Specificaties Socket 1151 met Intel H110 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus H110M-K D3 Review

toeschouwer 30 maart 2016, laatste update op 31 maart 2016, 477 views

Asus H110M-K D3

prijs/ kwaliteit is uitstekend Uitgevoerd met DVI en D-sub.

Pluspunten

• goedkoop
  • DVI en D-Sub
  • goedkoop
  • klein

Minpunten

• HDMI via verloopstekker

Layout Score: 5
Koop meestal gigabyte, maar het viel me op dat in deze allerlaagste prijsrange Gigabyte meestal maar 4 of 5 phases hebben, deze heeft er 6.
Krijg ik dus een gevoel bij alsof ik meer waar voor mijn geld heb gekregen, maar dat is persoonlijk.

Speciaal afgeschermd/ ontstoord audio gedeelte op de PCB; met speciale audio condensatoren.
Deze wordt verlicht met oranje/geel pulserende leds. grappig voor deze prijs (53 euro betaald, 3-2016) maar de concurrentie heeft het ook.
Geluid via de koptelefoon is oke. merk eigenlijk geen verschil met de gebruikte realtek alc887 t.o.v. een alc892 of 1150. Da's een meevaller.

geheugenslots hebben een soort lever-insert,met maar 1 slotje, handig, even wennen.

als low budget upgrade aangekocht. dwz ik wil nog wat oude onderdelen recyclen.
daarom was DDR3 en DVI + /D-sub VGA een must.
HDMI zit er niet op ,maar de DVI is heel makkelijk te gebruiken als HDMI met een verloopstekker van 90 cent (ebay)
D-sub vind ik erg belangrijk; altijd handig als ik wat oude meuk wil testen/proberen.

Gebruik het bord samen met een pentium G4400 , en gebruik ook de onboard graphics.

UEFI Bios ziet er heel gelikt uit maar is toch wel beperkt.
DDR3 2133 mhz RAM snelheid wordt ondersteunt, gaat zelfs tot iets van 3000 Mhz.
Helaas klokt ie alles boven de 1866 wat je erin steekt terug naar 1866 Mhz.
En ook jammer; Hij boot niet als ik het XMP profiel aanzet van mijn exotisch 1750 mhz geheugen.
Dat draait nu dus op 1600 9-9-9 1t.

Voor de rest een mooi (klein) bordje voor het geld.
gamen met de onboard gpu is boven verwachting goed te doen op low settings.

Heb jij ook een Asus H110M-K D3?