Scythe Ninja 2 Review

ArawnofAnnwn 21 juli 2009, 543 views

Scythe Ninja 2

Pluspunten

• koelprestaties zijn zeer goed.

Minpunten

• Werkt met een kliksysteem wat ik persoonlijk heel vervelend vind, maar dat is bijna niet aan te passen. Het grote nadeel hiervan is omdat het blok van een formaat is dat je er bijna niet bij kan. Ik heb dit buiten mijn kast gemonteerd en ik had er nog problemen mee.

Koelvermogen Score: 5
Misschien is dit niet de perfecte review, omdat ik standaard koeling niet goed genoeg vind. Ik wil graag kunnen slapen naast de computer. Ik heb zelf ook niet getest of de bijgeleverde ventilator goed is. Deze is direct de prullenbak in gegaan en er is een IBLŪ Fan PE-12/1050 fan op gezet. Aan de achterkant van mijn CPU zit een zelfde fan die naar buitenblaast, waardoor de luchtstroming direct vanaf voor (ook zo'n fan) via mijn CPU blok naar de outtake van mijn kast gaat. Naast mijn CPU zit mijn Nforce chipset, en daat zat een 40MM ventilator op. Die heb ik daar vanaf gehaald en een 80MM IBLŪ Fan PE-80/1050 gepakt, en die met 3CM lange schroeven door de koelbladen van de Scythe heengeschroefd. Resultaat: bijna onhoorbaar (het eerste wat ik bij het luisteren hoorde waren haren van mijn hoofd die tegen de fan aankwamen, de fans heb ik niet gehoord!

Hoet koelblok is de vervanger van mijn standaard Freezer 7 Pro, die klonk als een vliegtuig op toeren.

Ik heb dit op een E6600 Core 2 Duo (2.4GHz @ 3.6GHz) getest.

Ik zal binnenkort een foto plaatsen waarin de temperatuur te zien is en een foto erbij plaatsen.

• EVGA N68 680i
  • EVGA Geforce 8600GTS Superclocked
  • Intel Core2Duo E6600
  • Kingston HyperX
  • Antec P182
  • Windows 7

Heb jij ook een Scythe Ninja 2?

Klein streepje door je spelling: Daat => daar (laatste woord v. vijfde regel).

Verder ben ik benieuwd naar de resultaten die uit je temperatuur rollen. :)
Di's toch geen review, maar een iets uitgebreidere comment .. slecht dus. :X