Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (lcd, 3ms) - Bekijk alle specificaties

HP 2229h Zwart Review

Timepieces 21 juli 2009, laatste update op 21 juli 2009, 1.573 views

HP 2229h Zwart

Pluspunten

• Design, Beeld, Geen spiegeling, Makkelijke installatie, Makkelijk in hoogte verstelbaar en kantelbaar, Pivot functie, beeld draait automatisch mee als je het scherm 90 graden draait, DVI kabel meegeleverd (+ kabeltje voor speakers), 2 USB aansluitingen (1 naar PC)

Minpunten

• Bediening knoppen voorzijde vergt gewenning, Grondvlak van de voet van de standaard hecht niet genoeg aan bureaublad, voet van standaard draait nu al snel uit positie als je het scherm kantelt of draait (mogelijk zelf viltjes eronder doen?/ of het ligt aan mijn bureaublad?), Alleen DVI kabel meegeleverd (geen VGA/HDMI), Pivot functie niet te gebruiken als je de kabels door de geleiders achter het scherm laat lopen, kan het scherm dan niet 90 graden draaien.

Dit scherm gekocht vanwege het mooie design en omdat ik een mat scherm wilde hebben zodat er geen spiegeling in het beeld onstaat. Het scherm heeft een 16:10 verhouding wat ik prettiger vind werken dan de nieuwe mode van de goedkopere (want minder pixels) 16:9 schermen, scheelt ook weer in het verticaal scrollen. De speakers in het scherm gebruik ik in combinatie met een subwoofer voor de lage tonen wat voor mij voldoende diepte in de geluidskwaliteit geeft. Wil je een superieur geluid dan zou ik de speakers van het scherm negeren en een goede speakerset aansluiten op de PC. Het scherm gebruik ik voor surfen, word, outlook en bekijken van foto's. Gamen doe ik al jaren niet meer dus over Ghosting kan ik geen mening geven. Foto's worden zeer natuurgetrouw weergegeven, ook met de automatische instellingen van het scherm (via DVI). Ik heb het scherm net een dag in bezit dus dit review is een eerste indruk.

Heb jij ook een HP 2229h Zwart?

Dit scherm 24-9-09 gekocht en in gebruik genomen. Heb 1 jaar een HP desktop met
zelfde look, dus ook zwartglans/zilver. Past deze prima bij. Beeld spat van
het scherm, zo natuurlijk en kraakhelder.
Interne speakers heb ik nog niet gebruikt omdat ik een 5.1 speakerset heb
die vast wel beter klinkt.

Wat me opvalt is de prima leesbaarheid van de tekst met deze hoge resolutie.
Wat dat betreft denk je dat de resolutie lager is.

Verticaal beeld is prima te gebruiken. Wel jammer was het dat het beeld niet
zelf meedraaide in het begin.Voor mezelf heb ik de volgende toevallige oplossing gevonden. Ik heb de upgrade software gedownload en ge´nstalleerd. Toen was nog niks veranderd hierin. Toen heb ik gezien dat in configuratie optie autopivot grijs was en dus niet kon aanzetten. Wat ik toen gedaan heb is de zwevende knop op medium gezet en deze daarna het beeld laten roteren tot hij weer normaal stond (landscape) bij mij. Daaarna
configuratiescherm weer in Pivot de knop uitgezet en nu bleek de autopivot
funcite wel beschikbaar en kon ik die aanvinken. Daarna in pivot configuratiescherm de zwevende knop
uitgezet. Is niet meer nodig.
Deze handeling is gewoon een gok geweest om de autopivot in te
kunnen schakelen.

Het Pivot configuratiescherm die met ikoon is op te roepen, komt wel traag in actie. Misschien ligt dat bij mij.

De functie Ghosting schijnt bij spellen van toepassing te zijn dus kan er
geen oordeel over vellen.

Ik heb ook DVI aansluiting in gebruik.

positief:
beeld, design en geen spiegeling, beeld draait automatisch mee met 90
graden.Meegeleverd zijn:voedingskabel, DVI kabel, kabel voor interne
speakers.Voet van monitor blijft op zn plek (ik heb een gladde kunststof
blad, mogelijk met ruwe opervlakte zou het antislip voetjes nemen) is ook
nog eens draaibaar evenals de hoogte van t scherm.
Werken met tekstdocumenten in staande houding werk erg fijn. Een A4 past
met gemak erop. Ook voor wie graag met eigen website bezig is, kan je in 1
oogopslag zien hoe de pagina eruit ziet zonder scrollen. Ook leuk om
internet pagina's de bekijken omdat scrollen veel minder nodig is en minder
wit aan weerszijden.

Ondanks de 60hz bij deze resolutie ervaar ik het toch als een rustig beeld.

Negatief:
Draaien van monitor is wat moeizaam maar kan ook nieuwigheid zijn, waardoor
het later wat soepeler gaat.

Jammer geen HDMI kabel meegeleverd
Bij instellen lagere resolutie geeft OSD toch de max resolutie weer en niet
de resolutie die gebruik wordt.
Kan iemand aangeven of bij het draaien van de monitor (pivotfunctie) de monitor rand over de voet heen schaaft (ook als je de monitor in de hoogte op de hoogste stand hebt gezet)?

Want dit had het showmodel in de winkel wel die ik probeerde, en vond dat erg vreemd. Leek ook of het net niet helemaal paste, je moest best wel doordrukken voordat ie 90 graden draaide en schaafde dan (met slijtageplek die al te zien was op de monitor rand) over de voet.

Iemand die dat kan bevestigen?

verder hoor ik graag wat de totale diepte in centimeters is van de voet en ook het scherm als de achterkant tegen de muur staat.

dank!
Kan je de review misschien een beetje uitbreiden? :D
Foto's etc. etc.
je moet eerst de monitor plat leggen wil je hem kunnen draaien, anders raakt hij inderdaad de onderkant van de voet.