Lenovo G70-80 80FF00BRNX Review

Mafra 1 april 2016, 514 views

Lenovo G70-80 80FF00BRNX

Korte review van deze laptop, die ik voor iemand anders aan het configureren ben. Eisen: Niet te duur, 17" scherm, Core I5 en Windows 10.

Pluspunten

• Ziet er netjes uit

Minpunten

• Netwerk kabel past (bijna) niet.

Laptop uitgepakt. Ziet er in eerste instantie goed uit.

Een onaangename verrassing is proberen om de netwerkkabel in de laptop te pluggen. Deze past met geen mogelijkheid. Gelukkig heb ik nog een hele korte netwerkkabel met een net iets dunnere connector. Met enige moeite krijg ik die wel in de RJ45 connector. Er zit een heel bizar klepje wat je omlaag moet drukken om de connector erin te krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe ik de kabel er straks weer uit krijg. Op internet zijn ook youtube films te vinden over deze bizarre feature. Als ik dit eerder geweten had, had ik deze laptop waarschijnlijk niet gekocht. Dit is de reden dat ik voor bouwkwaliteit een "Slecht" geef. Ik ben bang dat het klepje geen lang leven beschoren is.

Ook heel opmerkelijk is dat je om de functietoetsen te kunnen gebruiken, je de FN toets moet vasthouden. Zonder FN toets bedien je opties als speaker harder/zachter, licht, monitor, helderheid enz.

De schijfindeling heb ik aangepast. De C: heb ik verkleind naar 210 GB en de D: verwijderd en vervolgens opnieuw aangemaakt met een grootte van 230 (de rest van de beschikbare ruimte).

Verder zijn er nog de volgende onzichtbare partities aanwezig:
1 GB Herstelpartitie
20,5 GB Herstelpartitie
1 GB OEM partitie (waarschijnlijk voor de bloatware).

MacAffee verwijderd en vervangen door avira.
Lenovo Photo master verwijderd, werd automatisch gestart en een 2e icoon bleef "plakken" aan de rechterkant van het scherm. Heel irritant.
Ook de applicatie ShareIt verwijderd. Geen idee wat die doet, maar als je hem activeert wilt Lenovo gebruiksinfo hebben, anders doet ie het niet. Dus weg ermee.

De beeldkwaliteit is goed, grote kijkhoek zoals je tegenwoordig mag verwachten van een laptop.

Snelheid is heel goed voor huis, tuin en keukengebruik.

Er zit een kleine accu in. Het is overduidelijk geen bedrijfslaptop waar je een paar uur op kunt werken op de accu.

Al met al is het best een leuke laptop. Echte afknapper blijft de netwerkkabel die je niet op een fatsoenlijke wijze kunt aansluiten.

Heb jij ook een Lenovo G70-80 80FF00BRNX?