Specificaties PC met Ci7-4510U en 8GB ram - Bekijk alle specificaties

Asus Republic Of Gamers GR8-R098R Review

semicon 30 maart 2016, 263 views

Asus Republic Of Gamers GR8-R098R

Heerlijk kleine game pc. Leuk design (en het zal je verbazen hoe klein hij echt is). Prima voor gaming, maar weinig opslag capaciteit (meer dan genoeg voor games, maar niet je flacmuziek of foto/video collectie).

Pluspunten

• Snel
  • Klein
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Windows 8.1 default (zelf nog 10 installeren)
  • Standaard apps staan er al op bij 1e boot

Features Score: 4
De machine is ook erg stil (tijdens gamen wel een rustige fan-noise, maar vrijwel direct bij internetten of zelfs bij 'lichte games' gaat hij op superstille mode, geeft me het gevoel dat de koeling goed geregeld is in ieder geval).

Upgrade gedaan naar Windows 10 (raad je aan dit zsm te doen), hij wordt geleverd met Windows 8(.1).

Ik speel er zelf met name World of Warcraft op, en met 110fps op medium/high settings ben ik enorm tevreden. Ik speel op een hoge resolutie ook (en geen ultra omdat de shadows dan het spel minder duidelijk maken :), maar zit rond 60/70fps op ultra ).

Ik merk dat hij in gebruik super rap is. Opstarten duurt ongeveer 5 klok-seconden. Ik heb de meeste asus apps er af gehaald (behalve wifi). Ik sluit oa. mijn mobiel er op aan (usb) en heb nergens last van dat de apps er af zijn, werkt gewoon zoals ik verwacht als een PC.

Opslag is niet echt veel bij deze machine, maar opslag als in foto's heb ik persoonlijk ook niet op deze machine. Als je dat _wel_ wilt, dan denk ik dat het gauw krap wordt!

Heb jij ook een Asus Republic Of Gamers GR8-R098R?

Met alle respect, maar ik vind het toch wel een hele berg geld voor deze specs. Wat was je reden om voor deze pre-build te gaan in plaat van een zelfbouw PC? Voor dit geld krijg je namelijk een PC met letterlijk veelvouden qua prestaties tegenover dit. Was het puur de ruimte?
Eigenlijk meerdere redenen, een ervan is inderdaad formaat.

Een ander geval is het gemak. Ik wil gewoon bestellen, en terug kunnen sturen als er iets mis is. Ik heb helemaal geen zin in het kluswerk zelf met een kast en schroefjes (vroeger wel hoor.. maar nu niet meer).

Maar een andere belangrijke reden was in mijn geval ook stroomverbruik.
Zet de CPU (groot verschil) maar eens naast elkaar, of de GPU (75W vergeleken met vanaf 154W).

Vaak hier aan gekoppeld (meer energie = meer warmte) is het geluid dat de kast maakt. Mijn oude game pc was bepaald niet stil (ik had ook zo'n echte gamerskaart), ondanks dat ik duurdere fans had in een mooie thermaltake kast.

Dan is er nog het type games dat ik speel. Vooral veel golden oldies. Ik zit eigenlijk nooit op de nieuwste crytek engine oid. En al helemaal niet op ultra settings dan ook. Het werkt bij mijn prima met de games die ik speel.