijgen, maar in vergelijking met andere Z170 heeft het net wat minder OC features. Nog even over het overclocken zelf, het is een zeer makkelijke click bios (handig voor de beginnende overclocker) en heeft ook ingebouwde XMP profielen voor RAM overclocking. Het bord heeft ook een goede featureset, het is namelijk voorzien van die nieuwste technologieŽn bijvoorbeeld usb 3.1 (jammer genoeg geen type c), sata express en wat ik zelf een groot voordeel vind: een PCIE 3.0 x4 M.2 slot voor super snelle SSD's (1400 MBps writes). Het enige waar ik zelf niet tevreden over ben is de plaatsing van de SATA 3.0 poorten aan de rechterkant, deze staan namelijk recht op en zijn niet in een hoek geplaatst, dit zou ik eigenlijk wel verwachten van een moederbord met deze prijs. Wel zijn er veel 4 pin fan headers aanwezig 2x voor je CPU koeler dit is vooral handig als je een waterkoeler hebt en er zijn ook nog 3 4 pin headers voor je system fans. Kortom genoeg om alles op aan te sluiten!
Conclusie:
Goed moederbord voor iemand die een zwart/wit moederbord zoekt met een Z170 overclock chipset!

Heb jij ook een MSI Z170A KRAIT GAMING?

Hoezo zou dit bord te kort komen voor overclocken? Volgens mij is het nadeel juist dat het niet heel super voorzien is, in vergelijking met andere Z170's bijvoorbeeld. Maar qua overclocken juist super. M'n 4790K (met de Z97 variant van dit moederbord) draait in ieder geval superstabiel 4,8Ghz met 1,32V, zonder zelf allerlei instellingen aan te passen, enkel manual voltage.

[Reactie gewijzigd door Luxicon op 7 april 2016 18:55]

Zal het aanpassen, bedankt voor je reactie!