Specificaties Tower/desktop met Ci7-6700 en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

Medion P5336 I Review

KnojKcidNewbie 2 april 2016, 1.011 views

Medion P5336 I

Fijne, snelle PC maar misleidende info over SSD.

Pluspunten

• snel
  • stil
  • kast sluit beter dan mijn vorige erazer 2600K
  • veel en snel geheugen

Minpunten

• zwakke ssd (kaartje)
  • weinig ruimte voor extra's

Features Score: 4
Mijn 5e Medion PC, en de tweede met een i7 processor. Kast wijkt iets af van het plaatje (geen lelijke oranje bies). Ook positief afwijkend van de beschrijving is de aanwezige hot swappable bay voor een extra Sata schijf. Negatief afwijkend van de beschrijving is de geafficheerde SSD. Dit is geen Disk in de eigenlijke zin van het woord maar een insteekkaartje dat plat op het moederboard is gestoken en met een soort schroefje vastzit. Het is de SAMSUNG MZNLF128HCHP-00000 (119.24 GB). Je kunt hem dus niet vervangen door bv. een Samsung 850 Evo. En op die SSD staat wel het besturingssysteem, er wordt geen CD meegeleverd. De SAMSUNG MZNLF128HCHP-00000 (119.24 GB) komt er in tests (internet en Magician) erg slecht af, heeft slechts een fractie van de snelheid van mijn beide andere SSD's. Bij navraag blijft Medion herhaaldelijk zo vaag mogelijk.
In de kast weinig ruimte voor extra's. Op het moederboard wel 2 extra Sata ingangen. Hier heb ik een Samsung 840 evo en een 850 evo aangehangen. Voeding was er ook nog voor, plaats amper. Met de Samsung migration tool de originele ssd keurig gekloond naar de evo 850. Ging perfect. Met EasyBCD een dual boot systeem gemaakt en de originele ssd laten zitten, zodat ik in geval van een garantieclaim mijn eigen schijven kan verwijderen en het originele systeem inclusief besturing kan inleveren. Na enig geklungel dus een goed en lekker snel werkend systeem.

Heb jij ook een Medion P5336 I?

Volgens mij is dat gewoon een M.2 SSD welke je gewoon kunt vervangen. Alleen al hier op tweakers.net zijn er meer dan 100 om van te kiezen. En jouw 850 EVO is ook hier te krijgen.

[Reactie gewijzigd door pasarica op 3 april 2016 14:36]

Dit lijkt meer op een review van een M2 SSD en hoe je deze kunt vervangen/omzeilen in een Medion PC dan op een review van de PC. Normaliter geef ik als ik een review lees minimaal +1 maar dat gaat 'm bij deze niet worden.