Oppo F1 Goud Review

R.Benning 30 maart 2016, 749 views

Oppo F1 Goud

De specificaties/prijs zijn goed. Besturing loopt soepel, Ligt lekker in de hand, Licht van gewicht, Goede antenne, Goed geluid (ook via earplugs) Maakt uitstekende foto's met standaard instellingen Voldoende/goede processor. 4G compatible (KPN) in Nederland

Pluspunten

• Android loopt soepel
  • Maakt goede foto's
  • Goed geluid voor een telefoon
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen uitbreidmogelijkheden dmv microSD oid
  • Geen uitneembare batterij

Inmiddels heb ik deze telefoon ongeveer een maand in mijn bezit.
Hiervoor heb ik een LG L7II gehad. En uiteraard ga je dan vooruit. Het toestel heb ik rechtstreeks via Oppo aangeschaft (http://europe.oppostyle.com/)
Ik heb het toestel gekocht omdat ik redelijk snel een fotootje maak van mijn dieren.
Het werkgeheugen moest voor de komende jaar in ieder geval voldoende zijn.
Met een voldoende/goede processor.
De specificaties zijn goed voor de prijs.

Algemeen:
Besturing loopt soepel, ligt lekker in de hand, licht van gewicht, goede antenne (goed bereik in een goed geďsoleerd huis, waar veel andere toestellen moeite hebben), goed geluid (ook via de bijgeleverde earplugs ook al lijken deze in eerste instantie een beetje goedkoop en gammel), maakt mooie foto's met de standaard instellingen.

Camera (daar promoten ze dit toestel mee)
Voor de camera kun je diverse instellingen extra downloaden zoals Ultra HD, geavanceerde modus waarbij je de sluitersnelheid, belichtingscompensatie en natuurlijk de witbalans in kunt stellen. Ook kun je met dit toestel in RAW foto's maken.
Met de standaard instellingen pakt het toestel veilloos de belichtingscompensatie aan. Hierdoor krijg je toch mooie foto's onder slechte omstandigheden, zoals een donkere huiskamer met veel tegenlicht. Een juiste kleurweergave op de foto is hiermee een feit.

Batterij
Bij intensief gebruik doet de batterij ongeveer anderhalve dag mee. Bij normaal gebruik (en tja wat is normaal :) ) gaat deze zonder moeite 2 dagen mee.

Handigheidje
Wel handig is dat je in het eerste gebruik van een app kunt aangeven of deze app gebruik mag maken van bijv GPS. Bijvoorbeeld Google Maps. Alleen de eerste keer aangeven dat deze app gebruik mag maken van GPS signalen. Dit onthoud de telefoon zodat je niet iedere keer de GPS handmatig aan hoeft te zetten.

Bijgevoegd in de doos:
Lader met USB kabel
SIM ejector tool
Earplugs
Soft case (transparant, wat jammer is aangezien deze altijd vergelen in de loop van de tijd, maar ach via de diverse Chinese sites goedkoop een nieuwe te bestellen)

Heb jij ook een Oppo F1 Goud?

Ruim 3 maanden nu in mijn bezit, en wat een plezier. 1 maand mee gereisd in Vietnam, en de telefoon heeft vele stranden, hobbelwegen, motorritjes et cetera gezien.
Een paar hele lichte krasjes op de glazen screen-protector gekregen, maar bijna niet zichtbaar. Verbaasd mij ook niet met al dat zand.
De front- en back-camera vallen mij enorm mee voor deze prijs. prima foto's en bij minder licht nog steeds heel aardig. Om te filmen, moet je wel echt een heel vaste hand hebben. Het beeld is snel schokkerig. maar heeft ook geen moeite met weinig licht.
De batterij houdt het wat mij betreft echt lang genoeg uit. Bij weinig gebruik, dus enkel wat telefoontjes en sms'en, kan ik soms 3 dagen zonder lader. Bij veel gebruik, inclusief constant zoeken op Maps waar ik ben, filmen, internetten gaat ie nog steeds 1 volle dag mee.
3 Gb aan ram zou ik iedereen aanraden, wat werkt dat heerlijk vlot tussen verschillende apps.
2e simkaart werkte overigens ook direct in het buitenland, zonder enige problemen.
16 GB aan opslag lijkt weinig, maar met regelmatig films en foto's overzetten op pc is het prima te doen. Ik heb nog ruim 5 over. Overigens kan er altijd nog een SD-kaartje bij in.
Al met al ben ik er heel blij mee.
Ik heb deze telefoon sinds twee maanden, ook via oppo europe gekocht. Uitstekende telefoon met voldoende ram (3GB) voor een nette prijs. Geheugen uitbreiden kan wel degelijk. In de simkaart houder kan ook een micro-sd geplaatst.
Dank voor je reactie!
Ik ga er direct naar kijken.
Ik heb hem ook en heb spijt als haren op mijn hoofd.

1 maart, enkele dagen na levering ging het toestel stuk. Het beeld gaf zwarte en witte lijnen. Direct een support ticket aangemaakt.

Na een week week wachten met een kapotte telefoon recatie van Oppo. Of ik nog een paar foto's en filmpjes extra wou opsturen. Direct gedaan.

Na weer een week wachten antwoord, ik mocht mijn telefoon voor garantie opsturen.

Inmiddels is meer dan een maand verstreken, ik heb er alles aan gedaan het proces zo snel mogelijk te laten verlopen maar nog steeds geen reactie van Oppo.

Ik kan niet echt positief zijn over de gang van zaken!
Dat is best vervelend inderdaad.
Houd je ons op de hoogte wat het probleem is?
Voordat het kapot ging, wat was toen je ervaring?
Sorry voor de late reactie. (Oppo Style). Inmiddels heb ik weer een nieuwe telefoon van Oppo terug. Maar ondanks dat, vervanging heeft (erg) veel te lang geduurd.
Ik heb de OPPO F1 nu 6 weken en ben er erg blij mee. Voelt degelijk aan en voldoet aan mijn wensen. Lekker snel!
Opslag is wel uit te bereiden met een SD kaartje. Dit doe je bij de sim kaarthouder. Let op als je dit doet kan je geen twee sim's gebruiken.

Als iemand interesse heeft in een screanprotector van getempered glass laat het dan even weten, Ik heb ze namelijk.
Hoi,

Heb je de screenprotectors nog?
Hallo, deze telefoon bevalt mij prima en ik hoop hem nog een paar jaar te hebben.
Dus 2 extra screanprotectors lijken mij niet verkeerd.
Wat kosten ze?

mvg, Ed
verkoop ze per 3 voor 10,- dit is incl transport kosten
Ja ik heb er nog 90 ;)
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd
Helaas nu een error: com.android.phone
Was echt een fijne foon