Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

Solaroid 4 april 2016, 244 views

LG V10 Zwart

Goede telefoon met enorm veel opties en gadgets. De instellingen zijn eindeloos, en je vind steeds weer iets nieuws dat het gebruik vergemakkelijkt. Daarnaast is de V10 nog erg mooi om te zien ook.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Afwerking
  • Ingebouwde opties
  • Camera
  • Tweede scherm is handig als je t goed instelt

Minpunten

• Prijs is vrij hoog
  • Snoer van lader beetje kort
  • Nog geen android 6 in maart 2016
  • Alles uitvogelen duurt wel even

Is het een flagship phone? Ik denk van wel. Ook al is de G5 nu ook al gelanceerd en is het een soort tussenstap tussen G4 en G5, toch weet deze V10 zich te onderscheiden.
Niet alles wat erop zit ga je gebruiken, maar het is al leuk omdat het kan. De 32bits DAC trok mij bijvoorbeeld wel, maar werkt enkel met oordopjes of direct aangesloten speaker. En daarnaast moet je wel .flac bestanden hebben om deze functie optimaal te benutten. Je kunt een matige kwaliteit namelijk niet upscalen.
De camera is top. Het scherpstellen met de laser autofocus gaat heel snel. Ook in de kroeg met weinig licht zijn de foto's nog van prima kwaliteit en helder genoeg. Er is ook een soort softening functie ingebouwd waarmee je de mate van impact kunt instellen met een slider. Het maakt de huid zachter bij het maken van een selfie en maakt je dus knapper. Nadeel is dat het wel een klein beetje ten koste van de scherpte gaat, maar je kunt hier wel een tussenweg in vinden.
De camera heeft ook een volledig manual mode. Leuk, maar een foto maken moet je dan wel echt even de tijd voor nemen. De automatische mode werkt gelukkig perfect.

Het is na een Nexus 5 wel even wennen om een groot scherm te hebben. Eigenlijk vind ik een 5 inch scherm fijner dan dit 6 inch grote scherm. Het is gewoon net even iets lastiger om alles te bedienen en je werkt vaak met twee handen. Het typen gaat ook wat minder vlot als op een Nexus 5. Maar goed, aan de andere kant heb je wel meer beeld bij het bekijken van films en foto's. Dat is weer een grote plus.

Het aantal opties om zelf in te kunnen stellen is overweldigend. Ik heb de telefoon nu een week en vind nog steeds nieuwe dingen. Een aanrader is om op YouTube filmpjes te bekijken van de hidden features van de telefoon. Zo kwam ik erachter dat je bij de opties van het second screen dus op de tekst kunt klikken voor meer opties. Dit terwijl ik eerst dacht dat enkel de knopjes naast de tekst aan en af te vinken waren. Je kunt al deze opties als een minpunt zien, maar zelf zie ik het als een pluspunt. Ik heb nog nooit een telefoon gehad waarbij je zo veel zaken naar je eigen wens kunt instellen. Echt alles kan een eigen plekje, plaatje, geluidje en functie krijgen.

Het duraskin op de achterzijde heeft voldoende grip. De RVS banden aan de zijkanten doen degelijk aan en zijn van het super harde 316L type staal. Deels mat en deels gepolijst. Dat matte is overigens handig tegen vingerafdrukken en tactisch geplaatst. Wel een nadeel vind ik dat de camera uitsteekt. Dit lijkt mij zo wel gevoelig voor krasjes op de lens. Dit is met een hoesje te verhelpen natuurlijk.
Mijn vriendin gebruikt mijn telefoon weleens als spiegel, door de grote oppervlakte van het scherm, tja dat kun je ook als plus zien.

In het algemeen ben ik dus tevreden. Je hebt iets degelijks en iets bijzonders in handen. Je ziet dit model weinig, en dat is tof. Bedieningsgemak is redelijk , kon wat beter. Maar de vele opties en mogelijkheden maken dat weer goed.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie