Specificaties 15,6" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus R516LB-DM115T Review

Evan_Newbie 30 maart 2016, 273 views

Asus R516LB-DM115T

Voor een laptop licht en plat, maar grootste struikelblok van dit model is echt het scherm.

Pluspunten

• Premium design
  • Voor een laptop licht en plat
  • Goed geluid

Minpunten

• (deksel wel een vingerafdruk magneet)
  • Beeldscherm heel flets en dim.
  • fan geluid een enkele keer storend (afhankelijk van belasting pc / omgeving), maar goed te temmen met NotebookFanControl (geen reden om de koop te laten)

Niet erg gestructureerd, maar dan kort toch even mijn ervaring met deze laptop.
Uiterlijk van de laptop is erg goed, het heeft een premium feel. Hoewel niet te vergelijken met een tablet, is hij voor een laptop licht en vrij dun. Het aluminium van de deksel is donderder dan op het plaatje, maar ik vind het erg mooi. Enige nadeel is dat het erg vingerafdruk gevoelig is.
Zoals te lezen is bij Asus modellen met een zelfde behuizing, kan ik bevestigen dat de fan een enkele keer behoorlijk aan het tieren is. Bij normaal gebruik is het minder en vind ik het niet storend. Als ik er toch even vanaf wil, zet ik Notebook Fan Control aan. In principe houd ik die uit, zodat de laptop lekker koel blijft en ik hoop dat ze de batterij wat langer mee gaat.
Helaas vind ik het scherm echt zwaar ondermaats. De helderheid is niet erg hoog, en de kleuren zijn erg flets. In het begin moest ik ook erg wennen aan de kijkhoeken, maar dat kan komen door de matte finish van het scherm. Daar ben ik nu wel aan gewend. Nu vind ik ze acceptabel maar wat mij betreft niet om over naar huis te schrijven. Ondanks de matte finish heb ik meer last van spiegeling dan bij mijn desktop beeldscherm (maar ik weet niet of dat een eergelijke vergelijking is).
Overigens vind ik het geluid wel erg goed.
De luchtin- / uitlaat zit verwerkt in het scharmnier, en dat vind ik wel prettig. Zo kan ik de laptop op schoot houden zonder dat ik een fan aflsuit.
Tot slot ben ik beslist niet zo thuis in computers als de gemiddelde tweaker hier, maar wat de processor betreft: wees ervan bewust dat dit dan wel een i7 is, maar wel maar een dual core (mijn vorige laptop was een quadcore).

Heb jij ook een Asus R516LB-DM115T?