Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Review

rkrijgsman 4 april 2016, 879 views

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Mooi scherm, zowel de buitenkant als het paneel. Scherper en iets betere kleuren (op het eerste gezicht) dan mijn oude Dell U2412M.

Pluspunten

• 2560x1440 precies goed
  • Dunne bezels
  • mDP -> DP meegeleverd
  • Helderheid

Minpunten

• Touch knoppen

MacBook 2011 15" probleem
Laat ik eerst eens beginnen met iets waarmee ik mogelijk een paar mensen kan helpen. Ik heb mijn MacBook Pro 15" 2.0Ghz (2011) eind 2011 gekocht. Inmiddels heb ik 4 schermen gehad (HP 23" FullHD, LG 22" 1680x1050, Dell 24" FullHD en Dell 22" 1680x1050) en altijd op deze MacBook aangesloten als 2e scherm. De MacBook schakelde daarbij automatisch naar de dedicated gpu (Radeon 6490m 256mb vram).

Wanneer ik de Dell u2512h aansluit begon deze willekeurig uit te vallen, het power-ledje bleef wel aan. Een PRAM Reset was genoeg om dit te verhelpen, wellicht werkt dit ook bij andere MacBook modellen.
Ervaring
Na 3 volledige werkdagen van ca. 10 uur te hebben gewerkt achter dit Dell scherm kan ik er maar 1 ding over zeggen. Top! Het scherm kan erg helder worden ingesteld, wat prettig is in lichte omgevingen waar veel (indirect) licht van buitenaf is. Daarnaast kan het scherm ook best wel donker, wat weer erg prettig is op kantoor of thuis waar weinig licht kan zijn.
Kleurweergave
Uitvoerig testen doe ik (nog) niet, het aanschaffen van een Spyder 5 Pro laat nog even op zich wachten. Vergeleken met mijn MacBook Pro en MacBook Pro retina's van o.a. collega's is het paneel veel minder blauw, als het goed is is de U2515H vanuit de fabriek goed gekalibreerd.
Contrast
Er vanuit gaande dat alles redelijk/goed gekalibreerd is ga ik rustig verder met het ontwerpen van websites in o.a. Sketch en Photoshop, hier zijn bijv. de verschillende tinten grijs goed te onderscheiden, waar andere schermen van o.a. LG en HP (eerder genoemde) dezelfde tinten grijs niet te onderscheiden waren.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart?