Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC Review

Nelissuh 2 april 2016, laatste update op 2 april 2016, 660 views

Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC

Technisch is dit apparaat zeer goed. Beeldkwaliteit is goed. 4 Tuners voor 166,67 te bestelen bij Amazon.de (gratis in NL geleverd) Apparaat zou uitstekend zijn als het zelf kon decoderen. Decoderen via externe cardreader en oscam is mogelijk, maar inregelen vereist kennis.

Pluspunten

• 4 Tuners beschikbaar in het gehele netwerk
  • TV kijken op android device, Pi of pc via Kodi
  • Gedecodeerde zenders via Oscam te decoderen
  • Opgenomen programma's via NAS door elk apparaat af te spelen

Minpunten

• Inregelen kijken gecodeerde kanalen niet voor noobs

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 4
Technisch is dit apparaat zeer goed. Beeldkwaliteit is goed.

4 Tuners voor 166,67 te bestelen bij Amazon.de (gratis in NL geleverd)

Alle zenders in Ziggo abbo kunnen bekeken worden, SD en HD.

Mijn setup:
Silicondust HDHomeRun HDHR3-4DC als tuner
Synology DS413 (DSM 5.2 en 6.0) met:
- Smargo Smartreader V2
- Oscam voor decoderen
- TVHeadend als centrale TV server (incl opnemen op NAS)

Kodi als TV frontend op verschillende apparaten (Pi op slaapkamer, Telefoons, Sony Android TV, HTPC, PC)

Klein verbeterpunt: op apparaat kan je geen fixed IP adres instellen. Ik wijs daarom vanaf de router een statisch IP adres toe.

Heb jij ook een Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC?

Je schrijft "gekocht bij Amazon.de". Ergens heb ik eens gelezen (i.v.m. Fritz Wlan -DVB-C) dat het Duitse DVB-C systeem zodanig afwijkt ven het Nederlandse dat het niet zou werken.
Het apparaat wat in Duitsland te koop is heeft het zelfs artikelnummer als het Nederlandse apparaat, en is dus technisch gelijk.

Ik kan bevestigen dat het probleemloos werkt.

Wellicht zit het verschil in de beveiliging. Aangezien dit apparaat zelf niet kan decoderen, maakt het dus niet uit.
Er zelf ook eentje gekocht en het werkt perfect met DVB-C van Telfort.