Asus Transformer Book T100HA-FU002T (Qwerty toetsenborddock) Grijs Review

Cakedestroyerdt 5 april 2016, laatste update op 5 april 2016, 1.440 views

Asus Transformer Book T100HA-FU002T (Qwerty toetsenborddock) Grijs

Goede 2in1 tablet voor deze prijs. Deze Asus kwam bij mij in de plaats van een iPad Air, omdat ik iets zocht met meer functionaliteit en productiviteit.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Robuuste aluminium behuizing
  • Afneembaar toetsenbord
  • USB-C poort

Minpunten

• 2Gb ram
  • Micro-SD kaartje steekt uit
  • Toetsenbord heeft flex
  • De speakers zijn ondermaats

Dit is mijn eerste review, constructieve feedback wordt zeer gewaardeerd. Vragen of verzoeken tot toevoegingen aan de review zijn welkom.
Beschrijving product:
De behuizing van de 2in1 tablet is gemaakt van aluminium, en zit goed in elkaar. Het geeft de tablet een stevige uitstraling en ook zit er geen tot zeer weinig flex in. De behuizing van het toetsenbord is gemaakt van kunststof met een matte afwerking. Hier zit wel veel flex in en dat kan als storend ervaren worden. Voor mij is het niet zo erg dat het direct afdoet aan het product. De prijs is er immers ook naar.

De tablet is mooi dun, en voelt net zo stevig aan als mijn iPad Air deed.

Het enige waar ik me aan de buitenkant van de tablet echt aan stoor is het feit dat het micro-sd kaartje uitsteekt bij gebruik. Met name omdat ik het gebruik als extra opslag.
Als je het enkel gebruikt als sd-slot om af en toe wat gegevens over te zetten op een kaartje uit je telefoon, zal het niet opvallen. Maar bij mij is dit altijd zichtbaar.
Gebruik:
De tablet is snel genoeg voor tabletzaken. Hieronder versta ik geen intensieve taken, maar vooral browsen, en foto's en films kijken. Netflix streamt zonder problemen in Firefox. De native app uit de windows 10 store heeft net als de edge browser een kraakje in het geluid zitten. Het is me niet gelukt om dit te verhelpen. Het kan te maken hebben met de maximum bitrate waarin firefox netflix streamt. Deze is namelijk lager dan in Edge. Bronnen hiervoor zijn te vinden via google.

Ik heb ook enkele RAW foto's geconverteerd naar Jpeg met Digital Photo Professional van Canon, en dit duurde wat langer dan ik gewend was, maar zonder fouten en zonder dat de tablet warm werd.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T100HA-FU002T (Qwerty toetsenborddock) Grijs?

Weet je zeker dat er maar één GB RAM in zit? Volgens de specs bij Tweakers is het 2 GB.
Mooi dingetje zo! Heb je toevallig ook een apparaat met een Z37xx-serie atom? Ben wel benieuwd hoeveel beter deze 't doet in gemiddelde taken (browsen, spelletje, emailen, filmpje etc)
Excuus, je hebt helemaal gelijk! Heb het direct veranderd. Het blijft in mijn ogen een minpuntje, omdat voor veel Windows-programma's die ik gebruik ook 2GB weinig is. Zelfs met idle geeft de Windows 10 taskmanager aan dat het geheugen voor 60% gebruikt wordt. De grootste applicatie gebruikt dan 60MB. Dus het lijken vooral heel veel kleine programma's te zijn die op de achtergrond lopen.
Hoe gaat het met office en outlook? Ik ben op zoek naar een goedkope vervanging van mijn 15" laptop. Hij mag niet teveel wegen, lange accuduur en office, internet en outlook tegelijk vlekkeloos kunnen draaien. Voor het zwaardere werk heb ik een desktop staan. Dit zal meer zijn voor aantekeningen tijdens colleges en verslagen maken.
Zelf heb ik er LibreOffice op staan, omdat ik het vooral gebruik om documenten te lezen, niet op te typen. En dat gaat prima. Outlook moet ook goed draaien. Kijk even goed in de winkel naar het toetsenbordje. Zeker als je er verslagen op gaat typen is dat belangrijk. Tot nu toe heb ik er nooit meer dan 500 woorden achter elkaar op getypt, en ik hoef mijn typstijl niet heel veel aan te passen, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Qua mobiliteit, accuduur en het scherm kan ik hem alleen maar aanraden.
Via Steam heb ik er ook een aantal (lichte) games op geïnstalleerd, en die draaien ook vlekkeloos.
Het gaat dan om o.a. Plague inc., Age of Empires 2 HD, en Duck Game. Die eerste werkt ook met touch, dus die kan je in tablet modus goed spelen!