D-Link DCS-825L EyeOn™ Baby Monitor Review

Nordcore 6 april 2016, laatste update op 6 april 2016, 1.651 views

D-Link DCS-825L EyeOn™ Baby Monitor

Een erg fijne en goedkope oplossing waar we dagelijks gebruik van maken. De installatie ging vrij soepel. Het enige minpuntje is dat de initiële verbinding maken met het wifi accesspoint erg langzaam verloopt Na de camera te hebben verbonden met je wifi netwerk werkt het systeem vlekkeloos.

Pluspunten

• Via internet vanaf overal toegang tot de webcam
  • Goedkoop
  • Te bedienen via app
  • Goede beeld en geluidskwaliteit
  • Automatische dag/nacht stand
  • Praten tegen je baby en /of een muziekje afspelen

Minpunten

• Connectie maken met Wifi netwerk gaat langzaam

Kwaliteit Score: 4
Reden van aanschaf
I.v.m. de komst van onze dochter (ondertussen 15 maanden oud) was ik op zoek naar een handig monitoring systeem met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De verschillende systemen
- Een ouderwetse babyfoon met alleen geluid
- Een traditionele camera met een aparte display unit communiceert
- Een camera die via wifi met een smartphone/tablet app praat
Kleine vergelijking
De ouderwetse babyfoon viel meteen al af omdat ik ook graag beeld er bij wilde.
De vorige generatie camera's bestaan vaak uit een camera met aparte display unit.
De camera en aparte display unit praten met elkaar via een analoog of DECT signaal.
Het grootste nadeel van deze oplossing is dat de beeldscherm unit binnen het bereik van de camera moet zijn, dit bereik is vaak enkele honderden meters.
Een 2e nadeel is de prijs aangezien je naast de camera zelf ook een display unit nodig hebt.
Ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat een camera op het wifi netwerk en die d.m.v. een app te bedienen is het meest geschikt is voor ons.
Het voordeel van deze oplossing is dat de aanschafkosten vrij laag zijn.
Handige functies
- Iedereen die de app installeert en de juiste credentials invoert kan verbinding maken met de camera (ook tegelijk)
- Praten tegen je baby via de microfoon van je smartphone
- Een van de voorgeprogrammeerde muziekjes opzetten zodat je baby misschien in slaap valt
- Automatisch een videoclip opnemen zodra de camera beweging of geluid detecteert
- Inzoomen d.m.v. duim en wijsvinger
- De beeldkwaliteit wijzigen tussen: 480p of 720p
- De dag/nacht stand selecteren of op automatisch zetten
De Dlink Eyeon in het dagelijks gebruik
Wij vinden het een erg fijne oplossing waar we bijna dagelijks gebruik van maken.
De installatie ging vrij soepel.
Het enige waar we tegenaan liepen was dat het daadwerkelijk connectie maken met het wifi accespoint thuis erg langzaam verliep (meerdere minuten wachten).
Vervolgens kun je een account registreren via de app of via https://nl.mydlink.co m zodoende via internet verbinding te kunnen maken met de camera.
Je dient er wel voor te zorgen dat je firewall UDP connectie verzoeken accepteert.
Verder heb ik de camera meteen voorzien van de laatste firmware versie.
Er zijn meerdere apps te downloaden om de camera te bedienen/bekijken. Wij gebruiken mydlink Lite en MydlinkBaby

Verder kun je op 3 manieren verbinding maken met de camera:
1. lokaal via het wifi netwerk
2. vanaf het internet
3. rechtstreeks met de camera zelf
Wij verbinden in principe alleen via het internet.
Daarnaast kan optie 3 erg handig zijn als je de camera meeneemt naar iemand anders toe.
Al met al heb ik geen moment spijt gehad van de aankoop.
Werkelijk een prachtig product voor lage prijs.

Heb jij ook een D-Link DCS-825L EyeOn™ Baby Monitor?

Je dient hiervoor wel poort 80 naar binnen toe open te zetten in je firewall.
Staat die niet standaard open ivm regulier http verkeer?
foutje, ik heb het stukje tekst aangepast met de juiste info:
Ziet er prima uit wat mij betreft. Ik had 1 probleem, het MAC-adres op de sticker is niet gelijk aan het daadwerkelijke MAC adres. Dit gaf problemen met m'n MAC-filter van Wifi :-) Duurde even voordat ik daar achter was :-)
oh wat vaag zeg. Klinkt als een productiefoutje....
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet met mac adress filtering werk, dus wie weet doet dit probleem zich ook bij mij voor.
Wat is je ervaring met betrekking tot notificaties? Ik lees dat de MydlinkBaby app je kan waarschuwen als de baby huilt. Werkt dat goed en is het geluidsniveau bijvoorbeeld zelf te regelen (zodat je niet bij zacht geluid een notificatie krijgt)?
De temparatuur meter geeft standaard een te hoge waarde en is dus onbruikbaar.
De geluid notificatie werkt wel goed maar in de praktijk gebruik ik dit niet.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.