Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-855 Review

BlutzNewbie 20 juli 2009, 1.576 views

D-Link DIR-855

Pluspunten

• snelheid
  • menustructuur
  • vormgeving
  • aansluitingen

Minpunten

• roamt te snel van kanaal draadloos
  • usb utility software

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Er zijn weinig routers beschikbaar voor de particuliere markt die draadloos een goede performance bieden.
Hier thuis zijn we uitvoerig aan het testen geweest en tot de conclusie gekomen dat er maar 2 routers (vooor zover hier bekend) voldoen aan de eisen die aan zo'n apparaat mag stellen: Netgear en D-Link.
Omdat de D-Link als extra een usb aansluiting heeft, staat het apparaat hier op kantoor te pronken.
De keuze is gevallen op de D-Link 855.
De volgende apparaten zijn er op aangesloten:
1x Xbox360
1x Labelprinter 810 up USB
1x Freecom MusicPal draadloos
4x Laptop draadloos (allen Acer) draadloos
1x Desktop Acer X3200 draadloos

Je ziet, voordat er hier een router mag meedoen, moet deze wel wat in huis hebben.
En ik heb geen enkele band met D-Link, maar dit merk is de eerste die voldoet.
Bedraad geeft de router netjes 59,9 Mbps down en 6.2 Mbps up door en draadloos is inmiddels het fenominabele 54 Mbps down en 4.55 Mpbs up gehaald.

• Acer X3200
  • Acer 7210
  • Acer 3440
  • Acer 1544
  • Xbox 360
  • Freecom Musicpal
  • Canon 620
  • HP laserjet 3055

Heb jij ook een D-Link DIR-855?

Dit is een review? Hoe heb je getest? Welke andere heb je getest? Wat waren jouw eisen?
Ja leuk, maar wat voor verbinding heb je? En hoe heb je dit getest?

Ik zou graag vergelijkende testresultaten willen zien, van zowel deze router als de andere die je getest hebt.

[Reactie gewijzigd door mvds op 20 juli 2009 10:00]

Die 59,9Mbps is dat van het internet of intern? Indien dit intern is dan scoort het broertje de 635 beter hierin. Ook met Wifi.
Begrijp ik het goed dat ondanks dat er maar 1 USB poort op zit je er meerdere USB apparaten (met Hubje?) aan kan hangen die dan in het netwerk benaderbaar zijn door de andere PC's. Dus kan ik dan een printer EN harde schijf aansluiten?
Netgear en D-Link.
Welke Netgear was dat?