Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 8GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

whaten 31 maart 2016, laatste update op 17 april 2016, 556 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Een prima prijs/kwaliteit combinatie. Voor iedereen een goede gsm zowel grootouders of kleinkinderen maar ook iedereen er tussenin.

Pluspunten

• geweldige prijs/kwaliteit
  • gebruiksvriendelijkheid
  • bovengemiddelde accuduur

Minpunten

• de camera's zijn niet geweldig
  • sommige dingen zijn slechts 'ok'

Dit is mijn review van de lumia 640 en om eerlijk te zijn ben ik wel een beetje een 'Windows Phone fanboy' hiervoor had ik een lumia 820 maar na die bijna 2 jaar in bezit te hebben gehad wou ik toch weer eens een nieuw toestel. et voilá; ik ben uitgekomen op de lumia 640 die ik nu bijna een jaar al gebruik als mijn dagelijkse gsm.

Design

Ik vind dit een geweldig toestel qua bouwkwaliteit en design zeker als je de prijs in consideratie neemt (+-180 toen ik hem kocht). het is misschien 'maar' hard plastiek maar het is echt een stevige gsm. Ik heb hem ook al enkele keren laten vallen en er zijn wel een paar littekentjes aan de cover maar hij heeft geen enkele technische storing. de knoppen zijn gewoon waar je ze zou verwachten evenals de 3,5mm headphonejack, de camera's, de speaker en de micro-usb aansluiting om hem op te laden (helaas is de cameraknop weg die vroeger standaard was op alle windows phones). Je zal zeker niet de coolste of de hipste zijn als je met deze smartphone over straat loopt want hij is echt niet speciaal om naar te kijken zoals sommige andere lumia's maar het is wel een enorm functioneel apparaat dat doet wat het zegt dat het doet. De lumia 640 heeft trouwens onscreen buttons die je kan wegswipen wanneer je ze niet nodig hebt. Ik vind dit beter dan offscreen knoppen maar ik heb ook al van andere mensen gehoord dat zij het tegenovergestelde denken.

Prestaties

Scherm

Het scherm is voor in zijn prijsklasse zeer goed. goede resolutie (1280x720) & goede kleurweergave er ligt ook gorilla glas 4 op, dit werkt goed maar weerhoud kleine krasjes door de gsm in je broekzak te steken niet. Hij is dus niet geweldig maar 'ok' en dit verwacht ik ook door de prijs.

Processor en RAM

Hier telt weer hetzelfde: het is een goede processor & ram maar ook niet geweldig. De lumia beschikt over de snapdragon 400 dit is een superdegelijke processor zeker voor Windows Phone dat niet veel rekenkracht nodig heeft. Hij draait simpele games met gemak maar ook 3d games gaan eigenlijk perfect. de 1gb ram waar je mee kan werken is uiterst genoeg om deftig te kunnen multitasken maar zal je ook niet omverblazen.

Batterij

De batterij die 2500 mhA telt is perfect met normaal/zwaar gebruik kom je gemakkelijk een hele dag door en met licht gebruik is 2 dagen zelfs mogelijk. dit is dus wel bovengemiddeld vooral door het lage energieverbruik van WP.

Opslag

de 8gb die in de telefoon zelf zit is lang niet genoeg om al je apps en games er op te kunnen zetten. Ik heb dan zelf er maar een micro-sd kaartje bijgestoken van 16gb met zoveel opslag kan ik al men muziek, apps en games wel kwijt.

Camera

Hier merk je wel dat je niet een toestel van 300+ euro vasthebt want de camera's van de 640 zijn eigenlijk maar net genoeg om net wat noodfotootjes te nemen. Achteraan bevindt zich er een 8mp camera en vooraan 2mp. Maar zoals ik al zei zou ik dit nooit aanraden als je er echt veel foto's wilt mee nemen.

Bereik

Hier heb ik niet veel over te zeggen want het werkt normaal, gewoon zoals je zou verwachten op een moderne smartphone maar zeker niet beter.

Betrouwbaarheid

Hij werkt bijna altijd zoals je zou willen ik heb echter wel meerdere keren gehad dat ik hem een moest herstarten omdat hij was vastgelopen, maar dit is met zowat elke gsm wel het geval.

Gebruiksvriendelijkheid

WP is enorm toegankelijk doordat het gewoon simpel blijft; meerdere van mijn grootouders hebben lumia's gewoon omdat ze van alle smartphones het gemakkelijkst te begrijpen zijn. Maar ook omdat zij zowel goedkoop als snel kunnen zijn.

Windows Phone

Ik moet toegeven dat de store van WP nog steeds niet op kan tegen die van ios of android. Er is simpelweg een pak minder third-party support voor mij maakt dit gelukkig niet zoveel uit maar het is iets waar je rekening mee moet houden. Maar op andere vlakken vind ik WP wel geweldig: energie-efficiëntie, gebuiksvriendelijkheid en hoe vlot het werkt op goedkopere toestellen.

Dit is een zeer gemakkelijke gsm: voor iedereen beschikbaar enerzijds omdat hij zo goedkoop en anderzijds om zijn gebruiksvriendelijkheid. Maar dit betekent niet dat als je een professionele gebruiker bent dat je de lumia 640 niet kan gebruiken integendeel dit is ook voor zo'n gebruikers heel interessant door de integratie met de microsoft services.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

Weetje zeker dan een lumnia 640 een snapdragon 420 heeft? Volgens mij niet namelijk ;)
Volgens mij heeft de lumia 640 een accu van 2500 mAh ;)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen