Specificaties 20,1MP, Ultra HD filmen, 16x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart Review

twenink 31 maart 2016, laatste update op 31 maart 2016, 1.033 views

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart

Sinds 2 maanden deze camera ook in bezit en de camera heeft tot nu toe aan al mijn verwachtingen (ruimschoots) voldaan.

Pluspunten

• Snel
  • Prachtige foto's, vrijwel niet van een veel duurdere spiegereflex camera te onderscheiden
  • prijs / kwaliteit
  • veel opties o.a. RAW
  • in ULTRA HD filmen

Minpunten

• niet waterdicht
  • flitser in donker is net aan...

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb de camera mee gehad op reis naar Colombia en daar is de camera zeer goed bevallen. De ZOOM is meer dan uitstekend en ook de supersnelle focus op verschillende wilde dieren in Hato La Aurora heeft fantastische plaatjes opgeleverd. Mijn zus en broer zijn beide fotograaf en waren verbijsterd over de foto's die ik er als "amateur"mee gemaakt had. Beide waren een beetje sceptisch en adviseerden mij voor een spiegelreflex te gaan maar ook zij waren het die vol ongeloof zeiden; heb je die foto's met die panasonic gemaakt?? Het lijken wel foto's van een spiegelreflex! Dus tja.. Need i say more? zullen we maar zeggen.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart?

Mee eens Twenink!

Ik heb hem nu 1 dag, en de eerste indruk is zoals je aangeeft goed. Hij is eenvoudig te bedienen, je kan snel tussen verschillende modi switchen. Het is ook een slimme camera, met allerlei foefjes die je eigenlijk niet nodig hebt: Zelfs cheesy instagram filters aanwezig. :+

Ik ben vooral benieuwd naar hoe hij in dagelijks gebruik is, en of hij geschikt is voor professioneel gebruik als aanvulling. Hoe de 4k beelden zijn als je het nabewerkt in FCP.

Over een maandje post ik een review!
Kun je de zoomfunctie handmatig bedienen?
Ik doe weinig met Instagram dus daar heb ik nog niet naar gekeken. Hij gaat straks weer mee naar Portugal (Rock In Rio festival // concert). Dan gaan we is kijken wat voor plaatjes we daar kunnen schieten.
Ik ben geen pro (wel een zus en een broer die dat zijn), maar die zijn beiden ook verbaast over de kwaliteit van de foto's... Ze geloofden eerst niet dat dit geen spiegelreflex was... Voor mij iig beste camera die ik tot nu toe gehad heb.