Lenovo E31-70 80KC003KMH Review

ArviinNewbie 4 april 2016, 291 views

Lenovo E31-70 80KC003KMH

Deze laptops zijn erg licht, compact en hebben een strak design. De topcase is erg gevoelig voor vingerafdrukken en ik vind de toetsen niet fijn tikken. Het beeldscherm is fijn vanwege de matte coating, maar heeft een minder goede resolutie. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader voor de administratieve werkzaamheden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit (stabiele hinges waardoor het beeldscherm vrij weinig wiebelt)
  • Design is strak (niet te veel poespas)
  • Matte coating beeldscherm
  • Licht voor een Windows computer
  • Webcam
  • Configuratie is simpel
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Smalle/kleine toetsen die mee tikken/buigen als je een andere toets intoetst
  • Resolutie beeldscherm
  • Behuizing trekt vingerafdrukken/vuil/vet aan

De Lenovo laptop heeft mij positief verrast. Zelf ben ik destijds overgestapt naar Apple, maar vanwege een niet daartoe reikende budget moest ik op zoek gaan naar drie Windows laptops voor op kantoor.

Deze laptops zijn erg licht, compact en hebben een strak design (iets wat ik ook van Apple gewend ben). Verder vind ik de volledig van plastic gebouwde behuizing en de bouw van de laptop 'dummy-proof'. Zo kan je het beeldscherm dusdanig naar achteren buigen dat deze in één lijn is met de laptop zelf (180 graden dus). Door de robuuste hinges blijft het beeldscherm zonder veel te wiebelen, als je de laptop beweegt, in positie. Naast pluspunten heeft het design ook twee minpunten. Ik vind het zelf vervelend dat de topcase erg gevoelig is voor vingerafdrukken en vind ik de toetsen niet fijn tikken, omdat ze smal zijn en hierdoor kan je andere toetsen makkelijk meetikken (ik heb zelf wel grote handen).

Wat prestatie betreft vind ik de laptop erg fijn! Ik gebruik de laptops op kantoor voor administratieve doeleinden als dossierbeheer, mailen, internetten en conferentie. De i3 processor schiet hierin niet tekort. Het beeldscherm vind ik aan de ene kant fijn vanwege de matte coating, maar voor mij mocht de helderheid en resolutie wel wat hoger zijn. Overigens heb ik de drie laptops vrij snel kunnen configureren.

Al met al vind ik de Lenovo laptop ideaal voor zijn prijs. Dus een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader voor de administratieve werkzaamheden voor op kantoor en zeker voor onderweg vanwege het lichte gewicht.

Heb jij ook een Lenovo E31-70 80KC003KMH?