Acer Aspire 5738G-644G50MN Review

Djuroen 21 juli 2009, 1.408 views

Acer Aspire 5738G-644G50MN

Pluspunten

• Scherp beeld, 500gb harde schijf, Draft (n) draadloos internet, hdmi aansluiting

Minpunten

• slechte kwaliteit geluid

2 weken terug deze laptop aangeschaft.
Algehele indruk is dat het een degelijke machine is. Zit goed in elkaar. Tot nu toe wat dat betreft nog geen gekke dingen aan gezien.
Wordt geleverd met Windows Vista Home Premium (32bit).
Niet mijn favoriete OS, maar doet z'n werk prima.
Eerste opstart duurt wel erg lang. Er moet eerst een taal gekozen worden, waarna het OS je systeem gaat instellen en images gaat neerzetten voor systeemherstel e.d.
Daarna moeten er een hoop updates geinstalleerd worden voor windows, waardoor je in totaal toch wel een paar uurtjes zoet bent voor het begin. 4gb geheugen is voldoende om het OS te draaien, en meerdere taken uit te voeren. Teveel dingen tegelijk is echter niet raadzaam, aangezien de processor niet snel genoeg is om heel veel tegelijk te doen.
500gb ruimte op de harde schijf is perfect om bijvoorbeeld de laptop te gebruiken voor downloaden e.d. Ik gebruik deze daar ook voor, en doet dat prima. Draadloos internet werkt feilloos. Als je supersnel internetten wilt (draft N) kan dat ook. Helaas geen bluetooth op dit toestel, maar gebruik ik persoonlijk ook niet zoveel.
Heb ook 2 spelletjes erop gezet (Anno 1404 en Superstart V8 Racing), en die draaien redelijk soepel, maar uiteraard niet op de hoogste instellingen. Multimedia is deze laptop ook prima geschikt voor. Het scherm is mooi scherp. Wel klein beetje spiegelend, maar echt last heb ik er ook niet van.
HDMI aansluiting is ook erg handig. Aansluiten op de tv, met draadloze muis en toetsenbord besturen, en je bent klaar.
Het gewicht is ook redelijk goed. Niet te zwaar.
Enige minpunt is het slechte geluid van de speakers, want die zijn niet echt goed te noemen. Ik heb zelf losse speakers erbij, en sluit hem vaak aan op de tv, met geluid over de home cinema, dus heb er verder geen problemen mee.
Al met al een prima laptop, voor een redelijke prijs.

Heb jij ook een Acer Aspire 5738G-644G50MN?

je geeft voor de accuduur maar 3 sterren. hoe lang gaat de accu mee?
bedankt voor deze review, tip als je graag een review schrijft.. lijkt mij dat je dat gelijk wat mooier doet hehe

Opmaak bijvoorbeeld.

maar ik zie dat deze laptop 2 kleine speakers heeft ;) en ja deze is ook niet meer leverbaar bij de meeste webshops